Żeby dokonać oględzin, trzeba zrzucić skrzynię biegów, czyli trzeba wykonać 90% czynności co przy wymianie sprzęgła. Koszt wymiany w zależności od warsztatu od 300 do 700zł.
Byłem u mechanika, przejechał się i stwierdził, że koło dwu-masowe mam w porządku(powiedział, że zużyte koło wyraźnie słychać - metaliczny dźwięk - u mnie nic takiego nie ma).
Sprzęgło ciężko chodzi, bo przydałaby się wymiana tulejki(koszt około 120zł) - ale sporo roboty przy tym - trzeba by zdjąć tapicerkę deski/kokpitu(koszt jakieś 200zł). W sumie, aż tak mi to nie przeszkadza - przyzwyczaiłem się.
Sprzęgło mi się nie ślizga.
Jedyne co mam to drgania całego samochodu na wolnych obrotach(stwierdził, że być może powoduje to docisk sprzęgła, ale spokojnie jeszcze trochę pojeżdżę). Zauważyłem, że w czasie jazdy też są drgania(mechanik stwierdził, że to od kół - w normie).
Tak, więc czeka mnie właściwie tylko regulacja pedału sprzęgła, bo nie to końca wraca do samej góry 4/5 i tyle.
Jak zrobię to napisze ewentualnie, czy jest poprawa.
Pozdrawiam
_________________ Toyota Avensis T25 2004r. 2.0 D4D 116PS
Spróbuj wymienić płyn wysprzęglika. Ja przy okazji wymiany sprzęgła i dwumasy wymieniłem płyn wysprzęglika i olej w skrzyni. Sprzęgło chodzi teraz bardzo leciutko. Płyn wysprzęglika przed wymianą miałem czarny, a teraz czyściutki jak nalany świeżo z butelki.
Sprzęgło przed wymianą chodziło ciężko i szarpało, dwumas praktycznie był rozsypany.
Byłem u mechanika, wyregulował sprzęgło/pedał sprzęgła. Powiem tak, pedał chodzi lepiej-lżej(co ciekawe mechanik nie wymieniał tulejki) i już się nie zapada. Wcześniej pedał zostawał na 4/5 teraz wraca do samej góry.
Drgania budy też są jakby mniejsze, ale może mi się wydaje.
Jak na razie jeździ mi się zdecydowanie lepiej, ale muszę jeszcze trochę przejechać, żeby zobaczyć czy wszystko gra. Ciesze się, że narazie nie muszę zmienić, ani sprzęgła, ani koła - choć wcześniej czy później pewnie mnie to czeka, ale nie tym razem.
_________________ Toyota Avensis T25 2004r. 2.0 D4D 116PS
Typ: Audi
Silnik: Inny
Rok: 2016
Nadwozie: Inne Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 134 Skąd: wrocław/sobótka
Wysłany: 2013-02-12, 21:06
weż lepiej zmień mechanika ,bo nie ma pojecia o toyocie,wszystko co powiedział to bzdura ,to nie vw ,jedyne co mógł zrobić to podnieść pedał na pompie,nie ma pojecia jak zachowują sie toyki z uwalonym dwumasem,z tego co widze to spodziewa sie takich efektów jak w vw ,fiat i ine te badziewia ,sprzegło w avce jak jest ok to nawet nie czujesz jak wciskasz(bardzo lekka praca),tulejka na pedale nie ma żadnego wpływu na pracę sprzęgła,jeżeli jest uszkodzona to problem tkwi w sprzęgle( zatarte łozysko oporowe w miejscu gdzie powinno sie lekko suwać),weź na forum avensis i poczytaj wiele o tym napisałem pozdrawiam
Byłem u mechanika, przejechał się i stwierdził, że koło dwu-masowe mam w porządku(powiedział, że zużyte koło wyraźnie słychać - metaliczny dźwięk - u mnie nic takiego nie ma).
Sprzęgło ciężko chodzi, bo przydałaby się wymiana tulejki(koszt około 120zł) - ale sporo roboty przy tym - trzeba by zdjąć tapicerkę deski/kokpitu(koszt jakieś 200zł). W sumie, aż tak mi to nie przeszkadza - przyzwyczaiłem się.
Sprzęgło mi się nie ślizga.
Jedyne co mam to drgania całego samochodu na wolnych obrotach(stwierdził, że być może powoduje to docisk sprzęgła, ale spokojnie jeszcze trochę pojeżdżę). Zauważyłem, że w czasie jazdy też są drgania(mechanik stwierdził, że to od kół - w normie).
Tak, więc czeka mnie właściwie tylko regulacja pedału sprzęgła, bo nie to końca wraca do samej góry 4/5 i tyle.
Jak zrobię to napisze ewentualnie, czy jest poprawa.
weż lepiej zmień mechanika ,bo nie ma pojecia o toyocie,wszystko co powiedział to bzdura ,to nie vw ,jedyne co mógł zrobić to podnieść pedał na pompie,nie ma pojecia jak zachowują sie toyki z uwalonym dwumasem,z tego co widze to spodziewa sie takich efektów jak w vw ,fiat i ine te badziewia ,sprzegło w avce jak jest ok to nawet nie czujesz jak wciskasz(bardzo lekka praca),tulejka na pedale nie ma żadnego wpływu na pracę sprzęgła,jeżeli jest uszkodzona to problem tkwi w sprzęgle( zatarte łozysko oporowe w miejscu gdzie powinno sie lekko suwać),weź na forum avensis i poczytaj wiele o tym napisałem pozdrawiam
No to mnie zmartwiłeś, trochę tego przeczytałem tu na forum i na innych forach również. Tak mi się wydawało, że sprzęgło.dwumasa mi się pomału sypie. Najlepsze, że to mechanik z toyoty.
A mógłbym Cię prosić, abyś tu w paru punktach po prostu napisał objawy uszkodzonego sprzęgła oraz uszkodzonej dwumasy, bo już mam mętlik w głowie - jeśli możesz.
Z góry podziękował.
_________________ Toyota Avensis T25 2004r. 2.0 D4D 116PS
Masz drgania silnika w czasie wolnych obrotów i mechanik powiedział, że to nie dwumasa?
Ten mechanik chyba się z zawodami minął, bo to jeden z objawów typowych dla dwumasy:
Objawy zużycia koła dwumasowego
Lepiej wymienić całość. I święty spokój na dłużej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum