A ja Wam powiem, że stacja stacji nie równa. Mam niemiłe/miłe doświadczenia z BP (na pewnej stacji BP wlali mi 39 litrów gazu, gdy zbiornik mieścił ok34 ) Orlenem (po tankowaniu na pewnej stacji Orlenoskiej, zamarzło mi paliwo przy -10 C ) czy Shellem (v-power z GTL ... najgorsze tankowanie ) . IMO jakośc paliwa zależy od konkretnej stacji, a nie szyldu przy wieździe...
A ja Wam powiem, że stacja stacji nie równa. Mam niemiłe/miłe doświadczenia z BP (na pewnej stacji BP wlali mi 39 litrów gazu, gdy zbiornik mieścił ok34 ) Orlenem (po tankowaniu na pewnej stacji Orlenoskiej, zamarzło mi paliwo przy -10 C ) czy Shellem (v-power z GTL ... najgorsze tankowanie ) . IMO jakośc paliwa zależy od konkretnej stacji, a nie szyldu przy wieździe...
Ja się dołączam do tej wypowiedzi Paliwo zależy od stacji :!:
Koledze na zimowym ON BP zamarzł filtr w VW Bora przy -12stopniach :!:
Ja raz po drodze chciałem zatankować na SHELL, ale patrze, a tam paliwo do zbiorników leją z nie oznakowanej cysterny no i pojechałem dalej
Tankowałem też na stacji Carrefur zeszłej zimy ok, a teraz problem z odpaleniem przy -11stopniach :-x
Twierdzą żę na Statoilu ma zamałą liczbę cetanową, a moja avka śmiga na tym ON i było super.
Teraz jeszcze upatrzę jakąś dobrą stację Shell u siebie i spróbuję zatankować V Power.
No dobra koledzy, a jak się ma sprawa z silnikami D-CAT. Właśnie wyczytałem w instrukcji, że do D-CATów należy lać "paliwo zawierające nie więcej niż 50 ppm siarki". Moje pytanie to przede wszystkim skąd mam wiedzieć jakie jest stężenie siarki w danym paliwie? Jest to gdzieś podawane na stacjach?
No i byłoby super gdyby użytkownicy D-CATów wypowiedzieli się gdzie tankują.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon Pomógł: 8 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 136 Skąd: Milton Keynes, UK
Wysłany: 2009-12-25, 19:01
Jeżeli chodzi o zawartość siarki i jak to sprawdzić, to nie mam absolutnie pojęcia. Wiem jednak, że są to te lepsze paliwa dostępne na Shell i BP. Nie mam więc chyba wyboru bo już lepszego paliwa nie ma w ofercie.
jak wyżej... stacja i marka sobie nie równe - przekonałem się 2 tygodnie temu, w innym aucie zatankowałem BP Ultimate 98 i na drugi dzień z rana (-18 na zwenątrz) nie mogłem odpalić - wina zamarzło paliwo
Ja od początku tankowałem Shell V Power. Przy któregoś z kolei okazji przeglądu w ASO poinformowano mnie, że lepiej jeździć na zwykłym ON (z renomowanych stacji). Przy przebiegu około 90000 km pojawił się problem z porannym uruchamianiem silnika. Pewnego zimowego ranka samochód odmówił współpracy. ASO stwierdziło wysoką korekcję wtryskiwaczy, wgrało nowe oprogramowanie. Nic to nie dało i sprawa zakończyła się wymianą wtryskiwaczy na nowe. Komentarze ASO: padły wtryski, bo słabe pan tankuje paliwo. No właśnie, jakie paliwo pan tankuje? Odpowiadam, że przez kilkadzisiąt tysięcy km tankowałem V Power, a teraz tankuję zwykły ON Shella. - A widzi pan, V Power jest za suche i trzeba tankować zwykły ON ale na _dobrej stacji_. I wcale nie chodzi tu o konkretną sieć, tylko o konkretną stację, co do której ma się pewność, że ma dobre paliwo. Dobre sobie - to chyba najlepiej przed zatankowaniem należałoby pobrać próbkę i oddać do badania. ASO ma zawsze dobre odpowiedzi...
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon Pomógł: 8 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 136 Skąd: Milton Keynes, UK
Wysłany: 2010-03-31, 08:08
Ja już w takim razie zgłupiałem. Tankuję tylko V-Power albo Ultimate i jakoś do tej pory nic nie było. Chyba podjadę do swojego ASO zapytać czy to paliwo jest ok? Jeśli komuś to pomoże, poniżej wklejam link jeśli chodzi o specyfikację V-Power Diesel.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum