Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 2010
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 10 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-26, 22:47
Każda stacja ma obowiązek wywiesić certyfikat paliwa.Tylko paliwo z małą ilością siarki zapewni dobre osiągi i czystość silnika.Np.orlen 5-8% a shell 3-5%.Ja wiem gdzie tankuję.
Rożnicę w zawartości siarki w gotowym paliwie u danego dystrybutora mogą wynikać z stosowanych dodatków,jeżeli nawet Shell zakupuje od Orlenu tz,surową bazę paliwową która właściwie jeszcze paliwem sprzedawanym na stacji nie jest, dopiero po dodaniu wszelkich uszlachetniaczy,stad te różnice mogą wynikać.
Tankowałem na orlenie zwykłe ON, zdecydowałem się na Verve jeżdżę już drugi zbiornik na oto niby lepszym paliwie i nie zatankuje już ponieważ więcej pali i co mi się wydaje to słabiej się zbiera, więc wyjadę reszte paliwa i tankuje zwykłe ON. Jeżeli chodzi o paliwo to wszystko idzie z jednego kurka czyli z Orlenu, a różnica jest dlatego że każdy koncern dolewa uszlachetniaczy do paliwka i dlatego są różnice. Kilka lat temu pracowałem na Orlenie i z każdej cysterny która przywozi paliwo jest pobierana próba (0,5l PB a 1,0l ON albo na odwrót) plombowana, a na drugi dzień przyjeżdża laboratorium i zabiera.
Bo do 2.0D4D (1CD) nawet lepszy jest zwykły ON. Dopiero od 1AD jest sens lać coś lepszego.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z szanownym kolegą. Od ponad roku jeżdżę wyłącznie na Vervie (wcześniej latałem Oplem Astrą II DTI również na tym paliwie) i auto jest o wiele cichsze niż na zwykłym ON, o wiele mniej kopci, a co za tym idzie mniej się syfią podzespoły, a także mniej pali - ok. 0,5 l na 100 km.
Schwefel
Dlaczego unikasz odpowiedzi ?
Dlaczego do 1CD lepszy jest zwykły ON, a do silnika 1AD lepszy jest ON "premium" ?
Nie potrafisz uzasadnić swoich porad ?
[ Dodano: 2012-11-19, 21:28 ]
I nastała taka niezręczna cisza
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2000
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Płock
Wysłany: 2012-12-10, 08:42
Czy to możliwe, że za zamarzanie paliwa może odpowiadać jakaś usterka układu paliwowego ?
W tym roku znowu mam problem z zamarzającym paliwem, mimo, że tankuję na innej stacji, odpowiednio wcześniej dodałem płyn anty-żelujący NorthArrow. Latem pali bardzo dobrze, tylko w zimie jest problem i to już w -10 stopniach. Co może być jeszcze przyczyną ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum