Wysłany: 2010-01-05, 13:51 [Avensis T25] Dylemat z olejem.
Mam zamiar kupic Avkę dane jak w moim profilu, ale nurtuje mnie pewien problem. Jest to samochód flotowy o przebiegu ok. 190.000 km i silnik zalewany był olejem 15W40. Czy eksploatacja na takim oleju nie skróci żywotności silnika? Czy po ewentualnym zakupie samochodu możliwe jest przejście na pół-syntetyk 10W40? Jeśli zmiana oleju na pół-syntetyk jest niemożliwa to jaki olej o symbolu 15W40 będzie najlepszy? Dziękuję za podpowiedzi ewentualnie ich wskazanie.
Zreguły jeśli był już lany gorszy olej, to nie powinno wlewać się oleju syntetycznego.
Być może tak jak pisał kocur lali mineralny ze względów oszczędności.
Ja napewno nie wlałbym pełnego syntetyka. Autko młode, ale 190tysi już przelatało i niewiadomo jak długo na oleju mineralnym.
Miałem focusa 1.8 tddi, 262 tysie i jeździłem na Mobilku pół syntetycznym.
Silniczek i turbinka pracowały wzorowo. Polecam Mobil Super S 10W40 Turbo Diesel.
Z tego co słyszałem od smarowozów to przy tych silnikach nie rzutuje czy jest syntetyk lany po mineralnym. Przy starych silnikach i innej technologi to miało znaczenie. Ja do siebie wlałem bez stresu full syntetyk.
W internecie opinie też były podzielone. Sugerowano mianowicie że przy starszych modelach aut ze względu na gorszą jakość wykonanych uszczelnień silnika, zmiana oleju na lepszy mogła spowodowac wycieki ale pomijając ten problem martwi mnie czy zmiana oleju u mnie np. na full syntetyk, ze względu na jego lepsze właściwości płuczące nie spowoduje wymycia osadów powstałych po eksploatacji silnika na mineralu. Czy w waszych autach też zmienialiście olej z mineralnego? Pytanie do kocur i Krzysztof83
Krzysztof83 [Usunięty]
Wysłany: 2010-01-06, 21:54
Niestety ja nie wiem dokońca jaki olej był u mnie, bo autko było sprowadzone, a kartka nieczytelna. Wiem tylko, że nie był mineralny bo na kartce pierwsze było albo 0, albo 10W. Więcej nie szło odczytać.
Ja zaryzykowałem i wlałem full syntetyk Mobil 5W50 Rally Formuła, i narazie wszystko gra.
Tylko też się zastanawiam z tym osadem, jeśli jest, to czy go nie wypłucze.
Ale można zmienić olej 2 razy. Np. wlać jakiś tańszy pół syntetyk zrobić 3-5tysięcy i przed wymianą ostrooooo pojeździć powinno przepłukać silnik.
I wtedy zalać lepszym olejem. Czy full, czy pół syntetyk sam zdecydujesz.
Ja jeśli minę 250tysi, to chyba zmienię na pół syntetyk, ale narazie 163tysie.
Z tego z udało się odcyfrować to był jakiś syntetyk ale na 100% pewności nie mam. Jak pojadę na komputer do ASO to pewnie się dowiem jeżeli mają dostęp do bazy europejskiej.
Mam też nissana almerę w benzynie rocznik 1998 i od nowości samochód biega na full syntetyku.
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2010-01-06, 23:28
kocur ASO ma tylko bazę polską bez "wglądu" do innych państw
wiem bo moja Avenida też przyjechała zza Odry a potem była serwisowana w ASO w Polsce
jak się chciałem coś bliżej dowiedzieć o jej historii (przed kupnem) to w ASO Białystok i Olsztyn dowiedziałem się że mogą mi podać tylko to co zdarzyło się w Polsce bo nie ma bazy ogólnoeuropejskiej
całe szczęście że przez jakieś układy typu "znajomy kolegi ma kolegę", który pracuje w ASO na południu Polski i ten z kolei zna się ze wspólnych wyjazdów Toyoty z gościem z niemieckiego serwisu i mi auto sprawdzili, co prawda kosztowało mnie to dużą "łychę" - ale warto było. autko odpowiadało opisowi = spokojny sen
PS U mnie przez cały czas zalewany jest fullsyntetic
Ostatnio zmieniony przez matti 2010-01-06, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
Chyba po waszych sugestjach zdecyduję się zalać silnik jakimś pół syntetykiem. Ale póki co poczekam na inne ciekawe pomysły, może trafi się ktos kto przerobił temat na własnej Avce. Swoją drogą dziwi fakt że pomimo iż większość aut flotowych jeśli nie wszystkie smiga na minerałach to brak tego tematu w internecie. Być może nowi właściciele nie znaja znaczenia tematu lub olej mineralny nie jest taki strszny i można na nim wyjeżdzić 500k albo i więcej kilometrów.
Melex, mam ten sam dylemat moje auto też jest flotowe tylko że benzynka na pewno od początku śmigało na mineralnym Castrolu 15w40 za chwile zbliża mi się pierwsza wymiana i planuje przejście na jakiś półsyntetyk i zobaczę co będzie się działo jak bedzie oki to po jakiś 5k wymiana na 5w30 taki jaki powinien być od początku. U mnie jest przelatane 133k km.
jak miałeś zalany silnik mineralnym to nie zalewaj połsyntetykiem a tym bardzie syntetykiem bo rozszczelisz silnik wypłuka wszystkie nagary i uszczelki dopiero sobie problemow narobisz. co u ciebie z braniem oleju bo jak dla mnie nie powinien brać oleju przy mineralnym zasada jest taka że się nie zmienia oleju z mineralnego na polsyntetyki i syntetyk. Olej mineralny jest gęsty jak go zmienisz na połsyntetyk prblem murowany choć nie powiedziane że może wystąpić ale jak wystąpi to dopiero jaj sobie zrobisz.
gurszczak, jesli moge cie prosic o ewentualne podzielenie sie swoimi spostrzezeniami po zmianie oleju z mineralnego na polsyntetyk to bede wdzieczny. Poniewaz ja dopiero mam zamiar kupic AVKE i tez jak pisalem biegala ona na mineralnym wiec twoje uwagi pomoga mi przy wyborze oleju na wymiane po kupnie auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum