Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i alufelgi części samochodowe opony letnie 24opony.pl Kup OC Tarcze, hamulce
Opony & Alufelgi
Części Avensis
Opony samochodowe
Kup OC
Opony Toyoty
Układy hamulcowe

Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Paliwo do Diesla
Autor Wiadomość
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-10, 09:08   

Za zamarzanie paliwa odpowiada tylko i wyłącznie paliwo (a nie układ paliwowy).

Masz jakiś defekt w samochodzie, jeżeli nie zapala przy -10C, trzeba naprawić. Winny może być rozrusznik, akumulator, słaba kompresja, zalepione wtryskiwacze, przycinający się zawór SCV.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
0x4B25A
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-10, 09:09   

... świece żarowe...
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-10, 10:55   

Świece żarowe też, ale do -10C sprawny 1CD-FTV odpala przy odłączonych świecach żarowych.
 
 
Sebas 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2000
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-12-14, 12:08   

Problem mam nie tylko z samym odpaleniem. Jak już zapali, za którymś razem, to jedzie, ale dławi się, dusi, nie ma mocy, na wysokim biegu wolnych obrotach jedzie wolno max 50 km/h, ale przerywa, traci moc i po paru kilometrach znowu gaśnie. Rozrusznik kręci, akumulator nowy, świece sprawdzane w ubiegłym roku.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
pablito 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 10:57   

A co jeśli paliwo zamarznie w zbiorniku. Spotkał się ktoś już z takim przypadkiem. Jakie są wtedy konsekwencje i czy jedynym rozwiązaniem jest czekanie na odwilż :?:
 
 
czakmol 
Nawiedzacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 198
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-22, 11:25   

pablito napisał/a:
A co jeśli paliwo zamarznie w zbiorniku. Spotkał się ktoś już z takim przypadkiem. Jakie są wtedy konsekwencje i czy jedynym rozwiązaniem jest czekanie na odwilż :?:

Masz wodę w zbiorniku zamiast paliwa ?
Całe paliwo NIE może zamarznąć - tworzą się bryłki substancji (woda + parafina), które filtr smoka w zbiorniku częściowo przepuszcza.
Zapewne zamarzł Ci układ zasilania - za dwa dni będzie odwilż, dziś wlej 0,5 - 1,0 l denaturatu (zależy ile tego "paliwa" jest w zbiorniku), odczekaj na dodatnie temperatury ( lub pozostaw auto na kilka godzin w ciepłym garażu) i "paliwo" ściągnij (całe błoto będzie na dnie zbiornika).
Następnie kup n.p. w Shellu depresator do diesla i 10 l paliwa - wlej cały depresator i uruchom silnik na wolnych obrotach przez kwadrans.
Oczywiście możesz uruchomić silnik z denaturatem i depresatorem, ale nie jest to zalecane.
Koledzy zapewne też się wypowiedzą w tej sprawie.
_________________
pozdrawiam,
czak
如果你不改變方向,你可以得到你要去的地方
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-22, 11:40   

Nie wlewaj denaturatu, bo:
- dolejesz automatycznie do baku kieliszek wody (zawartej w denaturacie)
- denaturat nie łączy się z ON, robi się "rosół" i skrzepy na dnie

Jeżeli paliwo Ci się ścięło, to albo czekaj na dodatnie temperatury, albo zaholuj samochód do ciepłego garażu, nawet na podziemny parking hipermarketu na cały dzień. W dodatnich temperaturach parafina wytrącona w ON rozpuści się.

Potem ściągnij wężykiem z baku większość tego paliwa, zatankuj do pełna dobre paliwo z dodatkiem sprawdzonego depresatora.

Na rozproszenie rozmarzniętej wody (jeżeli jest woda w paliwie) dobry jest np. Kleen Flo Conditioner, denaturat odradzam. Całkiem możliwe, że nie masz wcale wody, tylko gluty parafiny na filtrze paliwa.
 
 
pablito 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 14:02   

Dzięki bardzo za wskazówki. Jeśli chodzi o depresator, tankując paliwo które mam obecnie w baku dolewałem do niego Kleen Flo :!: . Być może są to te gluty na filtrze a co za tym idzie mam pytanie czy filtr do wymiany jeśli samochód na dodatnich celcjuszach odpali :?: czy nie zawracać sobie nim głowy. I czy sciągać paliwo czy poprostu je wyjeżdzić-zostało w baku kilka kresek poniżej połowy zbiornika
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-22, 15:19   

W temperaturach dodatnich wytrącona w filtrze paliwa parafina rozpuści się. Nie trzeba wtedy wymieniać filtra jeżeli wymieniałeś go już w ostatnim roku. 25-27 grudnia zapowiadają temperatury wyraźnie na plusie, więc wytrącona w całym układzie paliwowym parafina powinna rozpuścić się. Wtedy wyjeździj to co masz w baku, albo ściągnij dokładnie w baniaki (wykorzystasz wiosną). Na prawie pusty bak zatankuj sprawdzone paliwo + depresator.

Wesołych Świąt !
 
 
pablito 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 16:27   

Podziękował raz jeszcze.Wesołych Świąt
 
 
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2013-01-27, 15:05   

Znajomy zrobił test zimowego oleju. Pobrał ze stacji próbki i potraktował zamrażarką(-25st.) I teraz co ciekawe z Ultimate BP zrobiło się mleko,to samo Verva Orlenu, Zbielał też Vpower Schella, idealnie przeżroczyste próbki bez śladów wytrącania parafiny w takim zimnie to Dynamic Diesel Lotosu i Premium Gold Statoil.Od wczoraj przeżuciłem się na Lotosa :-D
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-28, 11:11   

Poczytaj więcej wątków znajomego ;-) o paliwie arktycznym, a będziesz wiedział z czego to wynika.

Zwróć też uwagę na świadectwa jakości, które Twój znajomy zamieścił w testach, widać w nich różnice (a w zasadzie ich brak) między BP, Shell, Orlen.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
lutek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-28, 16:49   

piokli :mrgreen:
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-21, 18:19   

ingo napisał/a:
Pozwolę sobie nie zgodzić się z szanownym kolegą. Od ponad roku jeżdżę wyłącznie na Vervie (wcześniej latałem Oplem Astrą II DTI również na tym paliwie) i auto jest o wiele cichsze niż na zwykłym ON, o wiele mniej kopci, a co za tym idzie mniej się syfią podzespoły, a także mniej pali - ok. 0,5 l na 100 km.


coś kolego kitujesz :mrgreen: jakoś ja zrobiłem 80tys na V-powerach, vervach obecnie jeżdżę na zwykłym ON z Neste i powiem tak: nie widzę żadnej różnicy ani w pracy silnika, dynamice i a tym bardziej zużyciu. Nic mi nie obrasta sadzą na zwykłym oleju ani nie syfi się, a mam na zwykłym zrobione 150tys. :-P skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;-)
po drugie 1CD ze starą pompą 2 zaworową (SCV) właśnie lepiej znosi zwykły olej niż premium, bo zawory SCV są wrażliwe na "bardziej suche paliwo" i po prostu szybciej zacierają się. po trzecie wiele razy były robione testy choćby w Motorze, gdzie testowo udowodniono brak lub niezauważalne różnice w stosowaniu zwykłych i premium paliw.
 
 
ArtiZet 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-03, 10:44   

Przeczytałem cały watek i nadal nie wiem co tankować :lol:
W innym moim aucie z silnikiem 1,9TDI od VV (pompowtryski, które podobno sa czułe na złą jakość paliwa) od zawsze tankuje na Neste i zero problemów- auto od nowosci lata na tym paliwie i ma ok.170kkm przejechane

Po zakupie Avki pojechałem na Schella i tam sie dowiedziałem, że ich ON pochodzi z Rafinerii Gdańskiej :-) A V-Power Diesel ma dodatkowo "uszlachetniacze".
Zalałem wiec to "lepsiejsze" niby paliwo za cene 6,03zł/L ale jakoś nie jestem przekonany, bo nie widze zadnej róznicy miedzy tym co zalałem a w tym co było w baku po zakupie(zwykły ON z Orlena); co do spalania to jeszcze nie wiem czy jest jakas różnica, bo za mało przejechałem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Akumulatory samochodowe Toyota Avensis Kup OC
hamulce
Opony promocja ramki 3D, skóra, kierownica

:: Forum Audi A6 Klub :: Lektorzy studio :: Forum Audi A8 Klub :: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Tarcze hamulcowe Toyota :: Klocki hamulcowe Toyota ::