Po wstępnych oględzinach wygląda że wyrzuca płyn chłodzacy przez przewód odprowadzający nadmiar płynu,wszystko na około zbiorniczka wyrównawczego jest zachlapane płynem.dodatkowo wytwarza sie dośc duże ciśnienie w zbiorniczku.
Płyn napewno nie przechodzi do oleju, bo olej czysty pod korkiem wlewu oleju tez żadnych sladów jakiegokolwiek osadu,temperature trzyma na połowie wskazówka ani drgnie jedyny objaw to dośc szybkie załącznie się wentylatora chłodnicy.Nie dymi na biało.
Mechanik trochę mnie postraszył że częsta przyczyna w dieslu jest pękanie głowicy.
Co o tych moich objawach myslicie?
Ewentualnie jeżeli to pęknięta głowica to z jakimi kosztami muszę sie liczyc?
Narazie pod przewód odprowadzający nadmiar płynu podłożyłem butelkę chce do środy kiedy to jestem umówiony na głębsza diagnoze zobaczyc ile tego płynu wyrzuci...
pozdrawiam.
Głowicę pękają w D-4D ??? Pierwszę słyszę, żeby w tych silnikach działo się cos z glowicami. Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem ani na żadnym z forum, ani nawet wypytując ludzi o to. Może mechanik pomylił Toykę z VW
O to sie bracie nie martw, gołwica na 99% jest good
Co do tego problemu to nie pomogę bo nie mam pojęcia, jedyne co przychodzi mi do głowy to syf w chłodnicy i jeśli dobrze strzelam to czyszczenie powinno pomóc
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Po dokładniejszym przyjrzeniu sie problemowi mam wrażenie że spaliny przechodzą do zbiorniczka wyrównawczego,i dlatego wywala płyn.Czuć spaliny po odkręceniu korka oraz jest bulgotanie wiec pewnie to uszczelka a nie głowica....mam taka nadzieje
witam
sprawdz sobie termostat i spusc płyn i zalej woda i zobac czy objawy sie powtórzą ja tak mialem w volvo termostat nie otwierała sie do konca i cisnienie mi rozerwalo zbiorniczek a moim zdaniem to jak by Ci poszła uszczelka to albo miałbys wode w olej lub kopcił na biało
mozesz spróbowac u mnie wtedy sie to udało a dwóch mechanikow mowiło ze głowica a to był termostat
Kolego!! Masz walnięta uszczelkę pod głowica na 100%. Ja tak samo jak ty miałem w vw passat 1,9 tdi. Wydałem kupe kasy na diagnoze po różnych warsztatach, aż podjąłem decyzję o robieniu uszczelki i miałem rację. Jak to będzie to to napisz czy miałem racje!! Pozdrawiam
_________________ Jeśli Ci pomogłem to klikaj "pomógł" - tak niewiele za tak wiele
Jak sie okazało po zdjęciu głowicy,uszczelka pod głowicą jest cała,diognoza mechanika się sprawdziła niestety...niewielkie pęknięcie głowicy w okolicach trzeciego cylindra i stad spaliny przedostawały się do układy chłodzenia...dzisiaj głowica jedzie do spawania na śląśk...pozdrawiam
I po niespełna miesiacu autko naprawione wróciło do mnie...naprawa przeprowadzona u zaufanego mechanika nie w ASO bo pewnie naprawa w ASO kosztowała by mnie jeszcze raz tyle....Pozdrawiam
Mam ten sam problem z ubytkiem płynu i zapachem w zbiorniczku.
Dokładnie takie same objawy.
Powiedzcie czy jest szansa, że to nie głowica ?
Jeżeli sprawdzi się czarny scenariusz to jakie są koszta nowej głowicy ?
Nie chce Ci martwic kolego, ale cos, gdzies czytalem, ze 2.2 D-CAT nie nalezy do najbardziej udanych. Mniejsza z tym.
Jaki masz przebieg? Jak uzytkujesz samochod?Jakiego plynu tam nalano?jaki poziom w zbiorniku an dzien dzisiejszy?
Jak z temperatura?Nie grzeje sie silnik? Weze twardnieja po nagrzaniu silnika, powstaje wieksze cisnienie? Ktoredy wg ciebie dokladnie wychodzi ten plyn?
Moze to byc drobnostka, moze sparcialy waz plynu, albo korek trachniety, pompa wody uszkodzona, albo termostat szwankuje.
Napisz wiecej o jakis objawach.
Zawsze jest nadzieja, ze to nic wielkiego, tylko trzeba sie poradzic kogos, albo zmienic mechanika!
Pozdrawiam
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Jest tak:
Płyn chłodniczy wywala przez nadmiar, przy uruchamianiu silnika słychać jakieś bulgotanie, potem ustaje.
Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego wyraźnie widać, że wytworzyło się ciśnienie, trochę chlapnie i poziom się podnosi (na zimnym silniku), na korku napisano 180kPa więc tak ma być ?
Wyczuwalny zapach spalin w zbiorniczku.
Temperatura w normie (równo w połowie skali, wyżej nie wzrasta) nawet gdy nie widać płynu w zbiorniczku.
Węży nie sprawdzałem na ciepłym.
Rozumiem, ze stan oleju sie podnosi (olej robi sie bardziej rzadki?) ten zapach w plynie chlodzacym to nie jest dobry zwiastun...
A jakies nadmierne kopcenie biala para? Zapach pary (plynu chlodzacego) w spalinach?
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum