Silnik: Inny
Rok: 2004
Nadwozie: Inne
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2010-05-27, 12:18
Shotgun napisał/a:
powiem tak jak ja kupowałem miała 218 tys przejechane na diagnostyce facet powiedział mi że zawieszenie jest tak jak z salonu wszystko było i jest ok też kupowałem krajówkę jeździł jakiś dyrektor wszystko było ksiażka serwisowa i itd. sprawdziłem w serwisie po vin i było ok. zależy od kogo kupujesz i sprawdź numery w serwisie i wszystko powinieneś mieć jak na dłoni
pozdro
Pytałem w ASO ,mogą za 300 zł zrobić przegląd i wszystko będzie jasne. Tak trzeba będzie zrobić. Dzięki za info. Pozdrawiam.
ale jak jest książka i był serwisowany u dealera to po numerze vin wszystko sprawdzisz co było robione a jak chcesz kupić z 2004 roku to książka powinna być na 100 %
Witam,
Nie jeżdżę Toyotą ,ale jestem w trakcie zmiany samochodu i mam Avensis na oku , 2.0 VVT-i D-4,marzec 2004 , jest z polskiego salonu ,ale ma przebieg 215 tys. I pytanie do forumowiczów czy warto sie pakować w takie auto ,z jakimi kosztami należy się liczyć ,bo wydaje mi się że pierwsze co będzie do roboty to zawieszenie. W ogóle na co trzeba zwrócić uwagę przy tym modelu nabywając takie auto.
Dzieki za pomoc :-> Jacek
Polska mętalność to jak ma ponad 200kkm to już się tego nie kupuje - póżniej ktoś przekręci licznik na 120kkm i jest 10 chętnych.... najważniejsze to sprawdzić autko przez zakupem jak wszystko gra to śmiało brać, ja swoją też kupiłem z przebiegiem 215kkm, teraz ma już ponad 240kkm i w zawieszeniu nic nie robiłem....
Pieter, zgadzam się z Toba w 100%. Według mnie lepiej kupić autko z przebiegiem 200k któro robilo długie trasy i wiadomo silnik jest zdrowiutki niż auto co w ciągu 6 czy 5 lat zrobiło 70k i motor wydawać się powinno że jest zdrowy a on ledwo co zipie.
Moja sugestia. Lepiej brać zadbne auto z duzym przebiegiem niż auto od emeryta co w niedziele do kościółka tylko jeździ
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Jeśli chodzi o silnik 2.2 150KM D-4D jest to bardzo udana jednostka. Natomiast z przebiegiem to jest tak 147k km to wydaje się mało, natomiast na nowoczesne Diesle montowane w samochodach osobowych jest to już skarbonka, bo zaraz trzeba będzie czyścić EGR, kolektor i takie tam inne duperele Lecz jeśli jest zadbany silnik od strony mechanicznej to po czyszczeniu EGR kolektora przepływki, wymianie filtrów jeszcze sporo pochodzi.
Generalnie to jest tak poszukajcie na allegro nowe Diesle z przebiegiem powyżej 180-200k km. Nie ma, a dlaczego? dlatego, że po 150k przebiegu nowe Diesle stają się skarbonką w którą trzeba inwestować, jeśli zainwestujesz to na kolejne 150k masz spokój a nie każdemu się chce
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Silnik: Inny
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-09-26, 09:09
plesser napisał/a:
Jeśli chodzi o silnik 2.2 150KM D-4D jest to bardzo udana jednostka. Natomiast z przebiegiem to jest tak 147k km to wydaje się mało, natomiast na nowoczesne Diesle montowane w samochodach osobowych jest to już skarbonka, bo zaraz trzeba będzie czyścić EGR, kolektor i takie tam inne duperele Lecz jeśli jest zadbany silnik od strony mechanicznej to po czyszczeniu EGR kolektora przepływki, wymianie filtrów jeszcze sporo pochodzi.
Generalnie to jest tak poszukajcie na allegro nowe Diesle z przebiegiem powyżej 180-200k km. Nie ma, a dlaczego? dlatego, że po 150k przebiegu nowe Diesle stają się skarbonką w którą trzeba inwestować, jeśli zainwestujesz to na kolejne 150k masz spokój a nie każdemu się chce
Witam serdecznie wszystkich na forum po raz pierwszy, jestem po lekturze tego wątku i mam kociokwik w głowie. Bo na starcie czytam że diesle w avensisach są ok, poprawione w porównaniu ze starym modelem i ogólnie ok. A potem że po np. 150 tkm może się zacząć- egr, przepływka,kolektor,turbina itp...
Sam jeżdżę MB 210 na taxi od 5 lat z tym że jest to budyń ( z 500tkm przelotu ) i już go nie chcę. Niestety cdi po takim przebiegu to studnia bez dna.... I dlatego chciałbym kupić 3-4 letniego diesla z przebiegiem do 150tkm i wybór padł na avensisa kombi.
Mam parę pyt do kolegi plesser z postu powyżej:
1. Na czym wg. ciebie polega odpowiednie dbanie o motor diesla w avensisie o czym tak często mówisz ???
2.Czego można się spodziewać i jakie koszty ponieść po tych magicznych 150tkm przebiegu ( nie pyt o sprzęgło tylko o motor i inne.. )
3 Czy specyfika jazdy na taxi w Wawie ( czyli dużo krótkich przejazdów,częste odpalanie ogólnie do 150 km dziennie w korkach ) niezbyt dobrze wpływa na to auto z silnikiem diesla- o tym też pisałeś.
Ogólnie co sądzicie o avensisie kombi diesel na taxi ????? Jakie są ceny i dostępność części eksploatacyjnych do tych aut ??? Jak duża jest dostępność do warsztatów omijając ASO ???
Trochę dużo pyt ale będę wdzięczny za porady, sugestie i odp....dzięki
PS Coraz więcej ich jeździ na taxi w Wawie....
Otóż dbanie o silnik diesla jest to kontrolowanie poziomu oleju (zawsze pomiędzy górną a dolną kreską i ani centymatra mniej) kolejna sprawa, aby silnik pochodził sobie chwilkę na biegu jałowym zaraz po rozruchu. Kolejna sprawa nie dawanie po garach gdy nie złapie temperatury. Na chłodzeniu turbiny kończąc. I oczywiście paliwko dobrej jakości
Na taksówce może to być katorga dla tego silnika, bo Diesle z reguły nie lubią częstych rozruchów i gaszeń
Ceny części zamiennych ostatnio są do przeżycia do Avensisa.
Servisy nieautoryzowane, również rosną w siłę, mam na myśli servisy aut japońskich.
Ogólnie jest dobrze, oby tylko należycie o nią dbać, bo psuć się częściej niż np szmelcwageny nie psują
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Silnik: Inny
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 5 Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-09-26, 13:32
plesser napisał/a:
Więc zacznę od odpowiedzi na pierwsze pytanie.
Otóż dbanie o silnik diesla jest to kontrolowanie poziomu oleju (zawsze pomiędzy górną a dolną kreską i ani centymatra mniej) kolejna sprawa, aby silnik pochodził sobie chwilkę na biegu jałowym zaraz po rozruchu. Kolejna sprawa nie dawanie po garach gdy nie złapie temperatury. Na chłodzeniu turbiny kończąc. I oczywiście paliwko dobrej jakości
Na taksówce może to być katorga dla tego silnika, bo Diesle z reguły nie lubią częstych rozruchów i gaszeń
Ceny części zamiennych ostatnio są do przeżycia do Avensisa.
Servisy nieautoryzowane, również rosną w siłę, mam na myśli servisy aut japońskich.
Ogólnie jest dobrze, oby tylko należycie o nią dbać, bo psuć się częściej niż np szmelcwageny nie psują
To w porządku,nic nowego jesli chodzi o dbanie o silnik nie usłyszałem. Z tym że w swoim mb 210 nie sprawdzam zbyt czesto oleju bo nie mam wycieków a motor nie bierze oleju. To w avensisie motor podczas normalnej eksploatacji pobiera olej ??? Jaki olej się używa w aucie po 150 t km- pół czy pełny syntetyk i po ilu km się zmienia ???? W mb 210 jesli pełen syntetyk to interwał serwisowy ustawiony jest co 20 tyś km.
Ile pali w mieście taki 2,2 d4d 126 ps ????
I tak z ciekawości- ten silnik jest zapewne w technice common rail. Czy avensis z tym silnikiem ma problem z osiagnieciem optymalnej temp pracy po rozruchu -80-90 st C ?? Bo cdi mercedesa ma duzy z tym problem mimo specjalnego dogrzewacza elektr.-spalin wody w obiegu i w zimie mozna pół dnia jeździć a temp na wskaźniku 60 st C. Mimo wymiany termostatu i tej magicznej grzałki.
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Wiek: 44 Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: PODKARPACIE
Wysłany: 2010-10-04, 21:39
Witam wszystkich i mam dla was pewnie smieszne a dla mnie na ta chwile wazne pytanie.
Jestem blisko zakupu avensisa z 2007r
Silnik 2.2d4d 154km przelot 160tys. Czytam i znalazlem takie stwiedzenie
plesser napisał/a:
marekk napisał/a:
2,2 D4D
.....I do motoru 2.2D-CAT dochodzi jeszcze co 150 tys wymiana DPNR'u koszt ok 5 k zł. Czyszczenie EGR, wymiana wtrysków (jeśli złe paliwo), dbanie o turbinę etc.
Czyli trzeba na dzien dobry dokladac 5 tys ?? to jakas regula, ze przy takim przebiegu to wysiada i czy da sie to jakos sprawdzic ?
I drugie pytanie bo sie gubie w oznaczeniach : czy sa dwie odmiany tego silnika ?:
Czy kazdy ma ten DPNR ??
-2.2 d4d 150km
-2.2 d-cat ?? 150km
Bo znowu w innym watku wyczytalem, ze 2.2 to dobra sprawdzona konstrukcja (pisze o czyszczeniu egr ito, ale nic o tym drogim DPNR)
Silnik: Inny
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: z polski
Wysłany: 2010-10-08, 07:29
witam
i ja myślę o toyocie ale mam parę pytań
a mianowicie
- silnik 2.4 benzyna - tylko taki biore pod uwagę - jakie ma wady ?
oczywiście gazuję go od razu
- skrzynia automatyczna - tylko taka mnie interesuje, - ile to ma biegów ? 5 czy 6 a moze juz 7
- rocznik myślę tak 2007
na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta.
dzieki za podpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum