Byłem z bratem na serwisie ASO VW (kupił sobie nówkę Passata B6 2.0 TDI 140KM, dlatego dość często mi też się zdarza tam bywać) i miałem okazję przysłuchiwać się rozmowie mechanika z klientem. Zapytał on klienta o paliwo jakie lał do swojego samochodu, klient mówi, że BP Ultimate. W tym momencie wiązanka, że złe paliwo, za suche, za bardzo wypłukuje silnik itp. pierdoły. W tym momencie wtrąca się drugi klient, pokazując palcem na tego samego mechanika mówi - a 2 tygodnie temu Pan mi mówił żeby lać uszlachetnione paliwo bo zwykłe zostawia za dużo osadów itp. (dokładnie już nie pamiętam bo powodów też było kilka).
Dlatego:
1) Uważam, że mechanicy z ASO są dla normalnego klienta (może dla swoich znajomych są inni) raczej źródłem dezinformacji, niezależnie od usterki w samochodzie mówią co im pasuje, żeby tylko wyszło że samochód jest ok, a zepsuł go idiota klient, bo nie wie jak go używać.
2) z tego co mi wiadomo, to ani BP nie przywozi paliwa do swoich stacji z Anglii, Statoil z Norwegii, a Shell z Holandii (jeśli się nie mylę) i tak wszyscy kupują paliwo na miejscu dolewają swoje dodatki, kontrolują jakość i sprzedają pod swoim szyldem w 90% paliwo z Orlenu.
Tankowałem na Neste i sprawdziłem przy okazji kwity dostawy.Paliwo z Orlenu o liczbie cetanowej 53 i temp zamarzania -25C.
Czym to sie różni od zwykłego Shella ,BP Statoil ? Tylko ceną bo z kartą Neste za litr 4,89
a nie wiecie jaką jakość ma ruskie paliwo??? Mam dostęp do takiej ropy ale się trochę boje. Ogólnie to paliwo jest pewne tylko chodzi mi o jakość tego paliwa z danego kraju (Rosja). Parę groszy by człowiek zaoszczędził ale bez pewności nie wleje nic do swojej Lali...
Mam kolegę co tankuje ruskie paliwo( obwód kaliningradzki) do swojej E60 530d od ładnego juz czasu i nic sie nie dzieje. Paliwko normalnie tankowane na stacji LUK OIL w Rosji. Tankuj i smigaj
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 12:15
będąc na Białorusi, tankowałem i jeździłęm na ich ropce, żadnych skutków ubocznych nie odczułem. trzeba jednak uważac bo tam są jeszcze "przedpotopowe" paliwka i nie wiadomo jakie ci gościu chce żenić. tam są dwa rodzaje ropy ta normalna co u nas i jakaś o gorszych parametrach. benzyny np. to mają 78, 84, 92, 95-> najwyższy sort
Witajcie, chciałem się wypowiedzieć w sprawie Vervy... Otóż moim skromnym zdaniem po doświadczeniach z tegorocznej zimy uważam że uszlachetnione paliwo zdaje w tym okresie (zima) egzamin. Miałem scenica z którym dwa lata temu w tęgie mrozy (-25st)nie chciał odpalać. Po tych przygodach od końca listopada lałem tylko Vervę... I okazało się że paliła na dotyk! Miała nastukane chyba 350 tys. km (tego nie dowiem się nigdy :lol: ) a odpalała bez problemu...Myslę sobie tak ze na zachodzie nie ma na stacjach lepszej ropy ponieważ parametry tamtej zachodniej to parametry vervy, vpowera lub ultimeta. My po prostu musimy dopłacać do czegoś lepszego, jest to adekwatne do innych produktów zachodnich np. kawa, proszki do prania... Tak więc latem odpuszczę sobie tankowanie vpowera ale w zimę tylko to lepsze ON! P.s Swoja drogą spróbuję shella skoro tak zachwalacie...Pozdrawiam!
Shell ma bardzo dobre paliwo. W moim regionie w okolicach Lublina na stacji shella jest specjalnie uszlachetniony ON, lepszy od tego V-Power parametrami i kosztuje 5.75l.
Ja jednak nie polecam zbyt częstego tankowania uszlachetnonego paliwa, gdyż jak już mówiłem wysusza ono końcowki wtryskiwaczy, co w efekcie po jakimś czasie powoduje zaślepienie ich otworków i kończy się najczęściej wizytą w Bosch Service
Ja po moich przygodach z wtryskiwaczami i uszlachetnionym paliwem doszedłem do wniosku, że lepiej lać zwykły ON z dobrych stacji i raz na jakiś czas zalać zbiornik lepszego ON tj. V-Power i przegonić autko na wyższych obrotach.
W moim przypadku sprawdza się to już przez 200tys, a wkryski stoją korekcją jak nowe!
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie ma sensu lać paliwa lepszego niż producent auta zaleca... Dodatki typu STP (chodzi o większość tego dziadostwa...) czasem mogą jeszcze gorzej wpłynąć na silnik niż jego poprawę... Dwa albo trzy lata temu w zimie znajomy miał przykład w warsztacie samochodowym; wszystkie auta z ulepszaczami były na warsztacie, jednemu audi pompa wtryskowa przeskoczyła o 6 ząbków. a na zwykłym ON bez dodatków wystarczył dobry aku lub lekkie ogrzanie...
czytam wasze wypowiedzi na temat paliwa dieslowskiego i zaczynam zastanawiac sie jaki najlepiej diesel lac do baku (zwłaszcza przy dzisiejszych cenach ) - czy zwykły diesel, czy też premium???
Do tej pory tankuje wyłacznie Ultimate diesel BP (dziś cena 5,70 za litr, wlałem 51,5 literka i wyszło około 298 zł, - za ceny paliwa zyczę POwcom WSZYSTKIEGO NAJGORSZEGO!!!!), dolałem depresatora Kleen Flo zimowy i zastanawiam sie czy to wogóle ma jakikolwiek sens - może poprostu lac zwykłego diesla i dac sobie z tym wszystkim spokój.... :?:
Witam. Ja stosowałem metodę 4 baki zwykłego ON a 5 bak ulepszony ON. Tankuje na swojej wybranej (zaufanej stacji BP). Teraz gdy paliwo holendarnie skacze do góry cena zwykłego ON 5,49 a ulepszonego 5,70 dałem sobie na spokój tankowanie owego ulepszonego paliwa.
Stosuję inna metodę 8-) raz na 15tys.km zalewam na pełny bak STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla, bądż co mnie teraz kusi którys z produktów firmy Liqui Moly. Na zimę dolewam dodatki w postaci depresatora marki X-Ceramic Diesel Protector w proporcjach jakie podaje producent.
P.S Wybór należy do Ciebie.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum