Wysłany: 2012-02-12, 20:58 Podobny problem z sondą
Witam.
Mam podobny problem z sondą lambda (Avensis 1.8 2006 po liftingu). Jakiś miesiąc temu zapaliły mi się kontrolki CHECK ENGINE, VSC i TRC. Po podłączeniu do kompa w serwisie (nie ASO) stwierdzono błąd sondy. Zaproponowano zmianę paliwa na 98 i zobaczenie czy problem znowu wystąpi. Niestety ale sytuacja powtórzyła się. Wymieniłem sondę (przed katalizatorem) na DENSO DOX-0254. Błąd pojawił się ponownie następnego ranka.
Jeżeli chodzi o objawy to występują one tylko na zimnym silniku przy ujemnej temperaturze. Po uruchomieniu początkowo mam obroty silnika około 2tys (chyba normalnie). Po przejechaniu niewielkiego odcinka (powiedzmy koło kilometra) obroty obniżają się do około 800 i tu sie pojawiają problemy - nierówna praca, skoki obrotów od 700 do 1000 i zazwyczaj wtedy pojawia się błąd.
Zauważyłem również, że po kilku dniach około 3 kontrolki gasną, po czym po kilku dniach znowu się zapalają.
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego zachowania?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-12, 21:54 Re: Podobny problem z sondą
mzdunio napisał/a:
Witam.
Mam podobny problem z sondą lambda (Avensis 1.8 2006 po liftingu). Jakiś miesiąc temu zapaliły mi się kontrolki CHECK ENGINE, VSC i TRC. Po podłączeniu do kompa w serwisie (nie ASO) stwierdzono błąd sondy. Zaproponowano zmianę paliwa na 98 i zobaczenie czy problem znowu wystąpi. Niestety ale sytuacja powtórzyła się. Wymieniłem sondę (przed katalizatorem) na DENSO DOX-0254. Błąd pojawił się ponownie następnego ranka.
Jeżeli chodzi o objawy to występują one tylko na zimnym silniku przy ujemnej temperaturze. Po uruchomieniu początkowo mam obroty silnika około 2tys (chyba normalnie). Po przejechaniu niewielkiego odcinka (powiedzmy koło kilometra) obroty obniżają się do około 800 i tu sie pojawiają problemy - nierówna praca, skoki obrotów od 700 do 1000 i zazwyczaj wtedy pojawia się błąd.
Zauważyłem również, że po kilku dniach około 3 kontrolki gasną, po czym po kilku dniach znowu się zapalają.
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego zachowania?
trzeba zapiąć tester i zobaczyć na wykresie jak zachowuje się sonda. może pękł gdzieś kolektor i ssie lewe powietrze, może sonda zdechła (nieważne że nowa, tak też bywa że i nowe padają), może na wtyczce nie łączy
A z czego może wynikać to, że po jakimś czasie kontrolki gasną (wygląda jakby przy którymś uruchomieniu już się nie pojawiały).
Co do nieszczelności to nie wiem czy to może mieć związek, ale przy odpalaniu zimnego silnika czasem czuje jakby spaliny (bardziej śmierdzące) dostawały się do kabiny przez nawiewy. Jest to odczuwalne przez dosłownie chwilę, później nic takiego nie czuć.
Wysłany: 2012-02-17, 13:30 Check engine, VSC TRC OFF, Sonda Lambda
Witam,
w moim przypadku zapaliły się trzy kontroli na raz "Check engine, VSC, TRC OFF" myślałem, że padła mi kontrola tracji (przestała działać). Postanowiłem sprawdzić błąd kabelkiem OBD i wyszło mi że mam błąd P0133 (sygnał sondy zmienia się za wolno). Wykasowałem go i jak narazie jest OK.
Mam pytanie, czy to jest normalne, że jeśli świecą się te kontroli i na kompie wyskoczy błąd P0133 (sonda) to również nie działa kontrola tracji? ABS cały czas działał prawidłowo.
Czy dużo trudności sprawia wymiana sondy lambda? Czy muszę jechać do warsztatu, czy samemu idzie ją wymienić? Oraz, czy po wymianie trzeba ją adoptować w aucie, czy też nie.
w moim przypadku zapaliły się trzy kontroli na raz "Check engine, VSC, TRC OFF" myślałem, że padła mi kontrola tracji (przestała działać). Postanowiłem sprawdzić błąd kabelkiem OBD i wyszło mi że mam błąd P0133 (sygnał sondy zmienia się za wolno). Wykasowałem go i jak narazie jest OK.
Mam pytanie, czy to jest normalne, że jeśli świecą się te kontroli i na kompie wyskoczy błąd P0133 (sonda) to również nie działa kontrola tracji? ABS cały czas działał prawidłowo.
Czy dużo trudności sprawia wymiana sondy lambda? Czy muszę jechać do warsztatu, czy samemu idzie ją wymienić? Oraz, czy po wymianie trzeba ją adoptować w aucie, czy też nie.
Pozdrawiam,
Jarek
masz szynę CAN, więc każdy błąd jaki generuje ECU powoduje choinkę na desce i blokadę trakcji
sondę wymienia się samemu
nic się nie adoptuje chyba, że kota
Nie wiem czy to może mieć jakiś związek, ale znalazłem dokument serwisowy Toyot'y dotyczący silników 1ZZ-FE (co prawda w amerykańskiej Corolli i Matrixie), ale chyba silnik jest taki sam. Według tego co tam wyczytałem to jednym z powodów występowania błędu P0133 na zimnym silniku jest nieszczelna uszczelka kolektora dolotowego. W tym tygodniu znowu odstawiam samochód do mechanika i zobaczymy czy ten błąd może mieć z tym związek.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-19, 15:03
mzdunio napisał/a:
Nie wiem czy to może mieć jakiś związek, ale znalazłem dokument serwisowy Toyot'y dotyczący silników 1ZZ-FE (co prawda w amerykańskiej Corolli i Matrixie), ale chyba silnik jest taki sam. Według tego co tam wyczytałem to jednym z powodów występowania błędu P0133 na zimnym silniku jest nieszczelna uszczelka kolektora dolotowego. W tym tygodniu znowu odstawiam samochód do mechanika i zobaczymy czy ten błąd może mieć z tym związek.
nieszczelny dolot nie ma związku z sondą (chyba że dossanie jaest na tyle duże, że skład mieszanki jest zaburzony i odbija się to na spaliach), po drugie objawia się to innymi błędami (wypadaniem zapłonów) i nierówna pracą na wolnych obrotach. nie porównuj z matrixem, bo tam sypały się komputery i różne dziwne rzeczy wtedy się działy. podpnij pod kompa i zobacz jak pracuje ta sonda, bedzie wtedy wszystko wiadomo.
Samochód był podpinany pod komputer. Z tego co widziałem wykres, to sygnał zmienia się (z tego co widziałem to mniejwięcej od 0.1 do 0,8 V) więc sonda reaguje. Nie wiem jak powinien wyglądać prawidłowy wykres więc trudno mi stwierdzić co może być nie tak. Może ktoś jest w stanie wrzucić wykres pracy sondy.
Jeżeli chodzi o inne objawy, to u mnie przy mrozach około -20 miałem na biegu jałowym po przejechaniu około kilometra nierówną pracę silnika (jakby nie pracował na wszystkich cylindrach). Jak się silnik rozgrzewał to nierówna praca ustawała. Poza tym, gdy temperatura wynosiła około +10 stopni, to nie było żadnych błędów sondy.
W serwisie sprawdzili tez przewody i wymienili świece, lecz nic nie pomogło. Sonda jest nowa Denso.
Wysłany: 2012-02-20, 09:47 Check engine, VSC TRC OFF, Sonda Lambda
Czy po wystąpieniu błędu p0133 czyli sonda lambda, to znaczy że już czas ją wymienić, czy bardziej informacja, że powoli zbliża sie jej koniec? Po czym zauważe, że jej koniec już nadszedł.
Objawów jako takich nie zauważyłem poza większym spalaniem (i błędem na kompie), ale to chyba przez to, że mamy niższe temperatury.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-20, 11:37
mzdunio napisał/a:
Samochód był podpinany pod komputer. Z tego co widziałem wykres, to sygnał zmienia się (z tego co widziałem to mniejwięcej od 0.1 do 0,8 V) więc sonda reaguje. Nie wiem jak powinien wyglądać prawidłowy wykres więc trudno mi stwierdzić co może być nie tak. Może ktoś jest w stanie wrzucić wykres pracy sondy.
Jeżeli chodzi o inne objawy, to u mnie przy mrozach około -20 miałem na biegu jałowym po przejechaniu około kilometra nierówną pracę silnika (jakby nie pracował na wszystkich cylindrach). Jak się silnik rozgrzewał to nierówna praca ustawała. Poza tym, gdy temperatura wynosiła około +10 stopni, to nie było żadnych błędów sondy.
W serwisie sprawdzili tez przewody i wymienili świece, lecz nic nie pomogło. Sonda jest nowa Denso.
wykres jest prosty - sinusoidalny w zakresie 0,1-0,9V i tyle
co do objawów to tak jakby się doszczelniał, więc może mieć lewe powietrze.
kup spray do szukania nieszczelności i na zimnym uruchomionym silniku spryskaj okolice kolektora ssącego - jak jest nieszczelność to bedziesz wiedział
co do sondy (post wyżej) wystąpienie błędu nie zawsze decyduje o tym, że sonda uwalona. musisz zobaczyć na wykresie jak pracuje ze stanu zimnego do gorącego po odpaleniu. może grzałka niedomaga i sonda nie rozgrzewa się odpowiednio szybko lub na zimno traci masę (brak masy sygnałowej to częste uszkodzenia sond)
mam T25 1.8 i od czasu do czasu tez wywala mi błąd 2 razy był czytany jako niska sprawność katalizatora czy zastosowanie tulejki :
http://moto.allegro.pl/em...2110082451.html pod 2 sonde rozwiąże problem z tymi kontrolkami?
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 1 Skąd: Poznan
Wysłany: 2012-02-28, 10:51
mzdunio napisał/a:
Samochód był podpinany pod komputer. Z tego co widziałem wykres, to sygnał zmienia się (z tego co widziałem to mniejwięcej od 0.1 do 0,8 V) więc sonda reaguje. Nie wiem jak powinien wyglądać prawidłowy wykres więc trudno mi stwierdzić co może być nie tak. Może ktoś jest w stanie wrzucić wykres pracy sondy.
Jeżeli chodzi o inne objawy, to u mnie przy mrozach około -20 miałem na biegu jałowym po przejechaniu około kilometra nierówną pracę silnika (jakby nie pracował na wszystkich cylindrach). Jak się silnik rozgrzewał to nierówna praca ustawała. Poza tym, gdy temperatura wynosiła około +10 stopni, to nie było żadnych błędów sondy.
W serwisie sprawdzili tez przewody i wymienili świece, lecz nic nie pomogło. Sonda jest nowa Denso.
Mam dokladnie slowo w slowo to samo co tutaj opisales.
3 miesiace juz walcze z naprawa..
Rozwiazales jakos ten problem??
Odnośnie mojej powyższej wiadomości; błąd zaczął pojawiać się średnio co drugi dzień, tak więc wymieniłem pierwszą sondę i teraz (jak na razie) jest wszystko OK.
Witam. Ja również mam podobny błąd jak ten opisany w wątku. Szukam drugi dzień i czy ktoś mi podpowie która dokladnie to sonda rzad 1 czujnik 2. Szukalem na stronie http://www.toyodiy.com/ i nie wiem gdzie dokladnie odszukac tam ta sonde.
Samochod Toyota T25 1.8
[ Dodano: 2012-08-26, 21:12 ]
widzę że nikt nie ma zamiaru pomoc ale tak dla informacji innych, chodziło o sonde druga za katalizatorem, kupiłem i teraz wszystko gra:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum