Zaczerpnięte z forum avensis dodane przez kolegę piokli
Jeżeli nie masz filtra DPF, DPNR - to kup z pewnego źródła olej dowolnego producenta (przykłady niżej) spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA A1/B1 lub A5/B5.
Jeżeli masz silnik z filtrem DPF, DPNR - to kup z pewnego źródła olej dowolnego producenta (przykłady niżej) spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA C1 lub C2.
Przykładowe oleje 5W-30 A1/B1 lub A5/B5
BP Visco 5000 FE 5W-30 (A5/B5, FORD 913-C, ILSAC GF-4)
Castrol MAGNATEC A1 FORD 5W-30
Castrol MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30
Castrol EDGE PROFESSIONAL A5 FORD 5W-30
Elf Evolution SXR 5W-30
Ford Formula F 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 1164
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL F 5W-30 3853
Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30 3741
Lotos QUAZAR F 5W-30 (ACEA A1/B1, TBN 10.0, Pourpoint -42C)
Mazda Dexelia ULTRA 5W-30 (ACEA A5/B5)
Meguin Surface Protection SAE 5W-30 (A5/B5-2008, FORD 913-C, TBN 8.0, Pourpoint -33C)
Meguin Leichtlauf Engine SAE 5W-30 (A1/B1-2004, FORD 913-B, TBN 10.3, Pourpoint -39C)
Meguin Fuel Economy 5W-30 (ACEA A1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04, TBN 7.9, Pourpoint -40C)
Millers XF LONGLIFE ECO 5W-30 (A5/B5-2008, FORD 913-C)
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 (A5/B5, C2)
Millers XSS 5W-30 (A1/B1, FORD 913-B)
Mobil Super 3000 5W-30 FE
Mobil Super FE Special 5W-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W-30
Shell Helix HX7 AF 5W-30 (dawniej Helix Plus F 5W-30)
Statoil LazerWay F 5W-30 (A1/B1, FORD 913-C, Pourpoint -45C)
Texaco Havoline Energy 5W-30
Texaco Havoline Energy EF 5W-30
Toyota Fuel Economy 5W-30
Toyota Premium Fuel Economy 5W-30
Total Quartz FUTURE 9000 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W-30 (A5/B5/C2-2007, Pourpoint -36C)
Valvoline SynPower FE 5W-30 (A5/B5-2008, FORD 913-C, TBN 8.5, Pourpoint -45C)
Valvoline MaxLife FE 5W-30
Valvoline DuraBlend FE 5W-30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA A1/B1 lub A5/B5
Przykładowe oleje 5W-30 C1 lub C2
Castrol SLX Profesional Powerflow C1 5W-30
Castrol SLX EDGE PROFESSIONAL 5W-30 C1
Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30 3741
Liqui Moly TOP TEC 4500 5W-30
Mazda DEXELIA DPF 5W-30
Meguin Motorenoel Ecology 5W-30
Meguin Fuel Economy 5W-30 (ACEA A1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04, TBN 7.9, Pourpoint -40C)
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 (A5/B5, C2)
Millers XF LONGLIFE C1 5W-30 (C1, FORD 913-B, Mazda DPF, Mitsubishi DPF, Pourpoint -40C)
Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W-30
Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Statoil LazerWay C1 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Texaco Havoline Energy EF 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W-30 (A5/B5/C2-2007, Pourpoint -36C)
Toyota Premium Fuel Economy 5W-30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA C1 lub C2
Ostatnio zmieniony przez Delux 2012-08-21, 11:05, w całości zmieniany 2 razy
Kolego warto napisać i przyzwoitość by wymagała ,że korzysta się z czyjejś pracy - nieprawdaż ?
A ni żywcem kopiować czyjś tekst z innego "pokrewnego zresztą " forum.
kupiłem auto zaraz po zakupie zmieniałem olej i mechanik wlał mi 10w/40 castrol magnatek potem inny mechanik powiedział że za gęsty i wlał mi mobila 5w/40 i tak jeździłem ze 3 wymiany czy jest sens na przejście 5w/30??
Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowym posiadaczem Avki 2.0 d4d z 2008 roku. przebieg 170 tys. nie daje glowy czy oryginalny. jaki wlac olej? piszecie na forum ze na 100% 5w30 . ale ktory: A1-A5 czy C1 albo C2? od czego zalezy ta roznoca? i w koncu Castrol jest zly czy dobry? opinie są rozne..
_________________ zielona fala i z uśmiechem przez miasto
Witam.
Jestem nowym forumowiczem i dlatego nieśmiało zwracam się o pomoc w sprawie oleju. Od roku jeżdżę Ave T25 (116kM - 197tyś. km) i przymierzam się do jesiennej zmiany oleju. Poprzednio był zalewany Castrol Edge 5W40 i taki sam miałem zamiar zalać. Jednak mam za free olej Mobil 1 Delvac 5W40 (2*4L. - nie rozlewany w Polsce) i teraz mam dylemat. Zostać przy starym, czy zdecydować się na ten nowy? Może Ktoś jest mi w stanie dać rozsądną podpowiedź. Mechanicy twierdzą, że ten Mobil jest OK, ale nie do końca im ufam. Zaznaczam, że na castrolu praktycznie nic nie dolewałem od wymiany do wymiany. No może ok. 200ml. Dzięki z góry za pomoc.
moja avka jest poflotowa i była zalewana dla oszczędności mineralem 15w40, przebieg prawie 170000 oryginalnie,czy mogę przejść na półsyntetyk lub syntetyk, mechanik mi to odradza ale poczytałem w necie że zdrowy silnik taką zmianę zniesie bez problemu
_________________ Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
Typ: Inne
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Inne
Dołączył: 27 Lis 2012 Posty: 2 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-11-27, 13:06
Witam,
czy mógłbym prosić o podanie adresu strony, ewentualnie lokalizację sklepu (Warszawa) gdzie mógłbym kupić pewny olej Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30?
Z góry dziękuję.
moja avka jest poflotowa i była zalewana dla oszczędności mineralem 15w40, przebieg prawie 170000 oryginalnie,czy mogę przejść na półsyntetyk lub syntetyk, mechanik mi to odradza ale poczytałem w necie że zdrowy silnik taką zmianę zniesie bez problemu
Ja przy trzystu tysiacach przeszedlem z 10w40 na 5w40, bez zadnych konsekwencji Jak nie brala oleju tak nie bierze, to znaczy bierze ale w granicach rozsadku, to znaczy mieszcze sie w podzialce na bagnecie pomiedzy wymianami (po przejsciu na syntetyk oleju ubywa w takich samych ilosciach)
jak to jest z tymi olejami bo piszecie że z pólsyntetyka na syntetyk można przejść bez konsekwencjii,ale z minerala na syntetyk to ja już bym polemizował bo ryzyko problemów jest duże,mój mechanik miał taki przypadek że klient się uparł i w avce przeszli z minerala na półsyntetyk po uprzedniej płukance,nie mogli dojść co się dzieje takie jaja wyszły, w aso pytałem to stanowczo odradzają przechodzenie z minerala na syntetyk,mało tego twierdzą że d4d na mineralu świetnie sobie radzi dlatego oni do flotowych leją go na gwarancji, u mnie po 170000 na mineralu silnik idealny,turbina suchutka,avka lata w trasy aż miło,zastanawiam się nad sensem podejmowania ryzyka zmiany oleju?
_________________ Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
moja avka jest poflotowa i była zalewana dla oszczędności mineralem 15w40, przebieg prawie 170000 oryginalnie,czy mogę przejść na półsyntetyk lub syntetyk, mechanik mi to odradza ale poczytałem w necie że zdrowy silnik taką zmianę zniesie bez problemu
Ja przy trzystu tysiacach przeszedlem z 10w40 na 5w40, bez zadnych konsekwencji Jak nie brala oleju tak nie bierze, to znaczy bierze ale w granicach rozsadku, to znaczy mieszcze sie w podzialce na bagnecie pomiedzy wymianami (po przejsciu na syntetyk oleju ubywa w takich samych ilosciach)
Bardzo chciałbym poznać Twój tok myślenia. Jeżeli nie bierze Ci 10w40 to po jakiego zalewasz 5w40. Masz za dużo kasy, czy chcesz się dowartościować? Przecież to nie ma najmniejszego sensu.
Jest zdrowa zasada z japońcami: Na full syntetyku jeździ się do momentu, aż silnik zacznie pic olej. Wtedy zalewa się go półsyntetykiem i jeździ do zgonu lub ewentualnie robi remont jak nie to złom. Minerala można wlewać do Meśka w123, w124, a nie do japończyka. Natomiast wracanie z połsyntetyka do full'a jest bezsensu i wiąże sie tylko z generowaniem kosztów tz. dolewaniem oleju
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum