postanowiłem i kupiłem LIQUI MOLY Top Tec 4300 SAE 5W-30, mam nadzieje że to dobry wybór, 225 zł z przesyłką za 5+1 L, wymiana na dniach, napiszę o swoich wrażeniach
to matti - http://autohity24.pl/
jeszcze nie dostałem (zamówienie otwarte ale potwierdzone), sklep poinformował mnie że ściąga towar z magazynu, wysyłka w dniu jutrzejszym, dostawa, poniedziałek.
Ktoś zadał już to pytanie na poprzedniej stronie, ale nie znalazłem odpowiedzi. Jak widzę wszyscy zalecacie olej 5W30 do AVE T25 D4D 116 KM. Ja mam obecnie zalany MOBIL 1 10W40, przebieg to 180 000 i zastanawiam się czy zmieniać na 5W30, czy też zostać przy swoim. Jeśli zmiana to jak rozumiem najpierw płukanka??
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-03, 20:31
ZenonBambolina napisał/a:
Witam
Ktoś zadał już to pytanie na poprzedniej stronie, ale nie znalazłem odpowiedzi. Jak widzę wszyscy zalecacie olej 5W30 do AVE T25 D4D 116 KM. Ja mam obecnie zalany MOBIL 1 10W40, przebieg to 180 000 i zastanawiam się czy zmieniać na 5W30, czy też zostać przy swoim. Jeśli zmiana to jak rozumiem najpierw płukanka??
żdnych 10w40 bo katujesz turbinę, te silniki nie są zaprojektowane na tego typu oleje. masz lać 5w30 chyba, że silnik już dostał w tyłek i wciąga olej. przed wymianą płukanka i śmigaj i jescze jedno sama lepkość nie wystarczy ma być ACEA B1/B5 czylo o HTHS<3,5
wracając do watku.
mapisałem w jednych z poprzednich wątków że olej można dostać na - http://autohity24.pl/ ( LIQUI MOLY Top Tec 4300 SAE 5W-30 ), otóż sprostowanie - firma to jedna wielka lipa , towar nie dostarczony , żadnego właściwie komentarza , totalna ignorancja , generalnie beeee
i finalnie kupiłem zgodnie z
http://ew5.earlweb.com/re...uage=7&brand=45
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 5W-30
mam nadzieję że to dobry wybór,
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 5W-30
mam nadzieję że to dobry wybór,
Bardzo dobry wybór jeżeli nie masz filtra cząstek stałych. Motul to czołówka firm olejarskich.
Sam jeżdżę na tym oleju. Wybrałem go ze względu na wysokie TBN (10,3) i na lepkość HTHS (3,4).
no to chyba jest problem bo mam właśnie filtr cząstek ... , co to może oznaczac dla śilnika dla filtra , silnika jesli zaleje go tym motulem ?? , drugie pytanie jeździłem na castrolu edge 5w30 to też przecież zwykła komercha ...
poradźcie coś
No to jeżeli masz DPF w swoim 1CD-FTV, to powinieneś używać olejów z ACEA C.
Najlepiej C1 lub C2, bo oleje te są lekkobieżne jak A5/B5, a mają obniżoną ilość popiołów po spaleniu, co jest ważne dla DPF.
Jeżeli wlałeś MOTULa to go nie zlewaj, a jeżeli nie wlałeś to go sprzedaj i kup olej 5W30 ACEA C1 lub C2, idealnie byłoby z nowymi normami C z 2007 lub 2008.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum