Silnik: Inny
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 2 Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-12, 17:29
Witam czy każde 2.0 126 km nie ma DPF-a ? Jeśli nie każde to jak to poznać ? Myślę o zakupie takiej Toyotki po lifcie na taxi co sądzicie ? Będzie ten silnik dobry na duże przebiegi ?
Mają zwykłe katalizatory tylko. Wydaje mi się że jest to najlepszy wybór na Taxi jeśli chodzi o ave. Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM. Ja na taxi polecam albo 2.0 126KM albo 2.2 150KM rónież bez DPnR
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Silnik: Inny
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 2 Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-15, 16:51
plesser napisał/a:
Mają zwykłe katalizatory tylko. Wydaje mi się że jest to najlepszy wybór na Taxi jeśli chodzi o ave. Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM. Ja na taxi polecam albo 2.0 126KM albo 2.2 150KM rónież bez DPnR
Hej dzięki za odpowiedź, poczytałem prawie całe forum o tym silniku i z tego co doczytałem wersje z DE mogą posiadać DPnR ? Czy wszystkie na pewno posiadają tylko katalizatory ? Czy idzie poznać po jakimś kodzie we wlepie czy posiada DPnR ? Czy tylko po Vinie.
Z tego co wiem to wersję której nie chcesz kupić to D-Cat ( ten skrót oznacza filtr cząstek stałych i jest znaczek pomalowany na zielono.) Dla pewności jeśli ewentualnie sprowadzisz auto z Niemiec czy kraju Beneluksu to warto po vinie się spytać czy ten model posiada DNPR.
Jeśli jest to autko z polski to silnik 2.0 126km D4D nie ma tego filtra.
Pozdrawiam.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Koledzy, mam ave 2007 126km, i jak się okazało (wersja serwisu nie autoryzowanego w Kozach koło Bielska B) ten silnik ma problem z uszczelką pod głowicą, ja taki miałem przy przebiegu 94 tys.(auto sprowadzane z Holandi, ale przebieg prawdziwy)
Koszt to jakieś 1400-1800zł.
Uszczelki padają już przy 70 tys.
Może ktos z forumowiczów spotkał sie z tym problemem, ja mam go juz za sobą ale warto wiedziec czy to fakt czy mit.
Z tego co pamiętam to silniki 2.0 116KM z Niemiec mogą posiadać DPnR. Nie mają żądnych innych oznaczeń, jedynie po numerze VIN można zobaczyć DCRL: DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOWEST-POLLUTION ENGINE) i ten silnik posiada wtedy filtr DPnR. Tak samo jest z motorem 126KM. Ale na szczęście u Niemców też występują one niezwykle rzadko
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-03-30, 17:15
plesser napisał/a:
(...)Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM(...)
A na co zwracać uwagę kupując auto z silnikiem 116 KM? Co jest jego najczęstszą bolączką - co się psuje?? Chciałem 126 KM po lifcie ale z tego co widzę nie załapię się finansowo na lifta
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-30, 20:27
BEKACZU napisał/a:
plesser napisał/a:
(...)Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM(...)
A na co zwracać uwagę kupując auto z silnikiem 116 KM? Co jest jego najczęstszą bolączką - co się psuje?? Chciałem 126 KM po lifcie ale z tego co widzę nie załapię się finansowo na lifta
116KM "statystycznie" jest najmniej awaryjnym silnikiem D4D:
bolączki/minusy:
- padają zawory SCV
- słabe pierwsze koła dwumasowe
minusy:
- bezproblemowy rozrząd na pasku - ale trzeba wymieniać
- mała moc i moment, 116KM i 250Nm
jak jest zadbany to nie ma problemów z niczym, wtryski wytrzymują grubo 300tys, EGR nie syfi się tak jak w innych, nie ma kłopotów z UPG ani z głowicą, turbiny bezporoblemowe - o ile ktoś nie uprawiał PSJ
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-03-30, 22:23
wtom napisał/a:
116KM "statystycznie" jest najmniej awaryjnym silnikiem D4D:
bolączki/minusy:
- padają zawory SCV
- słabe pierwsze koła dwumasowe
minusy:
- bezproblemowy rozrząd na pasku - ale trzeba wymieniać
- mała moc i moment, 116KM i 250Nm
jak jest zadbany to nie ma problemów z niczym, wtryski wytrzymują grubo 300tys, EGR nie syfi się tak jak w innych, nie ma kłopotów z UPG ani z głowicą, turbiny bezproblemowe - o ile ktoś nie uprawiał PSJ
Kolego Ty sobie teraz żartujesz, czy może zapomniałeś czegoś dopisać?? - to nie cynizm tylko pytanie, ponieważ jak tylko gdzieś słyszę o D4D 116 Km to zaraz lecą hasła że te silniki psuja się na potęgę... ciekną, żrą olej, pada dwumas, wtryski, turbo, UPG, a wszystko zakończone opinią chcesz mieć problem i wydatki kup D4D 116 KM...
I że mam się rozglądać za D4D 2,2 150 KM albo poliftem 126 KM
A od Ciebie słyszę takie błahostki... to teoretycznie odpukać więcej może się popsuć w moim TDI 130 KM...
Teraz to ja już nie wiem komu i w co wierzyć. Czy szarpać sie finansowo na 126 KM na łańcuchu, lub wybrać jak dla mnie w rozsądnych pieniądzach pomiędzy 116 lub 150 KM (zaznaczam ze nie chce muła, ale też nie mam własnej rafinerii)
Czy serio jest duża różnica w spalaniu pomiędzy 2,0 a 2,2 ??
Jak z awaryjnością 150 ??
Koledzy, mam ave 2007 126km...ten silnik ma problem z uszczelką pod głowicą...Może ktos z forumowiczów spotkał sie z tym problemem,... warto wiedziec czy to fakt czy mit.
Nie mit. Mój szfagier pracuje w firmie flotowej gdzie mają kilkadziesiąt AVE 2007-2008 z silnikiem 126KM, prawie połowa z nich przed 100tys miała uszczelkę pod głowicą wymienianą.
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-03-31, 11:03
Czyli reasumując jeśli wybierać w tych samych pieniądzach pomiędzy 2,0 a 2,2 lepiej wybrać ten mocniejszy?? Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na jego temat
Czyli reasumując jeśli wybierać w tych samych pieniądzach pomiędzy 2,0 a 2,2 lepiej wybrać ten mocniejszy?? Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na jego temat
Chyba lepiej wybrać 2.2 150KM, na pewno dynamika silnika zdecydowanie lepsza.
Na pewno najważniejsze to samochód z pewnego źródła prawidłowo eksploatowany, bo w silnikach 2.2 są np fajne wtryskiwacze, których komplet kosztuje 10tys zł
Pamiętaj, że nie ma okazji, omijaj promocje komisów i handlarzy, bo niestety często wiele osób chce kupić samochód lepszy niż ich stać i łyka okazje. Oni się cieszą, że taką okazję znaleźli, a handlarze cieszą się jeszcze bardziej, że znaleźli łosia na mocno odmłodzony samochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum