Ja myślę, że dobrze by było aby wypowiedział się tu jakiś mechanik.
Ale taki PRAWDZIWY MECHANIK, który wymienia takie rzeczy często.
Jak ON ocenia takie rozwiązanie, bo biorąc ceny z allegro to mniej więcej POŁOWA KOSZTÓW.
Ale, czy później te koszty nie zwiększą się czterokrotnie :?:
No mówię jak jest. Mechanikiem zawodowym nie jestem, ale wszystkie naprawy w moim samochodzie wykonuję sam I miałem nie raz styczność (będąc w ASO Toyoty i rozmawiając z mechanikami) i jak chcesz oszczędzić 1000zł na kole to poźniej dołożysz na skrzyni biegów
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ja miałem zamienione koło z 2masowego na sztywne w 2 samochodach-TDI, Jest mocniejsze, trwalsze i minimalnie głośniej chodzi. przejechałem na jednym i drugim ok 40tys km, strzelałem ze sprzęgła z 2500obrotów z drugiego biegu podczas ruszania i nic sie nie działo.
Witam
Dwa dni temu również wymieniłem dwumasę na sztywne koło
Objawy zużycia jaki zauważyłem to:
1) rytmiczne kelekotanie z okolicy silnika. Po badaniu w kanale okazało się że dzwięk dociera z okolic łaczenia skrzyni z silnikiem)
2) niezawsze wskakiwał bieg wsteczny a z 1 czasem były zgrzyty.
Po rozebraniu skrzyni okazało się, że faktycznie dwumasa się wyrobiła (oberwała się jakaś gumka) i to powodowało takie chałasy.
Przeanalizowałem więc koszta:
Robocizna 500 zł
dwu masa - od 2 tyś
sprzęgło sztywne 1.1 tyś z przesyłką.
Poczytałem na forach i zdecydowałem sie na stary sprawdzony system sztywnego sprzęgła.
Mechanicy skręcili całości i chula, ale:
1) sprzęgło bieże bardzo nisko - pomimo jakiejś regulacji dokonywanej przez mechaników, przenoszenie napedu zaczyna się praktycznie od samego dołu. Mi to nie przeszkadza, ale niewątpliwie wymaga pewnego przyzwyczajenia. W sumie lepiej ze bieże od dołu, niż przy samej górze
2) lekki świst, który jest słyszalny poza kabiną (w kabinie go nie słychać w ogóle).
Na forum wyczytałem ze jest on cały czas przy przyśpieszaniu lub hamowaniu biegiem.
Fakty są takie, że jak się stoi na zerwnątrz i ktoś puszcza sprzęgło delikatnie ruszając to faktycznie słychać jakby pocieranie papieru sciernego. Jak wspomniałem z kabiny tego nie słychać w ogóle (disel pracuje głośniej niż ten dzwięk) wiec ciezko mi stwierdzić czy podczas jazdy jest on cały czas- napewno podczas ruszania tak. Mi to osobiście nie przeszkadza bo z kabiny go nie słysze.
Tyle faktów. Teraz obalę mit, o którym czytałem na forach jakoby sztywne sprzęgło szarpało - ja nic takiego nie odczuwam - nie sądze zatem aby skrzynia lub półosie na tym ucirpaiały.
Na razie przejechałem 500 km i jest wszystko ok.
Podsumowując ja jestem zadowolony. jak dla mnie zadnej różnicy nie ma a tysiąc zaoszczędzony.
Z perspektywy paru miesięcy po wymianie:
Zupełnie nie widzę różnicy. Jeździłem na dwumasie teraz na sztywnym i jest tak samo poza tym, że sprzęgło łapie dośc nisko.
Co do mojego drugiego punktu to z czasem to świszczenie ustało i teraz totalnie nic nie słychać.
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez mgozdz 2011-08-03, 15:52, w całości zmieniany 1 raz
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-16, 12:31
plesser napisał/a:
Jeśli chcesz, aby posypała się Tobie skrzynia biegów to jestem pewny że to koło zamachowe z pewnością bardzo w tym pomoże Odradzam takie modyfikacje.
i znowu ble ble ble posypie.... kolego toyota stosowała fabrycznie zwykłe koła zamachowe w toyotach d4d:
- avensis verso 2.0 d4d 116KM
- corolla 2.0 d4d 110KM
i inne
więc nie pisz bzdur, że skrzynia się sypnie. na zwykłym kole nie ma różnicy w jakości pracy i wytrzymałości napędu (wiem, bo mam verso i fabryczny zestaw zwykłego sprzęgła i porównywałem z dwumasem). przy takiej zamianie (z dwumasu na zwykłe) polecam jedna złożyć oryginał bądż jego zwmiennik dobrego dostawcy.
Przepraszam, że odkopuję temat, ale... Po pierwsze primo w dwumasie sprężyny są w kole zamachowym, a w tarczy nie ma. W zwykłym sprzęgle sprężyny są w tarczy sprzęgła, a koło jest sztywne. Więc pierwsze pytanie: Czemu to ma się odbić na skrzyni? Chociażby tak na chłopski rozum Po drugie primo ultimo o ile się nie mylę to Valeo jako pierwsze wprowadziło chyba zestawy sztywne w zamian za dwumase więc jest to firma nie taka znowu byle jaka. W Touranie taki sztywny zestaw przejechał już ze 30000km i jest super Po drodze tylko komp wysiadł, turbo się rozpadło (dosłownie) i egr padł całkiem, a sprzęgiełko hula Mechanikiem serwisowym nie jestem. Naprawiam wszystkie marki z mniejszymi i większymi problemami (chociaż na większe czasem więcej czasu niż serwisowi mi potrzeba).
_________________ Z idiotami się nie dyskutuje. Najpierw sprowadzą Cię do swojego poziomu, a następnie pokonają doświadczeniem.
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-08-02, 20:54
Dobre pytanie, dlaczego to się odbija na skrzyni ???
A ja mam coś takiego: czasami gałka zmiany biegów "siedzi" luźno i mogę nią swobodnie kręcić - jakby była niedokręcona, a czasami jest nieruchoma - jakby zakręcona na siłę...
Czy to koniec dwumasy, czy skrzyni, czy jednego i drugiego i mam szykować 6.000 zł...:/
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Ja bym poprosi l kolegów tych co mają koła sztywne pozakładane w swoich Ave o wypowiedzi jak się to sprawuje jakieś uwagi plusy minusy itp. im więcej takich wypowiedzi tym dużo rzeczy się wyjaśni i co niektórym być morze ułatwi to podjęcie decyzji w przyszłości.
Z góry dziękuje (ja sam się zastanawiam nad wymianą dwu masy na sztywne sprzęgło bo już czas)
[ Dodano: 2011-08-19, 08:27 ]
czy sprzęgło do t22 będzie pasowało do t25 chodzi mi o sztywne koło zamachowe. jeśli nie to jakie będzie dobre
witam jestem po lektórach i avensis verso i corolla 110konna nają zwykłe koła zamachowe a sprężyny jako tłumniki drgań są w tarczy sprzęgłowej. ja zamierzam wymienić na takowy zestaw sztywnego koła w swojej t25. jeżeli już ktoś z kolegów takie coś ma zamontowane proszę o kontakt na PW
[ Dodano: 2011-08-31, 16:13 ]
jestem po wymianie koła dwu masowego na zwykłe sprzęgło z kołem zamachowym firmy aisin w mojej T25 wymiana przebiegła bez problemowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum