Ja bym z przykrością LM całkowicie skreślił ...a to dlatego, że póki co nie mają nawet jednego oleju 5W30 w ofercie, który byłby całkowicie syntetyczny.... wszystko to HC - czyli za ulotką LM :
"Hydrokrakowane oleje to mineralne oleje bazowe, które poddane zostały w rafinerii złozonemy procesowi techn. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych"
kolejny co głupoty wipisuje. co chcesz od HC, tirem jeździsz? robisz milionowe przebiegi autem? przestań ludzi straszyć, obecnie wiekszość olejów to HC, po prostu syntetyki stają się nieopłacalne w produkcji a HC praktycznie im dorównują. jeździłeś na LM? jest 100 razy lepszy niż badziewiaste syntetyczne castrole.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-03-27, 06:37
wtom napisał/a:
kolejny co głupoty wipisuje. co chcesz od HC, tirem jeździsz? robisz milionowe przebiegi autem? przestań ludzi straszyć, obecnie wiekszość olejów to HC, po prostu syntetyki stają się nieopłacalne w produkcji a HC praktycznie im dorównują. jeździłeś na LM? jest 100 razy lepszy niż badziewiaste syntetyczne castrole.
jak się wystraszyłeś to od razu prostuje..HC nie są aż tak duże gorsze od 100% syntetyka ...
warto wiedziec ze LM=HC dla 5w30 i napis na butelkach powinien byc "prawie jak syntetyk"
do TIRa LM nie..no i do rajdow pewnie tez nie....dobrze że chociaż spod świateł żwawiej już można ruszać
mam pytanko dochodza mnie słuchy ze w dieselku z przebiegiem 140 tys nie trzeba wlewac pełnego syntetyku tylko półsyntetyk poprosze o rade bo nie wiem za bardzo czy dalej jak do tej pory jezdzic na syntetyku czy zmienic na pół syntetyk
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-03-28, 20:04 Re: jaki ollej ???????????
rosyjka napisał/a:
dochodza mnie słuchy ze w dieselku z przebiegiem 140 tys nie trzeba wlewac pełnego syntetyku tylko półsyntetyk
Trzeba cały czas jeździć na oleju 5W30, choćby silnik miał 500tys przebiegu. Przebieg nie ma znaczenia. Dopóki silnik normalnie pracuje, powinien być smarowany olejem 5W30.
Zalanie półsyntetyka czy mineralnego do zdrowego silnika skróci zauważalnie jego trwałość i utrudni mu bardzo uruchamianie przy większych mrozach.
Jednym powodem zmiany w dalekiej przyszłości oleju na półsyntetyk może być przedłużenie agonii zajeżdżonego silnika. Aczkolwiek lepiej wtedy zrobić remont silnika, aby nie wcinał oleju i dalej zapewnić mu prawidłowe smarowanie olejem 5W30.
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Wiek: 52 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 07:56
Witam,
mam dylemat i prosze o opinie. Stosuje obecnie olej Mobil1 i chciałbym przy nim pozostać, jednak do wyboru mam dwa rodzaje oleju:
- Mobil SUPER 3000 XE 5W-30 - ten jest prawie połowę tańszy od ESP
- MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30
który byście polecili z powyższej listy?
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-03-29, 08:59
Każdy mobil 5W30 będzie dobry (obojętnie czy syntetyk czy HC), aby tylko miał API CF dla diesli i był z pewnego źródła.
Witam,
mam dylemat i prosze o opinie. Stosuje obecnie olej Mobil1 i chciałbym przy nim pozostać, jednak do wyboru mam dwa rodzaje oleju:
- Mobil SUPER 3000 XE 5W-30 - ten jest prawie połowę tańszy od ESP
- MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30
który byście polecili z powyższej listy?
Ten pierwszy to HC. Ten drugi to syntetyk. Wiec z tad ta roznica. Niby 5W30 a roznice znaczne. Ale nie polecalbym zadnego z nich ze wzgledu na parametr C2/C3. To oleje midsaps do diesli z DPF. Maja zanizane TBN ( az mobil nawet na stronie nie napisal jakie ). To jest wazny parametr, zdolnosc do wymywania syfu w silniku, zapobiega jego odkladaniu sie.
Jezeli syntetyk ma byc to polecam:
Liqui Moly Synthoil High Tech 5 W-40 prawdziwy syntetyk
Valvoline SynPower MXL 5W-3O prawdziwy syntetyk
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-06-06, 22:21
A nie polecacie zalać 5W40 zamiast 5W30 - jeśli ktoś np. 4 trasy w miesiącu po 150 km z prędkościami 130/140 km/h ?
Klasyfikacja B4 podobno też jest lepsza dla silnika niż B1/B5 - jeśli ktoś jeździ "szybciej"...?
(olej ma podobno mniejszą skłonność do zerwania filmu)...
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Witam!Od trzech tygodni Jestem szczęśliwym posiadaczem toyotki avensis T25 vagon, ale mam problem, ponieważ nie wiem kiedy i jaki olej był lany. Wg książki serwisowej wpis pazdziernik 2010 przy przebiegu 200600km miała przegląd-ale nie wiem co wchodziło w zakres... Kupiłem więc sam ko0mpletny rozrząd z wszystkimi paskami i filtrami, tylko nie wiem jaki olej! Czy syntetyczny czy półsyntetyczny. Myślę że wtej chwili mam przejechane około 210 tys (sam sprowadzony od lutego w Polsce-do tej pory stał do kupienia). Pomóżcie koledzy jaki olej więc kupić bo mechanik rozkłada ręce..Dziękuję za odpowiedzi!
[ Dodano: 2011-06-21, 18:52 ]
Przepraszam, zapomniałem dodać że mam diesla 2.0 rocznik 2005. Wersja przed FL.
Kolego, zalej olej polecany do tego silnika czyli 5W30 b1 i obserwuj czy nie bierze. Jak zacznie łykać przejdziesz na półsyntetyk. Możesz przed wymianą zastosować płukankę np. Liqui Molly. Ten przebieg na tym silniku nie robi wrażenia O marce najbardziej popularnej dowiesz się czytając ten wątek Pozdrawiam
Dzięki Artek za szybką odpowiedz. Napisz mi jak możesz na czym polega ta płukanaka, w przyszły poniedziałek jestem umówiony na wymianę rozrządu i oleju, więc by na pewno się przydała, napisz czy duży koszt bo po zakupie wpieprzyłem nowe opony, ubezpieczenie, rozrząd...rozumiesz u mnie w domu GRECJA!!!! :lol: :lol: :lol:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum