Płukanka usuwa krótko mówiąc syf z silnika. Przydaje się to w przypadku kiedy lany był wcześniej kiepski olej. Silnik przed wymianą zalewasz taką płukanką, zostawiasz go na 10minut na wolnych obrotach i zlewasz to wszystko. Następnie zalewasz silnik nowym olejem. Nowy olej nie traci ponoć tak szybko swoich właściwości na neutralizację tego co zostało wcześniej. Ja u siebie to stosowałem i silnik dalej super mruczy. Koszt płukanki to jakieś 30złociszy. Jest tylko warunek że silnik powinien być w dobrej kondycji.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-12, 09:50
Sol-Wagon napisał/a:
Nie jestem pewien czy oznaczenie C2 to dobrze - olej niskopopiołowy, mający zazwyczaj bardzo niskie TBN...
kolego nie ma to większego znaczenia w silnikach diesela aut osobowych (TBN) , jak byś miał tira to tak
timomass napisał/a:
a co powiecie o edge 5w40 turbo diesel?
wlewać czy nie
leją to, ale castrol nie jest "dobrym olejem" wbrew reklamom , zresztą na necie znajdziesz sporo historii i zdjęć z wyglądem silnika po castrolach wszelkiej maści. w toytoskich silnikach szczególnie castrol robił spustoszenia. lepiej zalej sobie inne marki np. LM TopTec 4300, itd..... zresztą jak chcesz mieć obiektywne opinie i doświadczenia to zapraszam do lektury http://(zakaz reklamy)/viewtopic.php?f=21&t=210
panowie mam pytanie ,kupiłem toyotę t 25,zjechała do mnie z Hiszpanii,tam przy przebiegu 23000tyś zalali jej 10w40,u nas przy 33000tyś zalali mi5w40 ,a z tego co tu piszecie najlepiej jest zalać 5w30 -co robić -nie mam pojęci jaki teraz zalać -hydrauliczny
Ja ostatnio zmieniłem olej na Liqui Moly 5W30. I jestem zadowolony. 5l kosztowało mnie 233.40PLN
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Pieter [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-19, 09:19
Jestem po wczorajszej wymianie oleju (przy 270kkm) i zalałem jak zwykle Castrol Edge 5w30 (weszło 6L). Od zakupy czyli od 60kkm leje ten sam olej i nie zauważyłem aby mi go zbytnio ubywało - od wymiany do wymiany dolewam max 0,3L.
EDGE ma ACEA B3/B4, a Toyota wymaga dla Twojego silnika 1CDFTV oleju o lepszej pompowalności B1/B5.
Nie widziałeś o tym, czy może stosujesz ten olej z premedytacją, wiedząc że na zimno później dociera przez wąskie kanaliki olejowe ?
Pieter [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-20, 12:04
szczerze to nie wiedziałem, że musi być jakieś B1/B5
Poczytaj w instrukcji swojego samochodu jakiego oleju wymaga i w sieci.
A od następnej wymiany zalewaj 5W30, ale B5, najlepiej B5-2008, wlej płukankę.
Zdziwisz się, ile ciszej może silnik pracować i ile szybciej wycisza się po uruchomieniu na zimno.
Od 2003r zalewana mineralnym toyoty 15w40. Przebieg 180 000.
Jeżdżę głównie po mieście, niedługie trasy i dość częste odpalanie.
Proszę o radę, czy jest ryzyko przy zmianie oleju na półsyntety lub sysntety polecany przez toyote (5w30?).
Rozumiem, że pół lub syntetyk powinien lepiej sobie radzić z częstym odpalaniem zwłaszcza w zimie. Poczytałem troszkę i się obawiam zmiany - nieszczelności, branie oleju itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum