Wysłany: 2010-04-08, 19:35 [Avensis T25] sonda lambda
witam po wymianie sondy nadal świeci się kontrolna oryginalna był denso teraz jest ngk w katalogu piszą tak ze to silnika 1az-fse jest sonda OZA669-EE9 ale piszą tez ze jest OZA669-EE12jaka jest miedzy nimi różnica ?
Avensis 2.0i 2.0 110 07.00-01.03 1AZF-SE OZA669-EE12 R 7973
Avensis 2.0i 2.0 110 07.00-01.03 1AZF-SE OZA669-EE9 R 7954
Avensis 2.0i VVT-i 2.0 110 07.00-01.03 1AF-SE OZA669-EE12 R 7973
Avensis 2.0i VVT-i 2.0 110 07.00-01.03 1AF-SE OZA669-EE9 R 7954
ja mam silnik 2,0 vvt-i i według serwisu moje oznaczenie silnika to 1az-fse ale według tabelki niema silnika 1az-fse z VVT-i?? mi założyli OZA669-EE12
Piszesz, że auto masz z 2004 r. (T25), a zakładasz sondy dedykowane do aut produkowanych do 2003 r czyli model T22. Avensisy są bardzo wrażliwe na nieoryginalne części, mimo że oznaczenie silnika jest takie samo.
Zacznij od prawidłowej sondy, o ile mechanicy prawidłowo odczytali kod błędu, bo skoro zaproponowali ci na starcie niewłaściwy jej model to do innych umiejętności też można powątpiewać.
Weź poprawkę na to, że Ave ma 4 sondy i każda ma inny numer.
witam
dzięki za odpowiedz.
witam już jest jasne co było,mechanik nie potrafi odczytać komputera zamiast Bank 1 Sensor 2 sonda lewa dolna wymienił Bank 1 Sensor 1 sonda lewa górna
sądy górne sa prawie takie same różnica polega na innej wtyczce(można przełożyć) i długości przewodu właściwości maja takie same tak samo jest z dolnymi tylko ze wtyczki są identyczne takie info dostałem od pracownika toyoty w uk,ale jedno mnie zastanawia dlaczego wtyczki sa inne??
P0135 (Bank 1 Sensor 1) sonda lewa górna (przed kat.)
nr Toyoty 89465-20750 -> denso dox-0204 (dł. przew. 250mm),
P0141 (Bank 1 Sensor 2) sonda lewa dolna (za kat.)
nr Toyoty 89465-20760 -> denso dox-0277 (dł. przew. 800 mm),
P0155 (Bank 2 Sensor 1) sonda prawa górna (przed kat.)
nr Toyoty 89465-20660 -> denso dox-0238 (dł. przew. 320 mm),
P0161 (Bank 2 Sensor 2) sonda prawa dolna (za kat.)
nr Toyoty 89465-20720 -> denso dox-0278 (dł. przew. 520 mm).
tu mam tabelkę z rozmieszczeniem sąd lambda do silnika 2,0
Co do podanych przez ciebie numerów OEM Toyoty mam pewne wątpliwości do mojej z grudnia 2003 też T25 2,0
EPC wypluwa:
- 89465-05100
- 89465-05110
- 89465-05120
- 89465-05130
może to wynika z różnicy w dacie produkcji, ale lepiej sprawdź sam po VIN'ie:
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
hej sprawdziłem i jak wklepuje te nr co ja mam pokazuje mi te ci ty podałeś!
_________________ VVT-i T Spirit
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2010-04-25, 19:15
Odyso te numery sond z EPC pisałeś w jakimś porządku według tego co napisał mikita?
Potrzebna mi sonda BANK 1 SENSOR 2 izastanawiam się czy ona w ASO Toyoty jest pod numerem ....-05110 czy ......-05120?
Według mnie -05120, jeśli chodziło ci o dolną lewą (żebyś miał 110% pewności to podejdź do ASO i ci potwierdzą), bo -05110 to będzie górna prawa patrząc z pozycji kierowcy.
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2010-04-27, 16:57
Na bank dolna lewa patrząc z pozycji kierowcy....wypiełem ją i sprawdziłem omomierzem.......żadnego odczytu,nawet nie ruszyła.Dla pewności zmierzyłem też tą nad nia....15omów na zimnym silniku.A więc to na bank będzie ta 05120....dzięki wielkie.
Wysłany: 2010-06-30, 11:52 Sonda lambda Avensis T22 1.8 VVT-i 2002r. silnik 129KM 1ZZFE
Witam serdecznie! Spróbuje podpiąć się pod Wasz temat. Posiadam dopiero od kilku dni Toyotę Avensis, rocznik 2002, silnik 1.8 VVT-i, 129 KM, jak się nie mylę oznaczenie silnika 1ZZFE. Niestety zapaliła mi się kontrolka "check engine", po podpięciu do kompa wyszła sonda lambda, za uboga mieszanka. Mechanik stwierdził, iż może powstało to od złego paliwa, chociaż tankuję zawsze na dobrych stacjach. Skasował błąd, ale niestety po kilkudziesięciu kilometrach pojawił się ponownie. Nadmieniam, że silnik pracuje normalnie, spalanie i moc całkiem ok! Sprawdziłem na ToyoDIY gdzie wyszły mi takie sondy:
SENSOR, OXYGEN
89465 20740
89465 20790
89465 20800.
Aczkolwiek mam pytanie: czy w tym silniku są tylko 3 sondy czy 4 - jak najczęściej czytałem na forach. Ewentualnie drugie pytanko: czy któryś z szanownych Forumowiczów określiłby umiejscowienie tych sond.
Poza tym odwieczne pytanie: oryginał czy zamiennik?
Cenna porada!U mnie po zapaleniu checka i odczytaniu błędu (nr.nie pamietam) wyszło,że przerwany obwód grzałki sondy nr ten i ten.Sprawdziłem omomierzem i rzeczywiście ani drgnęła a więc jeśli omomierz nic nie pokazuje to jest padnieta na amen.Jeśli coś wskazuje być może takie zabiegi pomogą.....tego wykluczyć nie można.Jak rozumiem omomierzem sondy nie sprawdzałeś?Tak na marginesie ja swoją załatwiłem 3-dniową jazdą z przedmuchem na pierścieniu uszczelniającym pomiedzy katem a pierwszym odcinkiem wydechu......nie wiedziałem,że rozszczelniony tumik ma taki negatywny wpływ na sondy za katem.Teraz już wiem.....szkoda,że lżejszy o 5 stów
[ Dodano: 2011-02-07, 20:48 ]
I powtórka z rozrywki po prawie roku jazdy........obwód sterowania grzałki HO2S......niskie napięcie,zespół 1 czujnik 1.A więc siedząc na siedzeniu kierowcy sonda lewa górna?Odczytaliśmy i skasowaliśmy u kumpla....po przejechaniu 10km znowu check.Dojechałem do domu i sprawdziłem na ciepłym silniku rezystancję......wszystkie sondy poza tą lewą górną mają po 15 ohmów.....tylko ta jedna ma ich aż 50
Gdy miałem walnietą grzałkę tą niżej to jak sprawdzałem na zimnym silniku to wszystkie miały po 13 ohmów a ta jedna nawet nie drgnęła.....00.Check wyskoczył mi już w ubiegłym tygodniu i podejrzewałem,że to sonda....zdjąlem klemę błąd się skasował i jak mierzyłem rezystancję to wszystkie miały po 13 ohmów nawet ta teraz walnięta......jak zapalił się check sygnalizujacy błąd tej grzałki to odrazu ma ona 50 ohmów....a dlaczego nie 00 jak ta poprzednia?
Ale namotałem........zrozumie ktoś?
Kolego wtom liczę specjalnie na Ciebie
[ Dodano: 2011-02-08, 22:04 ]
Sprawa jest co najmniej dziwna.....przy poprzedniej sondzie miałem taki sam komunikat na fejsie.....obwód sterowania grzałki HO2S niskie napięcie.Wtedy chodziło o bank 1 sensor 2....... teraz bank 1 sensor 1.Wtedy czy to na zimnym czy to ciepłym silniku przy wypięciu sondy i zmierzeniu rezystancji było totalne 00 a ta cholera na zimnym silniku (dziś sprawdzałem) ma 13 Ohm.Ta pod nią sprawna miał tych Ohmów 16.Wychodzi na to,że gdy silnik jest zimny sonda ma dobry opór......gdy się rozgrzeje kat i grzałka sondy sonda świruje, wywala błąd i pokazuje kosmiczne wartości rezystancji...tak jak wczoraj 50 Ohmów.Reasumując.....tamta sonda była uwalona i pokazywała same zera......ta według fejsu też jest uwalona a mimo to na zimnym ma rezystancję ok na ciepłym głupieje.Może to poprostu inny rodzaj awarii grzałki i tak czy tak jest trafiona na amen?Już załatwiam oryginał w dobrej cenie a mimo to zastanawiam się co się nią dzieje.....jak jest trafiona to trudno ale może coś zle łączy itp.?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-09, 15:41
zmiana rezystancji grzałki w funkcji temperatury świadczy o uszkodzeniu. dlatego komp wywala błąd, bo mierząc prąd "widzi" to.
spróbuj na gorącej sondzie poruszać kablami i zobacz czy nie zmienia się wtedy rezystancja. ogólnie sam element grzejny raczej nie padł, obstawiam na uszkodzenie kabelka wewnątrz sondy (traci kontakt). zresztą uszkodzenia termiczne w sondach są powszechne. a to, że raz masz 0 a drugi 50 to normalne w elektronice albo zwarcie albo przerwa
A dziś ustawiłem multimetr na ten ciągły sygnał przy zwarciu plusa z minusem i przyłożyłem do tych czarnych kabelków.......na trzech sondach obwód się zamyka i miernik piszczy......na tej nie.......czyli obwód przerwany?
Acha....na sondę będę musiał trochę poczekać...pewnie do przyszłego tygodnia......mogę smigać do roboty autem w takim stanie?
Wtom ta za katem padła mi w tamtym roku.....teraz chciałem napisać nowego posta a dodało do starego.W tym wypadku chodzi o sondę przed katem........bank 1 sensor 1 czyli prawa górna stojąc przed samochodem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum