Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Wyrzuca płyn chłodzący...
Autor Wiadomość
Michal_czwa 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 21
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2011-02-11, 08:29   

Stan oleju się nie podnosił, żadnego kopcenia na biało jedyne objawy to wyrzucający płyn chłodzący przewodem nadmiarowym oraz duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka.
_________________

 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
MICHAS 
Normalniak


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 100
Skąd: York
Wysłany: 2011-02-11, 08:38   

Kolego wydaje mi sie ze moze to byc pompa wody. Wymontuj ja spokojnie, sprawdz w jakim stanie jest wirniczek i wszystko sie wyjasni. (upewnij sie ze masz uszczelke wraz z nowa pompa, do tego nowy plyn chlodzacy, poprawne odpowietrzenie ukladu)

Powodzenia!
_________________
Zycie bez wiedzy jest smiercia...
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Szacho
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-17, 00:24   

Witam
Okazało się, że tylko uszczelka pod głowicą (głowica sprawdzana ciśnieniowo na gorąco), ale pompa wody też została wymieniona.
Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy wszystko OK.

Pozdrawiam
 
 
qrak 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-17, 02:09   

Szacho napisał/a:
Witam
Okazało się, że tylko uszczelka pod głowicą (głowica sprawdzana ciśnieniowo na gorąco), ale pompa wody też została wymieniona.


jaki przebieg i jaki koszt takiej naprawy w przybliżeniu ?
czy poza samą uszczelką coś jeszcze w środku zostało wymienione ?

No jeśli były bąble i zapach spalin w płynie to uszczelka musiała być....jeśli by samego płynu ubywało to mogłoby się jedynie wokół pompy wody zakończyć....

Niestety większość z nas może jeździć na tykającej bombie...wygląda, że pompy wody montowane do początku 2010r w T25 jak i T27 są nie do końca zrobione zgodnie ze sztuką ..i może zacząć przeciekać :-x ...więc warto sprawdzać często poziom płynu czy nie ubył - zatarcie silnika/uszelka może pofrunąć....

No i szczegóły odnośnie tykającej bombki jaką jest pompa wody :
pompa

Zatem jeśli wymieniamy pompę to wygląda że data produkcji minimum 2010....
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Dyziek 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-02-19, 23:20   

Ile tego płynu wam ubywało i w jakim czasie?
 
 
Maćko 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Kalwaria
Wysłany: 2011-02-20, 22:08   

Koledzy ja miałem taki sam problem z 2.0 D4D 126 KM, przy przebiegu 94 tys.(2007r)
Łudziłem się ze to korek, pompa, termostat. Trzeba sprawdzić na czujniku spalin w płynie chłodzącym (maja taki w ASO), jeżeli spaliny są to uszczelka lub głowica do roboty(raczej uszczelka)
koszt wymiany uszczelki u zaufanego mechanika to jakieś 1400-2000zł (z splanowaniem głowicy)
Mechanik powiedział że to normalne w tym silniku po lifcie,wadliwa uszczelka i że robił już kilkanaście takich.
U mnie koszt naprawy był bolesny bo 2000zł. Okazało się że w Holandii skąd ją sprowadziłem już robili uszczelkę ale zrobili źle bo zamiast splanować głowicę na szlifierce(bo uszczelka metalowa) to zrobili to na tokarce i uszczelka wytrzymała 2000km. I wiadomo że poprawianie po kimś jest kłopotliwe więc taka cena. :oops:

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem w tym silniku. Czy to jest następny mit mechaników czy fakt. :-(
_________________
Maćko
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Dyziek 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-02-21, 13:32   

Ja też mam prawdopodobnie walniętą uszczelkę (wg. mechanika to początki awarii). Na 100% będę wiedział w środę.
Moje objawy to też wyrzucanie płynu przez zawór bezpieczeństwa na zbiorniczku wyrównawczym - mam białe plamy na plastikowej obudowie silnika oraz zachlapany wentylator.
Ciężko mi powiedzieć ile płynu "wypluło". 2 miesiące temu kupiłem 2 l płynu i już go prawie nie mam w butelce. A w zbiorniczku jest lekko poniżej L (LOW).
Samochód nie jest stary bo 2007 r, przejechane 81000 km (przebieg oryginalny).
Zastanawia mnie jedno. Jakim cudem Toyota Avensis jest tak wysoko w rankingach bezawaryjności?
:?: :?: :?:

[ Dodano: 2011-03-10, 22:34 ]
Po dwóch tygodniach odbieram swoją Avensis z ASO.
Wg info od doradcy serwisowego oprócz samej uszczelki wymienili głowicę, tłoki, pierścienie i panewki. Być może coś więcej, ale nie udało mi się zapamiętać.
Ponoć problemem jest nagar, który gromadzi się na jakiejś z ww. części ( i przez to rozszczelnia się uszczelka pod głowicą.
ASO wymienia części na nowe, które nie mają przypadłości gromadzenia się nagaru na nich.
Mam nadzieję, że nie napisałem jakiejś głupoty. Nie jestem mechanikiem, więc mogłem coś pomylić lub przekręcić.
Pozdrawiam,
Adrian
 
 
misieq 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-03-13, 22:48   

Mnie pewnie też czeka wymiana uszczelki a możliwe że głowicy też ;/
DYZIEK, jaki koszt całkowity naprawy??
Pozdrawiam.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-14, 00:29   

Dyziek napisał/a:
Wg info od doradcy serwisowego oprócz samej uszczelki wymienili głowicę, tłoki, pierścienie i panewki.


to kolego oznacza przytarty silnik i walnietą głowicę :-P , jakby była sama uszczelka to tych rzeczy by nie ruszali.

[ Dodano: 2011-03-14, 00:30 ]
misieq napisał/a:
Mnie pewnie też czeka wymiana uszczelki a możliwe że głowicy też ;/


po czym tak sądzisz? te silniki akurat nie miały problemów z UPG.
 
 
Dyziek 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-03-14, 09:23   

misieq napisał/a:
DYZIEK, jaki koszt całkowity naprawy??

Ja miałem silnik robiony na gwarancji. Koszt jaki poniosłem na naprawę związaną tylko z uszczelką to jakieś 800 PLN (602,00 PLN za przezbrojenie glowicy i prawie 200 PLN za płyn chłodniczy). Miałem jeszcze do wymiany pompę wodną (550 PLN) oraz akumulator (kupiłem Bosch Silver S4 - 315,00 PLN).
Dostałem kosztorys naprawy. Same częsci wycenione były na ponad 14.200,00 PLN + 5.000 PLN robocizna.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
misieq 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-03-14, 21:53   

wtom napisał/a:
po czym tak sądzisz? te silniki akurat nie miały problemów z UPG.


U mnie objawy podobne jak u kolegów, zaczęło się od problemów z ogrzewaniem, układ był cały sprawdzony, odpowietrzany, korek zmieniany.. Wyrzuca płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, tworzy się w nim za duże ciśnienie. Wniosek taki, że albo uszczelka albo pęknięta głowica (odpukać pęknięty blok).

DYZIEK, jednak fajnie jest mieć auto na gwarancji, masz praktycznie nowy silniczek ;) (jeżeli starym można nazwać silnik z 2007r.)
 
 
Dyziek 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-03-15, 09:40   

misieq napisał/a:

DYZIEK, jednak fajnie jest mieć auto na gwarancji, masz praktycznie nowy silniczek ;) (jeżeli starym można nazwać silnik z 2007r.)

Oczywiście, że fajnie mieć silnik na gwarancji. Całe szczęscie, że poprzedni właściel serwisował samochód w ASO. Dlatego miałem zrobiony silnik na gwarancji. Gdybym gwarancji nie miał i musiałbym ponieść takie koszty jakie są w protokole naprawy to bym sobie w łeb strzelił. ;-)
Samochód mam od 6 miesięcy a tu taka awaria. I to w tak młodym samochodzie! W głowie się nie mieści! :evil:
Narazie jestem zadowolony z naprawy. ASO wyczyściło mi EGR, podokręcało śróbki, zaciski, itp. Silnik teraz chodzi cichutko i równo.
Ciekawy jestem czy po wymianie połowy silnika nie będzie jakichś przygód. Albo moc silnika spadnie. Po dotarciu silnika mam zamiar pojechać na hamownię. Zobaczymy czy coś przybyło czy ubyło. :roll:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
darekch1975 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: Raciąż
Wysłany: 2011-03-29, 14:04   

Witam serdecznie.Chciałbym opisać swój problem i proszę o pomoc.Pierwszą niepokojącą sprawą był fakt iż przestał grzać.Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego stwierdziłem zbyt duże ciśnienie w układzie.Po zakręceniu korka,samochód zaczął z powrotem grzać. Mimo tego dolałem około 1l płynu bez sprawdzania poziomu na zbiorniczku.Po tym fakcie stwierdziłem, że chłodnica jest mokra w pobliżu wężyka, który to odchodzi od zbiorniczka wyrównawczego.Z początku pomyślałem,że wlałem za dużo płynu.Dzisiaj zdziwiła mnie jeszcze jedna rzecz.Samochód nie używałem przez trzy dni, a po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego było jeszcze nawet spore ciśnienie.Udałem się do mechanika, diagnoza żadna, kazał jeździć i obserwować.Sprawdził olej, płyn bez żadnego niepokojącego zapachu.Jak sądzicie czy to są początki problemów z uszczelką pod głowicą.
 
 
Kapitan 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-29, 15:11   

A co może być przyczyną ubywania płynu w chłodnicy nie mam takich objawów jak reszta kolegów nie ma ciśnienia po odkręceniu korka, nie dymi, poziom oleju sie nie podnosi nie wyrzuca płynu i nic nie cieknie a ubywa ?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
qrak 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-03-29, 15:47   

darekch1975 napisał/a:
...stwierdziłem zbyt duże ciśnienie w układzie......dolałem około 1l płynu bez sprawdzania poziomu na zbiorniczku.Po tym fakcie stwierdziłem, że chłodnica jest mokra w pobliżu wężyka,


co oznacza "zbyt duże" ?..ja slysze po odkreceniu wlewu od zbiornika płynu takie "pssst" ..czyli cisnienie jakies tam jest...ale nie takie duże np. zeby waliło płynem w sufit garażu albo po całym silniku :mrgreen:

skoro wlazl 1l :shock: to musiało być go chyba poniżej MIN na skali...w kazdym razie jak ten dodatkowy 1l sprawil ze płyn nie miesci sie między MIN-MAX a jest powyżej MAX to będzie lać nim przez zawór po silniku i chłodnicy...

[ Dodano: 2011-03-29, 16:54 ]
Kapitan napisał/a:
A co może być przyczyną ubywania płynu w chłodnicy nie mam takich objawów jak reszta kolegów nie ma ciśnienia po odkręceniu korka, nie dymi, poziom oleju sie nie podnosi nie wyrzuca płynu i nic nie cieknie a ubywa ?


sprawdzić pompe wody - tam może cieknąć.
wszystkie T25 i początkowe T27 miały pompy wadliwe ..toyota poprawiła proces produkcji końcem 2009.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony