Podłącze się do tematu, bo u mnie również pojawiły sie problemy z porannym odpaleniem auta. Mam od miesiąca Avke z 2007 roku, silnik 2.0 D4D (wymienione filtry, olej, komputer nie wykazuje żadnych błędów i usterek). Generalnie jestem zadowolony z samochodu poza dwiema sprawami, pierwsza to problemy z odpalaniem na mrozie, druga to wysokie zużycie paliwa -ponad 10 litrów podczas jazdy po mieście i powyżej 7 litrów w trasie Mam wobec tego pytanie odnośnie tej aktualizacji softu.., czy ktoś wie jakich silników ona dotyczy, kiedy się pojawiła i co miała poprawić w naszych toyotkach ? Gdyby upgrade miał rozwiązać moje problemy to chetnie bym to zrobił. Z góry dziekuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi
Gdzie wygrywałeś i jak sie powołać na tą "akcje" ?, czego dotyczyła ?
A tak poza tym, jak sprawdzić jaką się ma wersje softu ..oczywiście poza serwisem
Pozdrowiam i dzięki za info
Krzysztof83 [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-01, 20:45
Dyziek napisał/a:
Miałem podobny problem.
Odpalał za 3-4 razem. Czasami gasł po uruchomieniu.
U mnie pomogło wgranie nowego oprogramowania. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Teraz odpala od razu, nie gaśnie, itd. Nawet po długim postoju.
Podjedźcie do ASO i podpytaj się czy jest nowy soft do silnika.
Ja też tak zrobiłem w zimę 2010/2011 i pomogła zmiana softu, a pierwszą zimę myślałem ze wyjdę z siebie, moje auto odpalało najgorzej ze wszystkich pod pracą, a prawie, ze najwyższej klasy było. Przy -10 za 4 razem dopiero odpalała.
akcja nie obejmuje avek z przed liftu, ale ja płaciłem 150 zł, tyle co podpięcie pod komp.
Komputer robiłem u gościa na Suwalskiej w Elblągu i z jego polecenia zostawiłem samochód w warsztacie koło energii wjazd z tyłu od biedronki. Rano zobaczył, że paliwo jest w przewodzie (zamontowany zawór zwrotny) i powiedział, że się tego nie podejmie.Jutro jadę na zmianę softu. Najlepsze jest to, że dwa tygodnie temu pytałem się w salonie toyoty jaki jest koszt wgrania nowego softu to powiedzieli, że 270 zł, a dzisiaj jak dzwoniłem się upewnić to gość powiedział, że 150 zł. Zobaczymy co jutrzejszy dzień przyniesie. Ogólnie jestem z mojej avki zadowolony. W mieście pali teraz jak są mrozy 6,8 do 7 a w trasie jak jechałem do Opola z Elbląga to 5,2. W cyklu mieszanym na trasie Elbląg-Opole i w Opolu i po miastach wkoło zrobiłem zrobiłem około 400 km to spalanie wyszło 6,3.
_________________ rycci
prenrzyk [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-02, 08:39
Z autem jedź do warsztatu "P.U.Dakar " w dawnym pogotowiu na bema - wjazd od asnyka.Szukaj szefa -Sylwestra.Jak on ci nie pomoże to już nikt inny nie ogarnia toyot lepiej od niego.Tel. 509940985 lub 509916118
Dzięki za info na pewno podjadę. Dzisiaj wgrali mi nowy soft (150zł). Tyle lepiej, że nie kręcę rozrusznikiem tylko za 5 razem zapaliła. Czyli i tak lipa. Po paru godzinach ten sam problem. Pozostaje jeszcze wymiana zaworu denso. Podobno ten zawór za ten problem odpowiada. Jutro podjadę na Asnyka i zobaczymy co z tym fantem.
[ Dodano: 2012-02-03, 09:00 ]
Auto rano całkiem stanęło. Fajny widok starsze samochody odpalają na dotyk a tu lipa. Popołudniu jestem umówiony na odprowadzenie avki na Asnyka. Dziwi mnie tylko, że tyle ludzi ma problem jeśli chodzi o odpalanie avki.
_________________ rycci
Krzysztof83 [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-03, 23:10
u mnie ta zmiana softu bardzo pomogła, z tym że ja mam motor 2.0 d4d 116km, nie wiem jak jest z motorami 126 km i z motorami 2.2L
Witam.
Wcześniej pisałem o problemie z uruchomieniem mojej avki. Jakiś czas nie było mnie na miejscu więc nie mogłem pisać. Jeśli ktoś czytał moje wcześniejsze wpisy to wie o co chodzi. Po odebraniu auta od mechanika (poleconego od kolegi z forum-dziękuję) poprawiło się na tyle, że odpalałem avkę po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku za pierwszym razem albo drugi raz i paliła. Gość zrobił płukanie całego układu paliwowego. Wtryskiwacze w toyotach są podobno bardzo wrażliwe na paliwo i wszelkie zanieczyszczenia. Warto co parę tysięcy dolać specyfiku valvoline.Teraz zostawiłem u niego auto aby zdemontował wcześniej zamontowany zawór zwrotny (który i tak ktoś inny zamontował nie w tym miejscu co trzeba bo przy filtrze, a powinien być przy baku). Tak jak mówi mechanik po przeczyszczeniu układu paliwowego zawór ten może przeszkadzać. Jeśli tak nie będzie to zamontuje go tak jak powinno być. Zresztą auto ma odpalać bez zaworka.
Pozdrawiam.
Odświeżam temat bo zbliża się jesień i znowu problemy z odpalaniem.
Mam dokładnie takie problemy jak opisane w poście po nocnym odpoczynku muszę pokręcić 5 sec żeby zapaliła. Ciekawe jest to, że jak zgaszę Toyotę zaraz po pierwszy długim rozruchu następne są już idealne. Przerobiłem wszystkie rozwiązania przedstawione w na forum i nic. Ostatni mechanik wspomniał o jakimś zaworze na listwie wysokiego ciśnienia, że to on może powodować te problemy. Jest tylko jeden problem. Żeby zdiagnozować czy to ten zawór trzeba go zamienić na nowy koszt około 800 zł.
Mam pytanie czy ktoś słyszał o tym zaworze i może wie na ten temat coś więcej ?
Dzięki
Witam.Od 4 lat mam Toyotę Avensis D4D.2.0 z 2008roku.Od pierwszej zimy borykam się z odpalaniem silnika w temperaturze już -4 i mniej.Odpala po ok. 18 próbach W serwisie dealera,u którego kupiłam auto, w Zduńskiej Woli, próbowali usunąć tę usterkę BEZSKUTECZNIE!!!AVKA STAŁA U NICH 1,5 MIESIĄCA.Regenerowali pompę wtryskową,wymieniono zawór SCV(już 2razy),simering,wielokrotnie wymieniane były świece,czyszczony bak i wlewane nowe paliwo.Problem nadal występuje.Mam pytanie:Jaka jest różnica w budowie silnika modelu 2D4D,2.0 z początku 2008 roku a jego poprzednikiem?Pytanie związane jest z tzw. AKCJĄ SERWISOWĄ TOYOTY stosowaną do usuwania takiej usterki w młodszych modelach AVKI 2D4D np z 2006roku.Toyota uparcie twierdzi,że ta awaria nie występuje już w modelu z 2008r.To jakaś paranoja!!! :?: Tutaj na forum jednak znajduję ten sam problem.Proszę o kontakt tych z Państwa,kto walczy tak jak ja. :?:
Dziękuję za odpowiedź.Mam jeszcze jedno pytanie:czy wtryski i pompa wtryskowa również zostały zmodyfikowane?W moim modelu to firma DENSO je wyprodukowała.Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-16, 13:44 ]
Od TOYOTY uzyskałam informację techniczną nr 1573 dotyczącą usuwania problemu z odpalaniem Avensisa w niskich temperaturach,w mojej Avce występuje ten problem,jednak Toyota twierdzi,że tej akcji tj1573 nie można zastosować w moim modelu,bo ostatnie numery VIN są niezgodne z tą instrukcją.TO,SKORO JEST POTWIERDZONE,ŻE W MOIM MODELU I JAK ZAUWAŻYŁAM NA TYM FORUM,RÓWNIEŻ INNI UŻYTKOWNICY MAJĄ TAKI SAM KŁOPOT,DLACZEGO TOYOTA NIE POTRAFI STWORZYĆ PODOBNEJ INSTRUKCJI DO INNYCH MODELI AVENSISA,NIŻ DLA WCZEŚNIEJ WYPRODUKOWANYCH.FIRMA WYPIERA SIĘ,ŻE W TYCH AUTACH TEN PROBLEM NIE WYSTĘPUJE.PROSZĘ O WPISY TYCH Z PAŃSTWA,KTÓRZY MAJĄ TEN PROBLEM.POZDRAWIAM
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2012-10-29, 18:21
również mam problemy z odpalaniem jak temperatura zbliża się do zera i maleje...
wgrałem nową wersje oprogramowania, ale to było końcem lutego...więc nie było okazji sprawdzić...
teraz będę monitorował...
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum