dołączam się do pytania:). Również poluję na Avensisa II. W serwisach Warszawskich ubóstwiają 2.0 126km. Mój znajomy ma natomiast 2.0 116km.... i nie narzeka jak do tej pory (już 220000 na zegarku). Ogólnodostępne opinie o tym silniku są jednak dużo gorsze niż o późniejszych konstrukcjach. Szukając samochodu jeździłem niedawno 2.2 150km... niestety miał jakieś problemy ze skrzynią i karoserie w wątpliwym stanie, więc nie kupiłem. Silnik radził sobie jednak baaardzo sprawnie i robi przyjemne wrażenie.
Czy delikatny gwizd (turbiny?) przy otwartych drzwiach, na luzie i przy gwałtownym dodaniu gazu (w granicy rozsądnych obrotów) jest normalnym zjawiskiem?
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia, opinie na temat porównania między 116, 126 i 150km, a zwłaszcza ich niezawodności... dopisuję się do pytania:)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez herodot 2011-01-03, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
silnik o pojemności 2,0 diesel i mocy 126kM jest w Ave II ale po lifcie czyli od 2006r. Ten ma łańcuch rozrządu, natomiast ten starszy 116kM ma pasek. Te mocniejsze z większymi pojemnościami też maja łańcuch.
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-02-09, 22:59
Niebawem będę rozglądał się za avensisem w kombiku z silnikiem diesla.
Nie miałem nigdy do czynienia z japońską technologią bo dopóki grupa VW nie wypuściła bardzo nie udanego silnika 2.0 TDI byłem wielbicielem niemieckiej technologii.
Ale człowiek z wiekiem mądrzeje i przyszedł czas na japońską niezawodność
Z tego co zdążyłem się zorientować Toyota oferuje do Avensisa po lifcie trzy silniki wysokoprężne posiadające łańcuch rozrządu:
2.0 D-4D 16V 126 KM
2.2 D-4D 16V 150 KM
2.2 D-CAT 16V 177 KM
Poradźcie proszę który z tych silników jest najmniej awaryjny i w miarę najtańszy w serwisowaniu oraz spala rozsądne ilości ropki?
Czym się różni typ silnika D-4D od D-CAT??
Czy to są silniki z tym nieszczęsnym filtrem cząstek stałych DPF??
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-02-10, 18:06
A poza tym DPNR-em czym jeszcze różni się D-4D od D-CAT??
Jeśli D-4D nie ma DPNR-a to co ma? DPF-a, czy jest to jeszcze na tyle "pospolita" jednostka że nie posiada tego kłopotliwego ustrojstwa??
Pozostałe silniki sa wyposażone w normalne katalizatory. Najmniej awaryjną jednostką jest silnik 2.2 150KM. Aczkolwiek nie można powiedzieć że 2 pozostałe jednostki są nieudanymi silnikami. Sam fakt pozostania silnika 2.2 177KM na rynku już przez 6 lat daje wiele do myslenia i twierdzenia, że jest to bardzo udana jednostka
Ja polecam silnik 2.2 150KM
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-02-10, 23:48
Dziekuję plesser za odpowiedź
Co do silnika D-CAT poszukałem już w googlach i dowiedziałem się dokładnie co to jest ten DPNR i jak działa. Czytałem bardzo obszerny i sadzę obiektywnie napisany artykuł na stronach "Auto Świat" i jedyne co mieli do zarzucenia silnikowi 2,2 177KM to wlasnie sporadyczne problemy z DPNR (ze niby coś świruje komp i elektryka) oraz z piątym wtryskiem odpowiedzialnym za dopalanie sadzy w tym ustrojstwie. Jednym jak dla mnie znaczącym minusem było podane spalanie w granicach 9-10 litrów... Rozumiem ze jak koniowi nie dasz pojeść to koń nie pojedzie, ale jak na diesla tylko 2,2 to może bez przesady
Czy naprawdę te silniki D-CAT tak dużo palą??
Proszę posiadaczy poszczególnych typów silników
2.0 126 KM D-4D
2.2 150 KM D-4D
2.2 177 KM D-CAT
aby wypowiedzieli się ile tak naprawde który pali przy normalnej jeździe w większości po mieście.
Doczepiłem się tak kwestii spalania bo szoknęli mnie w testach ilością jaką te silniki potrafią wypić (choć przypuszczam ze ciągle mieli but w podłodze).
Zdaję sobie sprawę ze spalanie na poziomie 6,5 litra ropy (bo tyle wypija mój obecny TDI 130 KM na pompowtryskach) jest raczej mało realne do osiągnięcia w toyocie, choć mogę się mylić. Zaznaczam przy tym ze w tygodniu jeżdżę "koło komina" tak ze silnik rzadko kiedy zdarzy się zagrzać, a jedynie w weekend robię 100 na autostradzie.
Ostatnio zmieniony przez BEKACZU 2011-02-11, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Ja powiem moje doświadczenie z autopsji, gdyż miałem okazję śmigac jakieś 7-8 tys km modelem z silnikiem właśnie 2.2 D-CAT. Jestem kierowcą o ciężkiej prawej nodze. I wyniki to było mniej więcej cos takiego:
Na trasie po autostradzie z prędkością przelotową ~150-160km/h silnik ten spalał ok 7l ON. (to jest w miarę przy stałej prędkości, czasem prędkość dochodziła do 190km/h) - jak dla mnie wynik bardzo dobry.
Natomiast spalanie w mieście wygląda różnie, udało mi się w mieście spalić nią 11l. Aczkolwiek przy delikatnej jeździe zadowoli się ok 8.5-9l ON.
Trasa mieszana ok 70% trasa 30% miasto spalanie ok 8-9l (prędkość nie przekraczająca 160km/h)
A teraz mój rekord oszczędności. Autostrada prędkość stała ok 110km/h spalanie 5.7l/100km.
Co mogę powiedzieć. Jak na tą moc, moment obrotowy i frajdę z jazdy silnik spala rozsądne ilości paliwa. Wiem mogę się czepiać, że 3.0 motor Diesla w BMW o mocy 204KM pali porównywalne ilości paliwa, ale jest głośniejszy i mniej ekologiczny.
Podsumowując. Silnik 2.2D-CAT to silnik o wielkiej kulturze pracy, dający wielką frajdę z jazdy, o umiarkowanym apetycie na paliwo. Bo 8l/100km przy 180KM i tych osiągach to nie jest jakiś straszny wynik
A co do silniczka 2.0D-4D 126KM. Ja mam model 116KM. Silnik 126KM został całkowicie zmodyfikowany, dostał nową listwę CR, nową pompę umieszczoną w dokładnie innym miejscu, oraz turbosprężakę o zmiennej geometrii. Mimo tylu zmian (wg wszystkie na korzyść, no może za wyjątkiem aluminiowego bloku silnika) silnik spala niemal identyczne ilości paliwa, co silnik 116KM.
Ja średnio osiągam wyniki 5.5-6.5l przy ciężkiej nodze. Jadąc na maksa oszczędnie moja kulumbryna spaliła 4.1l ropy na 100km. Podejrzewam, że silnik 126KM zadowoli się niemal identyczną ilościa paliwa.
Co do silnika 150KM to miałem okazję się nim poruszać jedynie na krótkim dystansie, bo ok 500km także moje pomiary nie będą zbyt dokładne. Aczkolwiek jak pamiętam na tym odcinku to było ok 80% trasa 20% miasto spaliła mi ok. 7l.
Swoją drogą osiągnięcie spalania D-CATem powyżej 10l to jest trudny wyczyn
Temat pozostawiam do dyskusji, bo sam jestem ciekaw ile spalaja Wasze Avki...
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon Pomógł: 8 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 136 Skąd: Milton Keynes, UK
Wysłany: 2011-02-11, 17:13
No to ja troszkę napiszę od siebie. Być może ze względu na specyfikę miasta w jakim mieszkam (prędkości dopuszczalne do 70mil/h), bardzo ciężko jest mi osiągnąć wynik poniżej 10l/100km. Nawet jeśli jeżdżę bardzo delikatnie. Niemniej jednak autem jeździ się super, mocy jest zazwyczaj zawsze pod dostatkiem. Auto nigdy mnie nie zawiodło (choć dopiero ma niecałe 30000mil). Szczerze polecam ten silnik.
Jeśli obawiasz się jednak wysokiego spalania, proponuję zastanowić się nad wersją 2.2 150 koni bo wiem, że potrafi być oszczędniejsza.
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-02-11, 19:25
Plesser jeśli 116 przy Twojej jak widzę bardzo ciężkiej nodze tak mało pali to 126 tak jak piszesz powinna być niemal identyczna pod względem spalania, a ten wynik bardzo mi odpowiada Hmm tylko powiedz tak szczerze czy 116 KM to wystarczająco aby rozkulać taką kolubrynę i jednocześnie czerpać radość z jazdy... czyt. czy ma ładne odejście, bez żonglowania lewarkiem zmiany biegów przy wyprzedzaniu?
Chętnie usłyszałbym obiektywną opinie posiadacza wersji 2,2 150 KM bo nie ukrywam że tą byłbym najbardziej zainteresowany
Tak że serdecznie zapraszam do dyskusji i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-11, 21:44
BEKACZU napisał/a:
Chętnie usłyszałbym obiektywną opinie posiadacza wersji 2,2 150 KM bo nie ukrywam że tą byłbym najbardziej zainteresowany
Tak że serdecznie zapraszam do dyskusji i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami
Mnie 2.2 150 bardzo miło zaskoczyło spalaniem....poniższe dane z pokładowego komp (mam nadzieje że za bardzo nie przekłamuje ) - nie sprawdzałem jeszcze metodą full na stacji+ później liczenie km +przy kolejnym tankowaniu obliczanie ile L zeszło....
zima, warszawa- jazda w korkach : 8,3 l/100
zima, trasa , ślisko wiec 6 bieg praktycznie nie istnial : 6,4l
lato, trasa - jazda spokojna od czasu do czasu jak luzniej na drodze 6bieg : ~6l jak dobrze pamietam
lato, jazda ok 140-160km/h w 70% autostrada , klimatyzacja, 2 osoby z bagazami: 5,7l
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-02-11, 23:52
Czytam co piszecie i nie ogarniam... (ostatnio modne słowo)
Ile kolega qrak pisze?? 8,3 po mieście, niecałe 6 w trasie... a to wskazania z kompa czyli prawdopodobnie zaniżone i trzeba dodać ok pól litra.
Wiem ze to jest silnik 2.2 ale jakoś ciężko mi "przełknąć" większe spalanie niż mam dotychczas czyli szczerze z ręką na sercu jest to wynik 6,5 litra w mieście - silnik 1,9 130KM. Wiem że to brzmi nierealnie bo sam z początku w to nie wierzyłem, ale nie paląc gum na każdych światłach i jeżdżąc normalnie choć więcej niż 50km/h wynik jest taki a nie inny, wielokrotnie sprawdzony.
Krak sprawdź kiedyś jakie jest rzeczywiste spalanie, a nie to co pokazuje komp i proszę daj znać ile wyszło. Zadaję takie pytania ponieważ chce wybrać silnik diesla spełniający moje oczekiwania odnośnie spalania.
Co do mocy 116KM silniczka. Odczuwałem jej brak, więc zdecydowałem się na lekkie modyfikacje. Przeprogramowali mi wtryskiwacze, wsadzili turbinę ze zmienną geometrią łopatek + chip tuning i mam 165KM i 350Nm i teraz autko idzie bardzo żwawo, ale i pali więcej. Wyniki podawałem sprzed modyfikacji
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum