Witam
Kupiłem niedawno cztero letnią Avke T 27 2,0 D4D 126 KM, 2009 r. Mój problem polega na tym że samochód nie ma mocy (słabo ciągnie) szczególnie w zakresie niskich obrotów, oraz zużywa dużo ON (7,7-8,0 L ON/100 km w trasie). Do tej pory jeździłem Ave T 25 z takim samym silnikiem miała jednak dużo większą moc (już od samego dołu obrotów i spalanie max 5,0-5,0 L/100 km). Moje pytanie ,czy w T 27 istnieje problem z zapychaniem się zaworu EGR a jeżeli tak to jak go czyścic, ponieważ wygląda on zupełnie inaczej niż w T 25 i jest zbudowany z kilku elementów.
http://www.toyodiy.com/pa...WFEYW_2501.html
Podłączam się do pytania jenot12 czy w T27 ktoś już czyścił EGR ?
Witam dziś wyczyściłem EGR w Avensisie 2.2 177 Powiem wam że to co tam zobaczyłem to był szok. Nagar nagar nagar jeszcze raz nagar. O co chodzi że tam tyle tego było. Ale teraz przynajmniej równiutko pracuje i ładnie od dołu się już zbiera. A co najlepsze komputer mi pokazywał że mam paliwa przed czyszczeniem na 550km. A po czyszczeniu pokazał że mam na 750. Odpinałem klemy z akumulatora do czyszczenia. Może mi ktoś wytłumaczyć skąd się wzięła taka różnica ???
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2014-03-21, 19:13
a ja zapytam o takie coś:
czy EGR ma pracować idealnie płynnie, czy może być na początku delikatny opór?
gdy naciskam sprężynę bardzo powoli to po ok 1 mm czuć mały opór, potem już jest płynnie...
gdy naciskam energicznie to nie stawia już oporu...
zauważyłem też, że ten opór pojawia się gdy nacisnę sprężynę w jednym punkcie, "na brzegu" jej mocowania...
a naciskając równomiernie np. w 3-4 punktach, to wtedy już jest płynnie...
czy to ma jakieś znaczenie?
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Wysłany: 2014-03-27, 22:53 Re: jak często czyscic EGR
w 116KM - raz na 10lat
w 126KM - raz w roku
we wszystkich 2.2 co kilka miechów [/quote]
i tu kolega się myli
mam 2.2 D-Cat (177) i pierwszy raz czyściłem EGR po przejechaniu prawie 50 tys. km.
Od tamtej pory minęły prawie 2 lata i nadal auto nie daje objawów zatkanego EGR.
Myślę, że przyczyna leży nie w czasie, ale w warunkach w jakich eksploatujemy auto.
Częsta jazda na zimnym silniku na krótkich odcinkach prędzej doprowadzi do awarii EGR, niż jazda poza miastem, gdzie silnik zdąży się porządnie nagrzać.
Toyota nie zaleca też grzania silnika na postoju dłużej niż przez 20 minut (pewnie inżynierkowie wiedzą, że coś jest na rzeczy )
Wcześniej miałem Corollę Verso 2.0 D-4D (90), zrobiłem nią ponad 145 tys. km i nigdy nie miałem problemu z EGR.
Na pocieszenie dodam, że problem z EGR nie jest tylko mankamentem Toyoty w innych autach np. Mitsubishi też występuje.
Dobrze, że można to samemu wymontować i wyczyścić nie dorabiając serwisu
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2014-03-28, 06:27
co do grzania 20 minut na postoju to dotyczy podobno ochrony katalizatora
[ Dodano: 2014-03-28, 19:05 ]
fazi205 napisał/a:
Witam dziś wyczyściłem EGR w Avensisie 2.2 177 Powiem wam że to co tam zobaczyłem to był szok. Nagar nagar nagar jeszcze raz nagar. O co chodzi że tam tyle tego było. Ale teraz przynajmniej równiutko pracuje i ładnie od dołu się już zbiera. A co najlepsze komputer mi pokazywał że mam paliwa przed czyszczeniem na 550km. A po czyszczeniu pokazał że mam na 750. Odpinałem klemy z akumulatora do czyszczenia. Może mi ktoś wytłumaczyć skąd się wzięła taka różnica ???
różnica pewnie w dużej części wzięła się z odpięcia klemy...komp się "zresetował"...
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Odkręciłem elektromagnes EGR i wydaje mi się , że może być coś nie tak - miał na części wypychanej dziwny nalot i myślę , że coś może być nie tak .
Mam pytanie dotyczące sprawdzenia samego elektromagnesu EGR u . Jest w nim 6 styków i nie wiem czy jeśli będę próbował na hybił trafił , nie spalę urządzonka ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Spróbowałem i słychać pykanie elektrozaworka ,ale trzpień wysuwa się tylko ok. 1 mm a to za mało , żeby EGR działał w pełnym zakresie . Czy ktoś wie jak yo powinno wyglądać ?
====================================================
Rozebrałem ten elektromagnes i nie działa on jak typowy wypychający trzpień magnes , tylko wykręca trzpień i wtedy jest pełen zakres , ale tylko jak robiłem to ręcznie , dociskając trzpień . Po złożeniu i podłączeniu 12 v , nie wysuwa , tylko jak wcześniej trzpień tylko drga ?? A może to działa w ten sposób , że ten elektromagnes uruchamia się na skutek reakcji z przeciwnej strony , tz. na skutek zmiany ciśnienia od strony silnika ws ten sposób , że to sprężyna w EGR zmienia położenie trzpienia a wtydy sygnał jest przekazywany do elektromagnesu a jego pozycjię odczytuje ECU i w odpowiedni sposób dostosowuje parametry pracy silnika ??
trzpień.jpg
Plik ściągnięto 182 raz(y) 31,09 KB
styki.jpg Elektrozawór
Plik ściągnięto 126 raz(y) 37,46 KB
Ostatnio zmieniony przez rudiszubert 2014-06-11, 06:31, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
bardzo pomocny post, czyscilem dzis EGR, po zlozeniu silnik chodzi jak zegarek szwajcarski,
przed czyszczeniem mialem nastepujace objawy:
-szarpanie przy malej predkosci obojetnie na ktorym biegu
- falowanie obrotow na postoju w zakresie ok. 700 do 1000, ( normalnie 800)
- "mulowaty"
Po czyszczeniu silnik chodzi zdecydowanie ciszej, plynniej i o wiele lepiej sie zbiera, na 4 biegu ciagnie juz od 30 km/h.
U mnie pojawił się problem z trybem awaryjnym (świeci się TRC OFF, VSC i żółta kontrolka silnika). W momencie kiedy samochód przechodzi w tryb awaryjny, traci moc (pewnie turbina jest odłączana), (...). Pytanie mam takie, czy taki sam objaw (kontrolki + spadek mocy) może wystąpić przy zabrudzonym EGR?
Ponawiam pytanie kolegi- u mnie silnik 2.2 D-Cat, bardzo proszę o info. Być może miał ktoś z Was taki przypadek i czyszczenie EGR pomogło.
P.S. zacny wątek i szacun dla kolegów za łopatologiczną instrukcję "krok po kroku"
Typ: Inne
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Inne
Dołączył: 27 Lis 2012 Posty: 2 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-09-08, 18:48
Witam,
Wczoraj, gdy wracałem z działki, w mojej RAV4 (2.2, 136KM, 90kkm) pojawiły się komunikaty: engine check, vsc check, 4x4 check. Oczywiście panika;P Auto jechało normalnie, brak spadku mocy, co dało już jakąś szansę na pozytywne zakończenie.
Dziś podpięty pod kompa -> EGR. Wyczyszczony zgodnie z opisem, nawet nie zdawałem sobie sprawy, że tak może się poprawić jazda do 2000obr. Wcześniej myślałem, że ten typ tak po prostu ma (szarpanie, mułowatość);PP
Także polecam przy tak groźnych komunikatach sprawę zaczynać od rzeczy najprostszych;P Ja się już szykowałem na zabawę z DPF;PPP
Pozdrawiam
Witam, podbijam pytanie kolegów wcześniej – mogę prosić o reupload fotek? W mojej Ave objawy podobne jak wyżej, muł na każdym biegu, mocy dostaje dopiero tak w przedziale 2400-2600rpm. Spróbuję więc wyczyścić ten EGR
EDIT: Już nieważne, było na tyle prosto, że wystarczyły same opisy.
Ostatni w weekend również czyściłem swojego EGR.
U mnie po nagrzaniu się silnika nie było możliwości rozkręcić Avkę powyżaj 1800 obrotów. Wciskałem pedał do deski i jakby nic się nie działo. Wyjąłem EGR, wyczyściłem go i problem zniknął. Śmiga jak nowa
Witam Panow . Mialem podobne objawy w swoim 2.2 (177) tzn. 3 kontrolki i postanowilem wzczyscic EGR bo na kompie mi pokazalo wlasnie to. Wyczyscilem go, przejechalem nim 2 km tylko bo robilem to na przerwie sniadaniowej, ale chodzil podobnie, czyli mol itd. Nie wiem czy bledy znikna same, czy musze je skasowanc na kompie, i co gdy dalej bd tak jezdzi??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum