Piszesz że wymieniłeś na dwumase, ile na niej przejechałeś i czy jest diametralna różnica w lekkości działania sprzęgła, cichej pracy, lżejszego rozruchu zimą?, napisz coś konkretnego na zadany temat.
Witaj. wymieniłem dosłownie całe sprzędło tz. dwu masa, docisk, tarcza, i jakieś tam łożyska. wszystko w komplecie LUKA.
Jakie różnice: pedał sprzęgła chodzi jak w masło( na starym pedał ciężko wchodził czuć było jakby tarcie), bardzo zmniejszyły się drgania kabiny(dobrze widać to na otwartych drzwiach) po wymianie owszem drgania są dalej odczuwalne, ale to diesel, na nowym sprzęgle zrobiłem ponad 10k. ponieważ mało jeżdżę( średnio 200 km. na tydzien). Jeżeli chodzi o rozruch to nie wiem bo nowe sprzęgło mam od kwietnia, zakupiłem nowy aku i nigdy nie było stresu z zapalaniem, zobaczymy jak zaczną się mrozy.
Ludzie piszą na forum, że po zamianie na koło jedno masowe nie ma różnicy tylko: śmierdzi podczas podjeżdżania np. pod krawężniki, szarpie podczas zmiany biegów itp., itd. u mnie tego nie ma jest tak jak powinno być.
Co do trwałości to się tym nie przejmuje, bo mam gwarancje na części i robociznę. Po prostu odstawiam auto i to mechanik robi demontaż, bawi się w reklamacje z hurtownią i montuje nową. Ja tylko muszę odebrać auto w ustalonym terminie.
Polecam zapoznanie się ze wskazówkami jak jeździć samochodem aby dwu masa służyła jak najdłużej na necie jest tego pełno i łatwo znaleźć. Taka ciekawostka mam znajomego który posiada avke z 2004 r. dwulitrowy ropniak, od nowości na stukał już 365k. km. i jezdzi na oryginalnej dwu masie nie dającej żadnych objawów zużycia. Także jak się odpowiednio obchodzi z dwumasa to potrafi wytrzymać duże przebiegi. pozdro
comcf, poczytaj na innych forach jakie różni ludzie mają doświadczenia z kołem sztywnym.
Nie wiem czy wiesz, ale Toyota do silnika 1CD-FTV stosowała fabrycznie również koło sztywne, a awaryjność silnika/skrzyni/przegubów była taka sama jak przy kole dwumasowym.
Co do trwałości to się tym nie przejmuje, bo mam gwarancje na części i robociznę. Po prostu odstawiam auto i to mechanik robi demontaż, bawi się w reklamacje z hurtownią i montuje nową. Ja tylko muszę odebrać auto w ustalonym terminie.
Chciałbym aby tak było.Zyczę zdrowia z mechanikami.
Naczytałem się już wystarczająco, byłem u mechaników i zadecydowałem że zakupie zestaw kompletny aisin (koło zamachowe+tarcza+docisk+łożysko+zestaw śrub) a te dziwne dźwięki to rozlatujące się sprzęgło i najprawdopodobniej dwumasa. Po wymianie opisze wrażenia z jazdy na sztywnym kole i dokładny koszt. Pozdrawiam
Chciałbym aby tak było.Zyczę zdrowia z mechanikami.
Bo tak jest:) Przez 5 lat serwisowałem u nich Xedosa 6, teraz opiekują się moją avka.
Reklamacje się zdarzały i odbywały się tak jak pisałem w poprzednim poście.
comcf napisał/a:
Naczytałem się już wystarczająco, byłem u mechaników i zadecydowałem że zakupie zestaw kompletny aisin (koło zamachowe+tarcza+docisk+łożysko+zestaw śrub) a te dziwne dźwięki to rozlatujące się sprzęgło i najprawdopodobniej dwumasa. Po wymianie opisze wrażenia z jazdy na sztywnym kole i dokładny koszt. Pozdrawiam
Dokonałeś wyboru i bardzo dobrze:)
Szkoda, że trochę daleko od siebie mieszkamy. Bardzo chętnie bym się spotkał i porównał(ten sam model, rok produkcji, silnik). Przyznam się szczerze bardzo mnie ciekawi jak się śmiga na zwykłym sprzęgle i w końcu droga empiryczną rozwiązali byśmy ten nieszczęsny konflikt sprzęgło sztywne vs dwumasowe. pozdrawiam
Wstępnie jestem umówiony na wymianę na czwartek, robię około 350-400 km tygodniowo po samym mieście więc na pewno przetestuje dogłębnie nowy zestaw bo jestem w pewnych kwestiach upierdliwy i dam znać jakie wrażenia. Pozdrawiam.
Witam. Mam pytanie dla osób, które wymieniły DKZ na monolit. Mam zakupiony już cały zestaw. Kupiłem używane koło z Avenis Verso, KT-308 no i śruby 90105-10071 z serwisu. Pytanie: czy śruby mocujące docisk ze sztywnym kołem zamachowym będą pasowały te, które mocowały docisk do DKZ?
Przy okazji kupowałem w serwisie niebieskie zamykanie zbiornika spryskiwacza - cena 19,99PLN - na allegrogo około 40 zł z wysyłką.
Myślę że śruby od dwumasy mają inną długość. Dwumasa jest chyba grubsza więc śruby powinny być dłuższe. A korek z rurką 2 lata temu tez kupowałem w tej mniej więcej cenie w ASO bo mi się stary przy zdejmowaniu zimą w rękach rozleciał.
Właśnie jestem po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasy na zwykłe koło. Komplet cały w pudełkach aisin ale nie sądzę żeby aisin takie rzeczy robił ciekawe kto to dla nich zmajstrował. Przejechałem po mieście przez dwa dni na tej zmianie ze 150 km. Rewelacja w końcu pedał chodzi leciutko żałuje że dopiero teraz to zrobiłem, nie mogę powiedzieć jaka jest różnica między zwykłym kołem a dwumasą obiektywnie bo sprzęgło się ślizgało i pedał ciężko chodził, teraz jest super ale należało by porównywać jazdę moim samochodem z kimś kto wymienił komplet sprzęgła z kołem dwumasowym. To co na razie zauważyłem to parę razy jak przytrzymałem dłużej na sprzęgle przy ruszaniu to czułem na pedale lekkie trzęsienie, drżenie dzisiaj tego nie było. Może się musi wszystko jeszcze ułożyć. Zostawiłem dzisiaj w nocy samochód pod chmurką, był w nocy przymrozek, rano wydaje mi się że na zimnym lżej zapala i zaraz po uruchomieniu nie trzęsie tak jak na mojej rozklekotanej dwumasie. A dwumasa przy 215 tys miała bardzo duży luz a tarcza już była jak liść, tak powiedziął zaprzyjaźniony mechanik. To co jeszcze zauważyłem przy ruszaniu do tyłu i przodu nie ma takiego kliknięcia, no i te szumy i dziwne tarcie o którym pisałem wcześniej to wyjechane sprzęgło albo dwumasa bo teraz tego nie słychać. Na razie jestem zajebiście zadowolony zobaczymy co będzie dalej. Muszę jeszcze podjechać do nich na wymianę tulejek przy pedale sprzęgła bo za jednym razem nie zdążyli tego mi zrobić, podobno też niezła gimnastyka bo oni nie demontują deski. I chwała im za to bo myślę że po demontażu i montażu deski coś tam zawsze się upierdzieli i potem pewnie trzeszczy.
Tak jak pisałem wcześniej objawy przycierającego się łożyska i rozpierniczającej się dwumasy zaczęły się jakieś 110 tys km temu jak kupiłem to auto to już pedał chodził jak w traktorze. Jeśli chodzi o koszty wymiany to mnie policzyli myślę delikatnie, części robota i olej i FV na wszystko 1500 zł. Pozdrawiam
Witam. Ja mam założony sztywny zamiennik Valeo i muszę powiedzieć że działa rewelacyjnie zero szarpania płynne ruszanie pedał można jednym palcem wciskać. Czytając niektóre posty powyżej chciałbym dorzucić moja skromną opinie na temat szarpania twardego pedału itp. Myślę że te niedomagania mają przyczynę w złej konstrukcji mechanizmu bo koło zamachowe ma przecież inne zadanie i nie wpływa w ogóle na jakość pracy samego sprzęgła.
U mnie jak już wcześniej tu pisałem, (mam duże drgania całego auta, sprzęgło bierze dopiero na samym końcu, czasami słychać jakby jakieś ocieranie metaliczne). Generalnie wszystko drga na wolnych obrotach(podczas jazdy jest lepiej) co świadczy tak mi się wydaje o zużytym sprzęgłe.
Przymierzam się do zmiany na komplet sprzęgła z kołem sztywnym AISIN.
Mam następujące pytania:
1. Najpierw zlecić mechanikowi aby rozebrał i zobaczył, czy od razu wymienić cały komplet sprzęgła z kołem sztywnym?
2. Co w momencie jak po rozebraniu okaże się, że koło dwumasowe jest w porządku i wystarczyłoby zmienić tylko sprzęgło, czy to samo sprzęgło z tego zestawu będzie można założyć z kołem dwumasowym które już mam?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum