czesc mam problem z olejem chce go wymienic ale nie mam pojecia jaki byl lany ostatnio kupilem pelen syntetyk 5w 30 no i sie waham z wymiana bo moge sobie zaszkodzic czy mozna to jakos sprawdzic szukalem jakiejs informacji i nic nie znalazlem jesli byl mineralny to raczej pelen syntetyk odpada :!: :?:
Nic nie odpada. ludzie przestancie juz z tymi bredniami. NIe wiesz co miales? jakis mineral albo inny badziew. Kup dobry olej i markowa plukanke. Odpowiednio zastosaowac na goracym silniku. Zlac smole z miski. Wlac syntetyk i git majonez.
[ Dodano: 2011-04-06, 21:24 ]
lary160478 napisał/a:
tak ale moge rozszczelnic silnik a wolalbym tego uniknac mam przejechane 150tys km a ktory olej najbardziej by odpowiadal :?:
Tylko zuki, nysy, polonezy, maluchy, ursusy, kombajny bizon sie rozszczelniaja. I nie ma nic do rzeczy ile masz przejechane.
[ Dodano: 2011-04-06, 21:31 ]
faflusniak napisał/a:
Też mam dylemat olejowy. Jakiś czas temu kupiłem d4d 2.0 i przyszedł czas na wymianę oleju. Zajrzałem do książki serwisowej, aby sprawdzić jaki olej był używany do tej pory i okazało się, że wszelkie możliwe:
mineralny - 15W40 - po 15 tys.
syntetyczny - Castrol 5W30 - po 30 tys.
mineralny - 15W40 - po 45 tys.
półsyntetyczny - 10W40 - po 60 tys.
Teraz samochód ma 70 tys./3 lata i zastanawiam się jakiego oleju użyć: wrócić do syntetycznego 5W30, czy pozostać przy półsyntetyku 10W40?
Nie ma tak ze 5W30 to zawsze syntetyk a 10W40 to polsyntetyk. Jedynie mozna zalozyc ze 15W to zawsze bedzie mineral.
Panowie u mnie przebieg jest 220.000tysi
Nie mam żadnych informacji o typie oleju zalanym do swojej avki ale jest na masce naklejona jakaś stara ledwo widoczna naklejka 15W40
Zakładam, że został właśnie taki nalany - a nie bardzo chcę na nim jeździć z uwagi na szybsze zużycie silnika
Jaki byście polecili olej po 15W40 wiem, że nie powinno się przechodzić na niższe jednak jak zmienię będzie to duży cios dla silnika???
Dzięki za pomoc Pozdrawiam
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-04-09, 10:02
Visitor1230 napisał/a:
Nie ma tak ze 5W30 to zawsze syntetyk a 10W40 to polsyntetyk. Jedynie mozna zalozyc ze 15W to zawsze bedzie mineral
Ale Toyota chyba nic nie pisze, że ma być syntetyk ?
Czy jak to jest ?
Wystarczy klasyfikacja oleju odpowiednia, żeby miał odpowiednią gęstość, płynność, lepkość...??
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Nie ma tak ze 5W30 to zawsze syntetyk a 10W40 to polsyntetyk. Jedynie mozna zalozyc ze 15W to zawsze bedzie mineral
Ale Toyota chyba nic nie pisze, że ma być syntetyk ?
Czy jak to jest ?
Wystarczy klasyfikacja oleju odpowiednia, żeby miał odpowiednią gęstość, płynność, lepkość...??
Zaden producent nie podaje czy ma byc syntetyk czy nie. Wystarczy ACEA taka i taka i jezeli moze byc dla danego modelu 0W30 np. to taki olej bedzie juz prawdziwym syntetykiem. Syntetyk to najlepsza ochrona przed zuzyciem silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum