Oglądałem ją niedawno na żywo tak się składa Niestety nawet silnika nie odpalałem bo nie miałem czasu. Ale powiem tak z zewnątrz wygląda zajebiaszczo, w środku można się czepiać kilku szczegółów jak np pobrudzone jasne progi na czarno, ale oprócz tego w środku jest również bliska ideału.
Cena też jest całkiem dobra. Ale tak silnika nie sprawdzałem (nie odpalałem) to nie wiem jak wygląda mechanicznie wszystko, ale jak tak jak wizualnie, to ładny okaz by ci się trafił
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Silnik: Inny
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: NK
Wysłany: 2010-05-18, 21:28
W związku z moim zapytaniem, poszykuję mechanika lub zaufanego warsztatu samochodowego w okolicy Płońska bo chciałbym sprwadzić przed jutrzejszym ewentualnym zakupem. Może ktoś coś polecić?
To moj pierwszy post na tym forum. Witam wszystkich serdecznie. Przymierzam sie do zakupu Avensis, stad moja obecnosc. Prosze o porade.
Stawiam na benzyne. Diesli sie boje, zreszta moje roczne przebiegi sa niewielkie, rzedu 10000 km.
Pierwszy kandydat to Avensis 2005, benzyna 1.8 VVti. Przebieg ok. 130000 km. Sprzedawca wydaje sie ok. Samochod serwisowany, znany VIN. Cena ok. 34000 zl. Troche zmartwila mnie opinia z forum o przedwczesnym zuzyciu silnikow 1.8. Co to znaczy? Ile one moga przejezdzic? W serwisie krakowskim bardzo chwala ten silnik.
Przymierzalem sie takze do kupienia Avensis 2006, benzyna 2.0 VVti (147 KM), przebieg 73000 km. Zakup pewny i bezpieczny, bo od najblizszej rodziny. Cena ok. 43000 zl. Ale wystraszylem sie zarlocznosci tego silnika. Podobno pali jak smok, zwlaszcza w miescie. No i wg. ogolnej opini mechanika z serwisu, ten silnik Toyocie sie nie udal.
o i wg. ogolnej opini mechanika z serwisu, ten silnik Toyocie sie nie udal.
Zmień mechanika nie wiem czemu twierdzi że sie nie udał hmm mam taki zrobilem może nie dużo bo około 10k i jestem jak najbardziej zadowolony. Spalanie w cyklu mieszanym nie przekroczyło poza 9,1l nie wiem jak to jest w korkach ale z tego co piszą inni userzy nie jest tragicznie.
Co do 1.8 wg mnie ten silniczek jest troszkę zasłaby do kombi przynajmniej ja sie kierowałem tymi kryteriami a i 1.8 lubia chyba olej.
Wiec ja ze swojej strony polecam 2.0
Ja z tego co wiem to właśnie najbardziej udał się motor 2.0. Z tymi 1.8 to jest tak: jadni chwalą inni narzekają tu na uszczelkę pod głowicą tu na apetyt na olej. Ja bym się skłaniał ku silnikowi większemu czyt. 2.0VVT-i
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Zmień mechanika nie wiem czemu twierdzi że sie nie udał hmm mam taki zrobilem może nie dużo bo około 10k i jestem jak najbardziej zadowolony. Spalanie w cyklu mieszanym nie przekroczyło poza 9,1l nie wiem jak to jest w korkach ale z tego co piszą inni userzy nie jest tragicznie.
Ten Avensis, do ktorej sie przymierzalem jest wlasnie kombi, benzyna 2.0 D-4. Zrobilem probna jazda. Ok. 15 km, w tym polowa autostrady. Rozpedzilem go do ok. 150 km/h, ale reszta byla spokojna. Na komputerze, na koncu pokazalo sie 9.8l/100. Sporo. Nie wiem, czy komputer w Toyocie nie przeklamuje. Ten sam odcinek, w podobny sposob, pokonalem Peugeot 307, kombi, 2.0 benzyna (143 KM). Zblizone osiagi, ciut lepiej sie zbiera od Toyoty, bo lzejszy. Wyszlo niecale 9 l. I na koniec przejechalem ta sama trase, w podobny sposob, moim starym Passatem, tez benzyna 2.0, 115 KM. Legendarny silnik 2E, 8-zaworowy, nie do zajechania (dobija 400000 km i nie widac istotnych sladow zuzycia, nie stracil mocy). Wyszlo 8.1 l.
Nawiasem mowiac, z tych trzech samochodow zdecydowanie najlepiej sie czuje w Passacie. Pewnie duzo w tym przyzwyczajenia. Swietna widocznosc (kombi), w tym do tylu (w Toyocie kiepska, w Peugeocie taka sobie), swietna elastycznosc, nie ustepuje Toyocie w komforcie i trzymaniu sie drogi. Silnik teoretycznie slabszy, ale samochod lzejszy o 300 kg od Toyoty i zdecydowanie lepiej sie zbiera. Niestety, takich samochodow sie juz nie produkuje. Gdyby nie starosc, ktora go powoli wykancza (niedlugo dobije 20-ki), nie myslalbym o innym samochodzie. Zreszta nie zamierzam sie go pozbywac.
Moja wiedza o silnikach D-4 jest prawie zadna. Tyle co mi powiedzial mechanik i co wyczytalem na forach. Np., ze lubia sie zamulac powietrzne kanaly dolotowe, nawet ktos opisal jak je przeczyscic. 1.8 VVti z kolei lubia brac olej.
Na razie skreslilem owa Avensis Kombi 2.0 i rozwazam 1.8, 2005-2006, jakakolwiek byle nie sedan. Nawet mam jedna taka na oku. Dzis w komisie ogladalem przypadek szczegolny. Rocznik modelowy 2004, przebieg 40000 km, autentyczny, garazowany, ale cena dosc wysoka, ok. 40000 zl. Jesli nie wyjdzie z Toyota, kupie Peugeot 307 kombi, 2.0 benzyna, z niewielkim przebiegiem i bardzo pewnego zrodla. I wtedy niestety zmienie forum.
Ja mieć nie miałem, ale znam opinie krążące o Peugeotach. I naprawdę z czystym sumieniem odradzam to autko
I największa głupotę robisz szukając Avena z motorem 1.8, bo po 1 jest zbyt mało dynamiczny, a po 2 duzo bardziej awaryjny (od praktycznie bezawaryjnego 2.0)
Co do zamulania kanałów dolotowych, to jest to przypadłosc tego silnika, ale miewają go tylko emerytalnie usposobieni kierowcy. Popytaj młodych ludzi posiadających ten silnik czy im zamula, ja uprzedzę ich odpowiedź i powiem że NIE
A teraz jak już zaczęliśmy rozmowę o Peugeotach to ja powiem od siebie. Miałem Alfę Romeo 2.4 JTS 200KM. Każdy zna chyba opinię krążącą o tych samochodach. A ja powiem, że nigdy mnie nie zawiodła i woziła mnie do celu dynamicznie komfortowo i bezawaryjnie. Kupiłem ją uderzoną w bok (poduchy miała całe, ale naprawić trzeba było ) z przebiegiem 183tys. Oprócz wymieniania gum i drążków z zawieszeniu i zwykłych czynności eksploatacyjnych nie robiłem w niej kompletnie nic
Sprzedałem ją 1.5 roku temu z przebiegiem 370tys.
Powiem nawet, że Avensis naprawiam częściej niż tą Alfę. I ten motorek 2.4JTS... bajka
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
witan a jam mam inny problem chcialbym kupic okazyjnie 2.o benzyna 2005r przy przebiegu 200tys i chcialbym wiedziaec jak pracuje automat przy tych przebiegach i na co trzeba uwazac... pozdrawiam
Silnik: Inny
Rok: 2004
Nadwozie: Inne
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2010-05-26, 22:41
Witam,
Nie jeżdżę Toyotą ,ale jestem w trakcie zmiany samochodu i mam Avensis na oku , 2.0 VVT-i D-4,marzec 2004 , jest z polskiego salonu ,ale ma przebieg 215 tys. I pytanie do forumowiczów czy warto sie pakować w takie auto ,z jakimi kosztami należy się liczyć ,bo wydaje mi się że pierwsze co będzie do roboty to zawieszenie. W ogóle na co trzeba zwrócić uwagę przy tym modelu nabywając takie auto.
Dzieki za pomoc :-> Jacek
powiem tak jak ja kupowałem miała 218 tys przejechane na diagnostyce facet powiedział mi że zawieszenie jest tak jak z salonu wszystko było i jest ok też kupowałem krajówkę jeździł jakiś dyrektor wszystko było ksiażka serwisowa i itd. sprawdziłem w serwisie po vin i było ok. zależy od kogo kupujesz i sprawdź numery w serwisie i wszystko powinieneś mieć jak na dłoni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum