Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-21, 13:10
zmien na właściwy 5w30, bo na mineralu turbina i silnik w d..ę dostaje. przed wymianą wypłucz silnik płukanką "engine flush" (LM lub Millers) i zalej 5w30. nic się nie stanie, wszystkie rzeczy typu rozszczelnienia to bzdury pisane i powtarzane na necie.
Przychylam się do zdania, płukanka a potem olej 5W30 i musi być B5.
Silnik będzie znaczeni ciszej pracować, a turbina i silnik zaczną być normalnie smarowane.
Kolego czemu diesel do miasta? Flotowe były zalewane olejem mineralnym. Czy przejsc na półsyntetyk? Są rózne opinie jedni będą CI mówić żeby zmieniać inni są wręcz innego zdania.
Bierze cos Ci oleju na tym mineralnym? Możesz zaryzykować na półsyntetyk i obserwować stan oleju co 2tys.km 8-)
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Diesel bo benzyny mi się nie udało fajnej znaleźć a trafiła mi się super utrzymana avensiska d4d. Szukałem czegoś większego a tu w większości diesel jednak.
Nie wiem jeszcze czy bierze olej, przebieg pewny więc raczej jest wszystko ok. Chce przejść żeby ulżyć silnikowi i turbince w zimie. Tak jeszcze myśle czy poprostu nie wymienić na półsyntetyk. Ta płukanka nie roszczelni mi go troche? Mój mechanik mówi, że się powinno zawsze zalewać tym samym... no ale tym razem go nie posłucham raczej
[ Dodano: 2011-10-22, 08:57 ]
A jeśli bym się na półsyntetyk decydował co proponujecie?
panowie kupiłem shell helix ultra extra 5w/30-co wy na to?,zależy mi na opiniach
_________________ jacek
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-23, 10:48
Shell helix ultra extra 5w/30 to bardzo fajny olej, ale dla VW, Mercedesów, BMW, Opel, nie dla Toyoty (i nie dla Forda, i nie dla Mazdy, nie dla PSA).
Shell helix ultra extra 5w/30 posiada ACEA B3/B4, a Toyota wymaga B1/B5.
Silnik się nie rozpadnie , ale będzie przy zimnych rozruchach dużo gorzej smarowany niż powinien, niż założył projektant i producent silnika.
Prosze jeszcze o radę jaki olej zalać 5w30 (marka albo link jakby ktoś zapodał) - zdecyduję się na syntetyk po płukance. Nie bardzo trybie tych tematów z b1/b5 itp. a nie chce coś zmotać na wejściu.
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-23, 19:47
Kup olej dowolnego producenta SAE 5W-30 oraz ACEA B5 - i silnik będzie zadowolony.
Mogę polecić bardzo dobry olej Liqui Moly Top Tec 4300 SAE 5W-30,
albo tańszy i spełniający jeszcze nowsze normy Meguin Surface Protect 5W-30 (ale do nabycia przez ebay w Niemczech).
Poczytaj w instrukcji swojego samochodu jakiego oleju wymaga i w sieci.
A od następnej wymiany zalewaj 5W30, ale B5, najlepiej B5-2008, wlej płukankę.
Zdziwisz się, ile ciszej może silnik pracować i ile szybciej wycisza się po uruchomieniu na zimno.
A czy coś złego mogło się stać jak nie stosowałem B5 przez 70kkm?
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-10-24, 11:00
W zasadzie nic złego się nie stało, po za tym, że silnik gorzej dostawał w dupę podczas zimnych startów i rozgrzewania, bardziej się wtedy zużywał.
Nie martw się tymi 70kkm, po prostu nie warto dłużej skracać życia silnikowi i turbinie olejem B3/B4.
mam takie pytanie dotyczace właście parametru oleju ACEA B1/B5 dedykowanego dla silnika 1CDFTV (kolega <piokli>), wg. różnych opinii te parametry oleju spełnia ojej Fordowski np SLX Professional Longtec A5 5W-30, ktoś ma może jakies doświadczenia z tym wytworem.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-25, 18:01
wlami napisał/a:
Witam,
mam takie pytanie dotyczace właście parametru oleju ACEA B1/B5 dedykowanego dla silnika 1CDFTV (kolega <piokli>), wg. różnych opinii te parametry oleju spełnia ojej Fordowski np SLX Professional Longtec A5 5W-30, ktoś ma może jakies doświadczenia z tym wytworem.
jeżdziłem na fordowskich lejach jak miałem fordy , problemów nie miałem.
w bańki forda "fabrycznie" często był lany castrol, a to nie jest za dobry wynalazek dla silników toyoty .
a ja mam moila dobranego ze strony Mobila 5W-30 [X1] i tu byście sie zdziwili, gdyż na opakowaniu jest właśnie napiane FORD fuel economy! i wydaje mi się, ze to nie ściema, bo w porównaniu do poprzedniego Mobila, na którym jeździłem oznaczenie takie samo 5W-30, ale dedykowanego dla grupy VW spalanie było o około 0,5litra wyższe. Sprawdziłem na swoim przykładzie. Dlatego olej Fordowski może spełniać takie wymagania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum