Witam. Mam problem z zapaleniem samochodu. Akumulator jest dobry. Rozrusznik tak jakby ciągnie przez pół mocy, jaki może być powód? Czy to może być zatarcie rozrusznika?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-17, 08:17 Re: Rozrusznik
KBRC napisał/a:
Witam. Mam problem z zapaleniem samochodu. Akumulator jest dobry. Rozrusznik tak jakby ciągnie przez pół mocy, jaki może być powód? Czy to może być zatarcie rozrusznika?
typowe w t25, tulejki do wymiany, bo będziesz z buta w zimie chodzić
To prawda. U mnie rozrusznik słabo kręci jak jest zimno, bo mam dziwny akumulator. Może pojemność jest ok 70Ah ale rozruch 340A DIN 570 EN/SAE. Ten rozruch to mało wg mnie. W załączniku foto. Wg was nadaję się on do T22 D-4D 2.0 110HP?
Ja w do swojej T25 d4d 2,0 założyłem 77Ah a prąd rozruchu 780 A. Wzsystkie problemy z zapalaniem jak ręką odjął. Diesel musi mieć spore uderzenie prądowe.
_________________ Sprzedam avensis d4d, T25 kombi, 2004 r.
dziwi mnie to, ze przy tak małym prądzie rozruchu w ubiegłym roku przy -22 moze troszkę słabo kręcac ale zawsze za 1 razem zapalał. D-4D to dobra konstrukcja na zimowe pory. W TD mógłbym zapomnieć o odpaleniu na tym akumulatorze w takim mrozie
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-19, 18:16
msblondyn napisał/a:
Ale 570A przy dostępnych obecnie 600 - 700 to raczej trochę mało. Ale co tam... ważne że auto odpala.
przestańcie z tą gigantomanią, miałem vartę 66Ah i odpalał od pierwszego w -15*C na akumulatorze 5 letnim, gdzie napięcie spadało do 7,5V podczas rozruchu tak, że choinka z lampek na desce zapalała się, bo komp głupiał. d4d ma palić jak benzyniak, to nie stary klekot
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-20, 10:10
Bo z tymi parametrami to wszystko ładnie powinno chodzić ale... tylko jak aku jest nowy i trzyma parametry. Po paru latach jak parametry spadają i wtedy dobrze jak z nominalnych 700 A zostaje 400 do tego mróz -10 do -15 jak przyjdzie ostra zima i jest 200 A . Gdyby tak nie było to w większości aut wystarczyłby aku z prądem 200 A bo przecież rozrusznik ma moc ok. 1200 W co daje przy 12 V 100 A, do tego świece żarowe na starcie pewnie z 800 W i mamy ok 170 A.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum