tam nie ma 4 sond tylko 2. Silnik 1.8vvti. Wymieniłem 1sza przed katalizatorem , bo właśnie ta była ostatnio zamiennikiem więc zmieniłem na oryginał. Czemu wyświetla się CHECK ENGINE ITD....??? Czy dlatego , że komp po wymianie nie został jeszcze zresetowany i błednie teraz coś odczytuje??
no ale ludziki kochane.... ja nie o to pytam. Przecież nie wymieniałem sondy w ASO tylko byłem na sczytaniu błędów.... Powiedzieli , że sonda Bank1 Sensor1 - slow response więc ją wymieniłem.
Pytam jeszcze raz - czy to , że teraz mi wyskoczyły te lampki na desce to to że muszę pojechać i zresetować kompa czy może coś innego???????
Wymieniałem poza ASO ale pozostało wg mnie zresetowanie kompa jeszcze raz po robocie czyż nie?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-28, 21:14 Re: Sonda cd.
trolus1 napisał/a:
no ale ludziki kochane.... ja nie o to pytam. Przecież nie wymieniałem sondy w ASO tylko byłem na sczytaniu błędów.... Powiedzieli , że sonda Bank1 Sensor1 - slow response więc ją wymieniłem.
Pytam jeszcze raz - czy to , że teraz mi wyskoczyły te lampki na desce to to że muszę pojechać i zresetować kompa czy może coś innego???????
Wymieniałem poza ASO ale pozostało wg mnie zresetowanie kompa jeszcze raz po robocie czyż nie?
zdejmij klemę lub wyjmij bezpiecznik od ECU i wykasuje się. jak nie to ma kompa i rezać pamięć.
a ktory bezpiecznik trzeba wyciagnąć? Czy odłączenie klemy to po prostu skasowanie kontrolki czy prawdziwy reset komputera? Powiedzieli mi , że takie odłączanie klemy to żadne rozwiązanie problemu , bo i tak zostaje w pamięci. Poza tym widzę, że auto więcej spala benzyny i dlatego komp powinien po wymianie chyba być jeszcze raz zresetowany czyż nie?
ale ja wymieniłem sondę na nową, oryginalną i check dalej się świeci. Odłączenie klemy nie powoduje przecież wymazania błędu z pamięci komputera... Tylko wyłączenie tymczasowe kontrolek. Z tego co wiem trzeba to normalnie wykasować przez kable ELM w serwisie ASO lub oczywiście taniej w nieautoryzowanym miejscu , czyż nie??|??
no własnie nie..........odłączenie klemy powoduje wymazanie błędu z pamieci kompa.....jesli wymienłes sondę a nadal swieci Ci sie check wraz z innymi kontrolkami trzeba sprawdzić co to za bład......pewnie juz nie sonda tylko cos innego......ASO nie odczytuje na ELMie,ma lepszy sprzęt........sam mozesz kupić ELma i odczytać.
no dobra to powiedz mi proszę dlaczego zatem ASO kasuje 150 zł za podłączenie do kompa skoro każdy głupi może ściągnąć klemę od akumulatora?? Gdyby to miało pomóc z resetowaniem pamięci to chyba wszyscy by tak robili prawda???? ....
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-30, 17:13
odłączenie klemy zawsze kasuje całą pamięć ECU, więc błędy znikają na zawsze!
jedyne błędy jakie zostają to błędy ABS i AIRBAG, bo mają swoje sterowniki i tam błędy nie kasują się pozbawieniem napięcia. zdjęcie klemy=całkowity reset ECU
[ Dodano: 2012-01-30, 17:17 ]
trolus1 napisał/a:
no dobra to powiedz mi proszę dlaczego zatem ASO kasuje 150 zł za podłączenie do kompa skoro każdy głupi może ściągnąć klemę od akumulatora?? Gdyby to miało pomóc z resetowaniem pamięci to chyba wszyscy by tak robili prawda???? ....
bo tylko głupki, dziadki, flotowe i bogaci jeżdżą do ASO (bez urazy ale to prawda ), zatem frajerów się czesze. podlączenie do kompa wszędzie w europie jest za darmo tylko w tym złodziejskim kraju biorą za to. po drugie kolego samemu można za pomocą spinacza biurowego "wybłyskać na desce błędy" i skasować również (nie dotyczy ABS i AIRBAG!)
a możesz mi powiedzieć jak się "wybłyskuje" błędy za pomocą spinacza? Nie robiłem tego nigdy i nie bardzo wiem jak to zrobić. Jak to odczytać potem skoro lista tych błędów OBD jest taka długa??? czekam na odp
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-31, 14:41
wpinasz spinacz między pin 4 i 13 w gnieździe obd2, włączasz zapłon, kontrolka "check" mruga kody błyskowe 2-znakowe. pamiętaj, że oprócz błędów typu P...., są ich odpowiedniki typu np błąd 12 czy 31
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum