Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Klub Avensis
2011-11-22, 17:25
[Avensis T25] TOYOTA AVENSIS 4D4 2005 JEZDZILES NA PALIWIE O
Autor Wiadomość
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-03, 09:35   

Schwefel napisał/a:
Miałem wrażenie, że już znalazłeś sobie inne bardziej "kulturalne" forum, więc wracaj tam skąd się przypałętałeś.

Na jednym forum już cię nie chcieli, bo ciągle obrażałeś wszystkich, to znalazłeś sobie nowe forum do tryskania jadem? Z nadmiernej agresji da się wyleczyć, trzeba tylko chcieć, spróbuj, warto!

Ryszard13 napisał/a:
Co do oleju opałowego to odradzam stanowczo ...
Mimo że ich silniki nie były zbyt nowoczesne to jednak nie wytrzymały dość długo jazdy na tym paliwie

Hej Ryszard, każdy przypadek jest inny. Ja znam 2 ciężarówki (TIR) co ponad 500tys na OO zrobiły (przed wejściem Polski do EU, lata 2000-2004, brak kontroli ITD na drodze). Silniki pracowały nadal bez zarzutów. Znam diesle (konstrukcje z lat 90tych) Opla (1.7 Isuzu), VW TDI 1.9, Toyota Carina E 2C-TE, Renault Laguna 2.2, które na OO robiły prawie lub ponad 200tys i nadal działały bez zarzutów. Nie ma reguły. Dużym zagrożeniem przy stosowaniu OO jest jego pochodzenie, z niepewnego źródła albo nie czystych baniaków, można brudy jakieś zapodać i tym zaszkodzić silnikowi, a nie samym OO. Dawniej OO miał sporo siarki i b.dobre właściwości smarujące. Współczesny ON (tak samo jak OO) jest wykastrowany z siarki do 50ppm i ma dodawaną chemię na poprawę smarowności, a OO może tej chemii mieć mniej i na pewno wymaga dodatków do pracy w roli ON. Może tak być, że ktoś w poszukiwaniu oszczędności nie dodawał do OO na smarowność, albo dodał jakiegoś wynalazku (np. przepracowany olej silnikowy) i nie dziwne, że miał problemy.

OO i ON to sama baza olejowa o tych samych parametrach, tej samej liczbie cetanowej, wartości opałowej i kaloryczności (info od pracownika rafinerii w Płocku i z kart paliw). ON różni się tym, że ma dodane depresatory zimą i dodatki na lepszą smarowność (i tak za mało dla starszych silników). Dodatki na czystość układu paliwowego i spalania mają zarówno ON jak i OO (wymagania nowoczesnych pieców). Największa różnica między ON i OO to akcyza w cenie ON ;-)
Jeżdżąc na OO ( nielegalnie! ) nie dajemy się okradać przez państwo, jeżdżąc na ON państwo nas okrada. Nikogo nie namawiam do jeżdżenia na OO, ale prawda jest brutalna. Zakaz jeżdżenia na OO, czerwony barwnik w paliwie i antyreklama o szkodliwości OO jest nie po to, aby nam pomóc :lol: , ale po to aby wysysać z nas dodatkowe kilkadziesiąt miliardów złotych rocznie !!!
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 15:20   

mietek napisał/a:
Powinieneś zostać administratorem :) . Niedługo potem na forum nikogo by nie było z powodu niewłaściwych poglądów.

Jestem administratorem większego forum niż te 2 razem wzięte. Jeżeli niewłaściwymi poglądami nazywasz nakłanianie do wykroczenia/przestępstwa to masz rację tępię jak mogę.


piokli napisał/a:
Jeżdżąc na OO ( nielegalnie! ) nie dajemy się okradać przez państwo

Pewnie, zróbmy drugą Grecję. Ich sportem narodowym było niepłacenie podatków.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
mietek 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-04, 14:36   

Cytat:
Jestem administratorem większego forum niż te 2 razem wzięte.

A ja piję elektrolit.
Cytat:
Jeżeli niewłaściwymi poglądami nazywasz nakłanianie do wykroczenia/przestępstwa to masz rację tępię jak mogę.

To ty tępisz ludzi bo mają inne poglądy niż Ty. Ja nikogo nie nakłaniam do OO ani też do ON. Przy okazji nie wyczytałem też żeby piokli kogoś namawiał do jeżdżenia na OO. Dyskusja jest o tym jak pracują na tym paliwie silniki D4D.
 
 
Ryszard13 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Inne
Wiek: 66
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 50
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-04, 16:57   

Mogę tylko powiedzieć,mimo utartym poglądom że ON i OO mimo że jest uzyskiwany tą samą metodą dystylacji ,to jednak ON już w czasie jej trwania dostaje pewne dodatki.
Które różnią go począwszy od lepkości jak temperatury zapłonu, różnice są minimalne ale są.
OO importowany z Rosji zawiera nadal dużo siarki,lejąc jakieś oleje czy uzdatniacze dostępne w sprzedaży detalicznej, niekoniecznie do końca poprawiają jego właściwości przydatne do nowoczesnych silników.
Ale jak to pewien chemik mi mówił,niektórym ludziom trzeba by dolać oleju najpierw do głowy,a najlepiej z pierwszego tłoczenia.



http://www.youtube.com/watch?v=ZbYoItu2ujM
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-04, 18:06   

mietek napisał/a:

A ja piję elektrolit.

Smacznego.

Wrzucam ciebie do ignorowanych bo szkoda mi marnować czasu na ludzi, którzy wiedzą lepiej co robię.
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-04, 20:48   

Schwefel tryskaj jadem, tryskaj. Zrobimy sobie leczniczą maść na twoim jadzie :-P

Ryszard, ON i OO są z tej samej destylacji, różnica jest w dodatkach w produkcie końcowym. Lepkość, temperatura zapłonu, czy liczba cetanowa różnią się symbolicznie pomijalnie. Nikt nie namawia do OO z Rosji, jeżeli używać OO to tylko z polskiej rafinerii i pewnego źródła, będzie mieć jakość tak samo dopilnowaną jak ON. Znam ludzi co mają w domu ogrzewanie na OO i własnych zbiorników w domu się tankują ;-) Znam też takich co mają znajomości na stacji sprzedającej OO i OO do karnistrów tankowali.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Ryszard13 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Inne
Wiek: 66
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 50
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-05, 08:09   

No toja się już przyznam, parę lat temu,a jeździłem w trasy dość często, po namowie sąsiada postanowiłem też próbować lać OO.
Wtedy miałem jeszcze Toyotę Hiace,nie należała ona do jakiś nowoczesnych silników i bez turbo,po pewnym czasie nie moglem zgasić silnika,pracował jeszcze po wyłączeniu stacyjki.
W serwisie Toyoty, diagnoza była, że trzeba wymienić jakiś zaworek odcinający paliwo,tylko jeden starszy doświadczony mechanik stwierdził że powinienem zmienić stację tankowania bo sugerował że to wina paliwa,oczywiście do jeżdżenia na paliwie OO nie wspomniałem.
Oczywiście OO wzbogacałem.
Z powrotem wróciłem do normalnego tankowania ON, co po jakimś czasie doprowadziło że samochód zaczął normalnie gasnąc,bez wymiany tego zaworka.
Nie wiem co by się działo gdybym nie zaprzestał dalszej jazdy, może nic, a może remont silnika.
Znajomy który pracował 20 lat w laboratorium Orlenu wcześniej CPN, jednak odradzał mi, jeżeli miałbym samochód Stara lub jakiś starszy model ciężarówki to tak OO byłby dopuszczalny.
Ale przecież ja nikomu nic nie sugeruje, każdy może spróbować, jednak pisanie że nic się nie dzieje przy tym paliwie, może doprowadzić nie świadomie do uszkodzenia w silniku,widocznie silniki są rożne, tak jak niektóre benzynowce nie znoszą gazu, tak niektóre diesle nie znoszą opału, do odważnych świat należy.
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-05, 09:54   

Dzięki Ryszard za ciekawą wypowiedź, wnoszącą konkretne informacje do tematu :-D
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Ryszard13 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Inne
Wiek: 66
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 50
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-05, 10:37   

http://www.olej-opalowy.p...symbol=cena.htm

Do tych cen należy doliczyć ceny dodatków jakie należy zastosować aby przypominało to trochę ON.
Postarać się o zaświadczenie na potrzeby ogrzewcze,unikać kontroli drogowych(stres),ciągłe nasłuchiwanie czy się coś z silnikiem nie dzieje,może i się to opłaca, jak Ferdek Kiepski stwierdza, zdania są podzielone, mnie to tylko zastanawia jak niektórzy walczą na forach o jakość olejów do silnika i propagują oleje z wyższej półki,do wspaniałych dodatkach do paliwa(jedni to produkują a drudzy leją),ale o jakości samych paliw już nie za bardzo.
Jakąś sprzeczność w tym widzę :mrgreen:
 
 
kris1610 
Natret



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 277
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-01-12, 20:34   

I jak tam doswiadczenia klubowicza grzesiek_pako? Ciskasz na tym opale jeszcze? Moze jakies wnioski, spostrzeżenia? Ja osobiscie smigam na ON i tylko będe to tankował, lecz ciekawi mnie ten "eksperyment"
_________________
TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI :)
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
grzesiek_pako 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-05-18, 05:23   

Chcialem oznajmic ze zakladajac pol roku temu tan temat przez caly ten czas 5-6 miesiecy jezdzilem na opale mieszajac go z normalna ropa ze stacjii w proporcjach 30 litrow opalu i 20 litrow czystej ropy po to zeby bylo smarowanie lepsze, jak do tad zrobilem okolo 35 tysiecy kilometrow i silnik chodzi bez zarzutow caly czas tak samo cichutko pracuje a opal tankuje na stacjii bezynowej do beczek wiec napewno jest dobrej jakosci juz nie wspominajac o tym ile tysiecy zlotych zaoszczedzilem i nie wspominajac o tym ze ludzie okradaja panstwo kombinujac dlatego ze ceny paliwa zabijaja a rzad nic nie robi zeby bylo lepiej dlatego nie bede sie litowal bo pieniadze uzyskane z akcyzy i tak trafia do zlych kieszeni i nie sa inwestowane w drogi i nie straszny mi nandat 500 zlotych za jazde na tej o wiele tanszej mieszance ani padniete wtryski bo juz zaoszczedzilem na caly silnik i kilka mandatow a jeszcze mnie nie zatrzymali ani razu i oby tak zostalo, ale Pozdrawiam wszystkich tych co nie wypowiadaja sie na temat opalu tylko jak tu kolega sie wypowiedzial tryskaja jadem :) Jak cos mi strzeli w silnikiem to dam znac i kontynuuje jazde na 30% tanszym paliwku.
_________________
pako
Ostatnio zmieniony przez grzesiek_pako 2012-05-18, 17:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Ryszard13 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Inne
Wiek: 66
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 50
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-18, 06:12   

Panie Grzegorzu masz pan rację,palę już trzydzieści lat papierosy i jestem zdrowy,a inni mnie straszą jakimś rakiem płuc, przecież to absurd,jestem tego żywym przykładem.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
r1m4s 
Nowy Klubowicz


Typ: Inne
Silnik: 1.9 diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: PL/UK
Wysłany: 2012-09-06, 06:32   

witam

OO to jest tak samo produkowany jak ON, ma tylko podwyzszona zawartosc siarki i brak parafiny. Co za tym idzie auto na opale jest bardziej żwawe przez siarke, ale ma mniejsze smarowanie niz ON, ale to nie skutkuje zniszczeniem wytryskow. Poprostu zmiejszy przebieg auta (minmalnie zmniejszy). Jesli ktos tankuje z pewnych zrodel i czystych beczek to OO wygrywa nad ON poniewaz jest czystrzy. Piecyki OO itd sa bardzo delikatnymi urzadzeniami i musze miec dobre paliwo.

Co do starszych silnikow jak mercedesa (nie cdi) czy vw tdi na pompach to zrobilem nimi mln km na OO. Dla tych silnikow nie nie bylo roznicy.
Natomiast o common railu to padaja poniewaz komputer kontroluje temperature spalin paliwa itd, OO ma wyzsza temperatura wobec tego paliwo jest inaczej dawkowane i stad problemy z common rail i OO.

Jest pelno na forum postow jak padly wtryski ludzia i to od normalnego tankowania na cpn'ach, jesli ktos naprawde by chcial o to dbac to musialby kupowac najdrozsze paliwo z bp czy shell, a pewnie wiekszosc ludzi jezdzi na stacje pod miasto na prywatne stacje, ktore nawet nie wiedza co to certyfikat jakosci. Wystarczy wpisac w google na kontroli, przewaznie na 250 stacji 180 nawet nie miesci sie w granicach przyzwoitosci.

Ja jestem przed kupnem avensis i raczej dalej bede stosowac OO.
Dla przykladu zrobilem 456 tys km accordem 2.2 i-ctdi jest to silnik common rail drugiej gen i nie mialem kompletnie zadnych klopotow.

Silniki jak honda czy toyota sa wytrzymale. Nie tankuje sie OO do aut takich jak mondeo tdci, w ktorym wtryski trzeba restartowac i wymieniac nawet po shell vpower diesel ;)

Pozdrawiam
 
 
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 21:54   

Toyota czy Ford nie produkuje wtrysków, więc jaki sens ma gadanie, że "silniki są wytrzymałe"? Wiadomo, że blok, głowica, tłoki i zawory wytrzymają OO ale silnik jest tak wytrzymały jak najsłabszy element czyli wtryski.
Akurat w przypadku Toyoty jak masz wtryski Denso to możesz zbierać już na nowe bo nie ma do tego części i nikt tego nie zregeneruje.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
grzesiek_pako 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-09-07, 15:10   

Ja zrobilem juz na miesznce pol na pol okolo 70 tys km. i samochod mi sie prawie zwrocil caly wiec jezeli mi padna wtryski to je sobie wymienie na uzywane i dalej bede smigal. Ja nikogo nie namawiam do lania czeronej orezady tylko sie wypowiadam . Niech kazdy robi jak uwaza :) na czystej nie smigam tylko na mieszance pol na pol wiec smarowanie jest i nawet filtra paliwa nie wymienialem do kupna samochodu i smiga jak szalony.
_________________
pako
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony