Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Olej do D-4D
Autor Wiadomość
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-08, 21:15   

Cytat:
Ja przy trzystu tysiacach przeszedlem z 10w40 na 5w40, bez zadnych konsekwencji :) Jak nie brala oleju tak nie bierze, to znaczy bierze ale w granicach rozsadku, to znaczy mieszcze sie w podzialce na bagnecie pomiedzy wymianami (po przejsciu na syntetyk oleju ubywa w takich samych ilosciach) ;)


Cytat:
Bardzo chciałbym poznać Twój tok myślenia. Jeżeli nie bierze Ci 10w40 to po jakiego zalewasz 5w40. Masz za dużo kasy, czy chcesz się dowartościować? Przecież to nie ma najmniejszego sensu.
Jest zdrowa zasada z japońcami: Na full syntetyku jeździ się do momentu, aż silnik zacznie pic olej. Wtedy zalewa się go półsyntetykiem i jeździ do zgonu lub ewentualnie robi remont jak nie to złom. Minerala można wlewać do Meśka w123, w124, a nie do japończyka. Natomiast wracanie z połsyntetyka do full'a jest bezsensu i wiąże sie tylko z generowaniem kosztów tz. dolewaniem oleju


Ozyy, skoro po przejściu na 5W-40 ubytek oleju jest nieduży to lepiej jeździć na pełnym syntetyku (litr oleju na 15tys to nic szczególnego). D4-D jest zaprojektowane pod pełny syntetyk. Elementy silnika są lepiej smarowane, szczególnie w niskich temperaturach (a w naszych stronach mróz potrafi czasem trzymać nawet 2 miesiace). Im lepsze smarowanie ma silnik, tym więcej nastuka on kilometrów, także gadanie o wyrzucaniu pieniędzy na lepszy olej jest raczej błędne. Idąc Twoim tokiem myślenia, lepiej od początku lać półsyntetyk.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-08, 22:42   

ozzy napisał/a:
Jest zdrowa zasada z japońcami: Na full syntetyku jeździ się do momentu, aż silnik zacznie pic olej

Jest zdrowa zasada z każdym samochodem, że najpierw czyta się instrukcję tego samochodu, a potem zalewa do silnika olej podany w tej instrukcji, bo do takiego oleju producent zaprojektował system smarowania tego silnika.

Stosowanie innego oleju powoduje gorsze smarowanie i krótsze życie silnika, oraz w tym przypadku również turbiny.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2013-01-09, 08:50   

ozzy zadał pytanie do mnie więc i ja odpowiem, choć koledzy w dużej mierze zrobili to za mnie. :-)

Świadomie przeszedłem na pełny syntetyk, bo taki olej jest zalecany do D4-D (oczywiście o właściwej normie).
Oleju ubywa tyle co półsyntetyku, jest to taka ilość, że nie ma potrzeby dodatkowych dolewek miedzy wymianami, zaznaczę przy tym, że sporo latam w trasie, a jak autko trochę pogonisz to musi trochę oleju łyknąć (bardziej bym się martwił jak by w ogóle go nie ubywało, bo to znak, że innego płynu w układzie przybywa :-P )
Po 4 już wymianach uważam, że podjęta przeze mnie decyzja o zmianie oleju była właściwa.

Aha no i najważniejsze, po tym wszystkim czyję się mega dowartościowany :lol:
_________________
 
 
 
ozzy 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-09, 20:42   

Witajcie, Koledzy Talrep i msblondyn. Dalej nie czuje się przekonany o słuszności z przechodzenia z semi na full syntetyk. Jeżeli byłaby mowa o nowym silniku lub stosunkowo niskim przebiegiem, w pełni bym się z Wami zgodził, ale silnik który na stukał 300k km i nie wiadomo ile jeździł na półsyntetyku? z całym szacunkiem, ale Nie:)
Idąc Waszym tokiem myślenia po co produkuje się oleje półsyntetyczne, jeżeli wystarczą pełne syntetyki?
Silniki zużywają się tak czy siak(właśnie dlatego są na rynku syntetyki do silników nowszych, półsyntetyki dla bardziej zużytych) i nie ma co marzyć, że silnik z 300k km na karku jest w takim samym stanie zużycia co silnik z np. 100k. km(oczywiście prawidłowo eksploatowany).
Talrep chciałem tylko powiedzieć, ze jeżeli twój silnik był na półsyntetyku i "symbolicznie" brał olej, to wg. mnie należało dalej lać półsyntetyk i się nie przejmować, a oszczędności przeznaczyć na coś innego. Zrobiłeś jak chciałeś bo to Twój samochód i Twoje pieniądze szanuje to w 100%.
Nie ma sensu dalej ciągnąc chyba tematu, bo i tak nie zmienimy swoich stanowisk. To tak samo jakby dyskutować czy jazda na gazie przyczynia się do większego zużycia silnika.
PS. Pana pikoli świadomie pominąłem, ponieważ po jego poście wnioskuje, ze traktuje mnie jak idiotę, ja kieruję się zasada: jeżeli nie znasz swojego adwersarza, to go chociaż szanuj. dlatego nawet nie podjąłem próby odniesienia się do wypowiedzi piokli.
Pozdrawiam :)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2013-01-09, 22:06   

ale o jakich my w ogole pieniadzach mowimy? co najwyzej roznicy w zakupie 6L olejów różnych klas, bo w żadnym wypadku nie musialem dolewac miedzy wymianami. oleju ubywa tyle samo co przed przejsciem na full syntetyk, a zwroc uwage i powtórzę to kolejny raz, kazdy nawet nowy silnik zuzywa olej, oczywiscie w rozsadnych ilosciach.
W tej chwili mam okolo 2000km do kolejnej wymiany i mam pol miarki bagnetu.

plusy jazdy na syntetyku niezaleznie od przebiegu zaznaczam, ze w moim przypadku:
+ mniejsze zuzycie silnika (lepsze smarowanie szczegolnie na zimnym silniku)
+ latwiejszy rozruch w zimie (mniejsze obciazenie nieszczesnego rozrusznika)
+ mniejsza lepkosc = mniejsze spalanie (przynajmniej w teorii)

minusy:
- droższy w zakupie w stosunko do polsuntetyku

branie oleju bez zmian więc tu minusów nie widzę

A tak już na marginesie, czy uważasz, że 300 000 to faktycznie taki strasznie duży przebieg?
Wszystkie japonczyki jakie miałem, kupowałem z przebiegami powyżej 200 000 (we wszystkich przypadkach przebiegi 99% pewne). Mazdę sprzedałem z przebiegiem bliskim 400 000, licznika bynajmniej nie kręciłem, a kupiec i tak sie szybko znalazł, jeździła na półsyntetyku ale miarki między wymianami starczało. Corolla ma w tej chwili 290 000 (2.0 D4-D) i na 5w40 daje radę tak samo jak Avensis. Takie są moje doświadczenia w tej materii :lol:
_________________
 
 
 
Miho 


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 46
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2013-01-13, 22:42   

Witam, kilka dni temu kupiłem moją avkę. Niemiec lał olej agip 5w40 - zostać przy takim, czy wlać 5w30?
_________________
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
alcapone201 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 35
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2013-01-17, 21:16   

ja wlalem elfa 5w30 solaris fe co myslicie o tym oleju
_________________
alcapone201
 
 
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 48
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2013-01-19, 18:41   

taka mała opowieść na temat siadania turbin przy stosowaniu niewłaściwego oleju, znajomy zatarł turbinę w rav4 2.0d4d zalewanej full syntetykiem przy przebiegu 68000,u mnie przy 172000 na mineralu turbina sucha jak nówka, gdzie tu zasada, zaznaczam że zawsze czekam, rozgrzewam auto potem dopiero daję w gaz i odwrotnie po trasie zawsze wychładzam turbinę na wolnych obrotach
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2013-01-20, 08:51   

a znajomy na pewno postępował z turbiną właściwie?
na pewno lał full syntetyk czy po prostu 5W30?
(większość 5W30 i 5W40 to nie full syntetyki)...
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-11, 22:20   

piokli napisał/a:
Tylko 5W-30, ACEA A1/B1 lub A5/B5, producent dowolny
i żaden inny olej.


Mam pytanie, dlaczego do D4-D olej z indeksem B4 przez wielu użytkowników uznawany jest za nieodpowiedni. Klasyfikacja olejów do Diesli wygląda tak:

B - oleje do samochodów osobowych i lekkich
ciężarowych z silnikami o zapłonie samoczynnym
B1 - oleje paliwooszczędne, najniższa jakość
B2 - oleje średniej jakości
B3 - oleje najwyższej jakości do silników z wtryskiem pośrednim
B4 - oleje najwyższej jakości do silników z wtryskiem bezpośrednim, jak również tam, gdzie wymagane są oleje klasy B3
B5 - oleje paliwooszczędne, najwyższa jakość

Klasa B4 wg opisu jak najbardziej spełnia kryteria D4-D.

Ciekawostka ze do Avensisów D4-D 1999-2003 programy doborowe różnych producentów podają jako odpowiedni 10W-40B4 np.:
SHELL HELIX Diesel HX7 10W40 ACEA A3/B4; API CF; MB 229.1
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 API SL/CF ACEA A3/B4

A do D4-D po 2003 roku 5W-30 B4 np. Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3/B4, API SH/CF

W sumie instrukcja obsługi Avensisa wspomina tylko o tym że przy klasie 10W-30 lub wyższej może być utrudniony rozruch w silne mrozy dlatego zaleca się 5W-30.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
omega_mind 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Wiek: 45
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 52
Skąd: N.Sacz
Wysłany: 2013-04-18, 12:05   

A ja z innej mańki. :-D

1.Płyn do wspomagania kierownicy w T25 to jaki polecacie?
2.Czy mogę dolać, bo widzę, ze mam mało w zbiorniczku?

Płyn jest już czarny. :-/
_________________
Toyota Avensis T25 2004r. 2.0 D4D 116PS
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-18, 12:11   

Możesz dolać dowolny czerwony ATF, klasy dexron 2 lub 3.
Ale jak jest czarny to nie dolewaj tylko wymień go !
Sam to zrobisz, masz opis: http://www.avensisklub.pl...55,15.htm#11957
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
omega_mind 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Wiek: 45
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 52
Skąd: N.Sacz
Wysłany: 2013-04-18, 13:27   

Okazało się, że płyn mam jeszcze czerwony tylko pojemniczek był zafajdany. :-P
Więc narazie tylko delikatna dolewka. ;-)

Podziękował piokli
_________________
Toyota Avensis T25 2004r. 2.0 D4D 116PS
 
 
Pabloo 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-04-28, 20:14   

Witam, co powiecie na olej gulf 5w40?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Marco 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 59
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 18
Skąd: Końskie
Wysłany: 2013-05-03, 08:48   

Witam, podpowiedzcie proszę, w jaki sposób upewnić się, że Avka 2.0 D-4D 126 kM z 2006 ( model po liftingu ) ma filtry DPF , DPNR , bo od tego - jak czytam opinie bardziej zaawansowanych ode mnie forumowiczów - uzależniony jest dobór oleju ?

Pozdrawiam :okok:
_________________
Marco
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga