Za zamarzanie paliwa odpowiada tylko i wyłącznie paliwo (a nie układ paliwowy).
Masz jakiś defekt w samochodzie, jeżeli nie zapala przy -10C, trzeba naprawić. Winny może być rozrusznik, akumulator, słaba kompresja, zalepione wtryskiwacze, przycinający się zawór SCV.
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2000
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Płock
Wysłany: 2012-12-14, 12:08
Problem mam nie tylko z samym odpaleniem. Jak już zapali, za którymś razem, to jedzie, ale dławi się, dusi, nie ma mocy, na wysokim biegu wolnych obrotach jedzie wolno max 50 km/h, ale przerywa, traci moc i po paru kilometrach znowu gaśnie. Rozrusznik kręci, akumulator nowy, świece sprawdzane w ubiegłym roku.
A co jeśli paliwo zamarznie w zbiorniku. Spotkał się ktoś już z takim przypadkiem. Jakie są wtedy konsekwencje i czy jedynym rozwiązaniem jest czekanie na odwilż :?:
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 198 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-22, 11:25
pablito napisał/a:
A co jeśli paliwo zamarznie w zbiorniku. Spotkał się ktoś już z takim przypadkiem. Jakie są wtedy konsekwencje i czy jedynym rozwiązaniem jest czekanie na odwilż :?:
Masz wodę w zbiorniku zamiast paliwa ?
Całe paliwo NIE może zamarznąć - tworzą się bryłki substancji (woda + parafina), które filtr smoka w zbiorniku częściowo przepuszcza.
Zapewne zamarzł Ci układ zasilania - za dwa dni będzie odwilż, dziś wlej 0,5 - 1,0 l denaturatu (zależy ile tego "paliwa" jest w zbiorniku), odczekaj na dodatnie temperatury ( lub pozostaw auto na kilka godzin w ciepłym garażu) i "paliwo" ściągnij (całe błoto będzie na dnie zbiornika).
Następnie kup n.p. w Shellu depresator do diesla i 10 l paliwa - wlej cały depresator i uruchom silnik na wolnych obrotach przez kwadrans.
Oczywiście możesz uruchomić silnik z denaturatem i depresatorem, ale nie jest to zalecane.
Koledzy zapewne też się wypowiedzą w tej sprawie.
Nie wlewaj denaturatu, bo:
- dolejesz automatycznie do baku kieliszek wody (zawartej w denaturacie)
- denaturat nie łączy się z ON, robi się "rosół" i skrzepy na dnie
Jeżeli paliwo Ci się ścięło, to albo czekaj na dodatnie temperatury, albo zaholuj samochód do ciepłego garażu, nawet na podziemny parking hipermarketu na cały dzień. W dodatnich temperaturach parafina wytrącona w ON rozpuści się.
Potem ściągnij wężykiem z baku większość tego paliwa, zatankuj do pełna dobre paliwo z dodatkiem sprawdzonego depresatora.
Na rozproszenie rozmarzniętej wody (jeżeli jest woda w paliwie) dobry jest np. Kleen Flo Conditioner, denaturat odradzam. Całkiem możliwe, że nie masz wcale wody, tylko gluty parafiny na filtrze paliwa.
Dzięki bardzo za wskazówki. Jeśli chodzi o depresator, tankując paliwo które mam obecnie w baku dolewałem do niego Kleen Flo :!: . Być może są to te gluty na filtrze a co za tym idzie mam pytanie czy filtr do wymiany jeśli samochód na dodatnich celcjuszach odpali :?: czy nie zawracać sobie nim głowy. I czy sciągać paliwo czy poprostu je wyjeżdzić-zostało w baku kilka kresek poniżej połowy zbiornika
W temperaturach dodatnich wytrącona w filtrze paliwa parafina rozpuści się. Nie trzeba wtedy wymieniać filtra jeżeli wymieniałeś go już w ostatnim roku. 25-27 grudnia zapowiadają temperatury wyraźnie na plusie, więc wytrącona w całym układzie paliwowym parafina powinna rozpuścić się. Wtedy wyjeździj to co masz w baku, albo ściągnij dokładnie w baniaki (wykorzystasz wiosną). Na prawie pusty bak zatankuj sprawdzone paliwo + depresator.
Znajomy zrobił test zimowego oleju. Pobrał ze stacji próbki i potraktował zamrażarką(-25st.) I teraz co ciekawe z Ultimate BP zrobiło się mleko,to samo Verva Orlenu, Zbielał też Vpower Schella, idealnie przeżroczyste próbki bez śladów wytrącania parafiny w takim zimnie to Dynamic Diesel Lotosu i Premium Gold Statoil.Od wczoraj przeżuciłem się na Lotosa
_________________ Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-28, 11:11
Poczytaj więcej wątków znajomego o paliwie arktycznym, a będziesz wiedział z czego to wynika.
Zwróć też uwagę na świadectwa jakości, które Twój znajomy zamieścił w testach, widać w nich różnice (a w zasadzie ich brak) między BP, Shell, Orlen.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-21, 18:19
ingo napisał/a:
Pozwolę sobie nie zgodzić się z szanownym kolegą. Od ponad roku jeżdżę wyłącznie na Vervie (wcześniej latałem Oplem Astrą II DTI również na tym paliwie) i auto jest o wiele cichsze niż na zwykłym ON, o wiele mniej kopci, a co za tym idzie mniej się syfią podzespoły, a także mniej pali - ok. 0,5 l na 100 km.
coś kolego kitujesz jakoś ja zrobiłem 80tys na V-powerach, vervach obecnie jeżdżę na zwykłym ON z Neste i powiem tak: nie widzę żadnej różnicy ani w pracy silnika, dynamice i a tym bardziej zużyciu. Nic mi nie obrasta sadzą na zwykłym oleju ani nie syfi się, a mam na zwykłym zrobione 150tys. skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
po drugie 1CD ze starą pompą 2 zaworową (SCV) właśnie lepiej znosi zwykły olej niż premium, bo zawory SCV są wrażliwe na "bardziej suche paliwo" i po prostu szybciej zacierają się. po trzecie wiele razy były robione testy choćby w Motorze, gdzie testowo udowodniono brak lub niezauważalne różnice w stosowaniu zwykłych i premium paliw.
Przeczytałem cały watek i nadal nie wiem co tankować :lol:
W innym moim aucie z silnikiem 1,9TDI od VV (pompowtryski, które podobno sa czułe na złą jakość paliwa) od zawsze tankuje na Neste i zero problemów- auto od nowosci lata na tym paliwie i ma ok.170kkm przejechane
Po zakupie Avki pojechałem na Schella i tam sie dowiedziałem, że ich ON pochodzi z Rafinerii Gdańskiej A V-Power Diesel ma dodatkowo "uszlachetniacze".
Zalałem wiec to "lepsiejsze" niby paliwo za cene 6,03zł/L ale jakoś nie jestem przekonany, bo nie widze zadnej róznicy miedzy tym co zalałem a w tym co było w baku po zakupie(zwykły ON z Orlena); co do spalania to jeszcze nie wiem czy jest jakas różnica, bo za mało przejechałem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum