Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Pytanie dotyczące silnika
Autor Wiadomość
xplo 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-12, 17:29   

Witam czy każde 2.0 126 km nie ma DPF-a ? Jeśli nie każde to jak to poznać ? Myślę o zakupie takiej Toyotki po lifcie na taxi co sądzicie ? Będzie ten silnik dobry na duże przebiegi ?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-02-13, 14:41   

Mają zwykłe katalizatory tylko. Wydaje mi się że jest to najlepszy wybór na Taxi jeśli chodzi o ave. Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM. Ja na taxi polecam albo 2.0 126KM albo 2.2 150KM rónież bez DPnR :-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
BEKACZU 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-02-13, 20:49   

A tak z innej beczki... jaka powinna być fabryczna grubość lakieru??
 
 
 
xplo 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-15, 16:51   

plesser napisał/a:

Mają zwykłe katalizatory tylko. Wydaje mi się że jest to najlepszy wybór na Taxi jeśli chodzi o ave. Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM. Ja na taxi polecam albo 2.0 126KM albo 2.2 150KM rónież bez DPnR

Hej dzięki za odpowiedź, poczytałem prawie całe forum o tym silniku i z tego co doczytałem wersje z DE mogą posiadać DPnR ? Czy wszystkie na pewno posiadają tylko katalizatory ? Czy idzie poznać po jakimś kodzie we wlepie czy posiada DPnR ? Czy tylko po Vinie.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
kris1610 
Natret



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 277
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-02-15, 18:12   

Z tego co wiem to wersję której nie chcesz kupić to D-Cat ( ten skrót oznacza filtr cząstek stałych i jest znaczek pomalowany na zielono.) Dla pewności jeśli ewentualnie sprowadzisz auto z Niemiec czy kraju Beneluksu to warto po vinie się spytać czy ten model posiada DNPR.
Jeśli jest to autko z polski to silnik 2.0 126km D4D nie ma tego filtra.

Pozdrawiam. :-)
_________________
TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI :)
 
 
 
Maćko 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Kalwaria
Wysłany: 2011-02-19, 17:08   

Koledzy, mam ave 2007 126km, i jak się okazało (wersja serwisu nie autoryzowanego w Kozach koło Bielska B) ten silnik ma problem z uszczelką pod głowicą, ja taki miałem przy przebiegu 94 tys.(auto sprowadzane z Holandi, ale przebieg prawdziwy)
Koszt to jakieś 1400-1800zł.
Uszczelki padają już przy 70 tys.
Może ktos z forumowiczów spotkał sie z tym problemem, ja mam go juz za sobą ale warto wiedziec czy to fakt czy mit. :-D
_________________
Maćko
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-02-20, 17:49   

Z tego co pamiętam to silniki 2.0 116KM z Niemiec mogą posiadać DPnR. Nie mają żądnych innych oznaczeń, jedynie po numerze VIN można zobaczyć DCRL: DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOWEST-POLLUTION ENGINE) i ten silnik posiada wtedy filtr DPnR. Tak samo jest z motorem 126KM. Ale na szczęście u Niemców też występują one niezwykle rzadko ;-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
BEKACZU 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-03-30, 18:15   

plesser napisał/a:
(...)Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM(...)


A na co zwracać uwagę kupując auto z silnikiem 116 KM? Co jest jego najczęstszą bolączką - co się psuje?? Chciałem 126 KM po lifcie ale z tego co widzę nie załapię się finansowo na lifta
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-30, 21:27   

BEKACZU napisał/a:
plesser napisał/a:
(...)Jest tani w eksploatacji z racji niskiego spalania i nie nękają go częste awarie tak jak modelu z silnikiem 116KM(...)


A na co zwracać uwagę kupując auto z silnikiem 116 KM? Co jest jego najczęstszą bolączką - co się psuje?? Chciałem 126 KM po lifcie ale z tego co widzę nie załapię się finansowo na lifta


116KM "statystycznie" jest najmniej awaryjnym silnikiem D4D:
bolączki/minusy:
- padają zawory SCV
- słabe pierwsze koła dwumasowe
minusy:
- bezproblemowy rozrząd na pasku - ale trzeba wymieniać :-P
- mała moc i moment, 116KM i 250Nm
jak jest zadbany to nie ma problemów z niczym, wtryski wytrzymują grubo 300tys, EGR nie syfi się tak jak w innych, nie ma kłopotów z UPG ani z głowicą, turbiny bezporoblemowe - o ile ktoś nie uprawiał PSJ :mrgreen:
 
 
BEKACZU 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-03-30, 23:23   

wtom napisał/a:


116KM "statystycznie" jest najmniej awaryjnym silnikiem D4D:
bolączki/minusy:
- padają zawory SCV
- słabe pierwsze koła dwumasowe
minusy:
- bezproblemowy rozrząd na pasku - ale trzeba wymieniać :-P
- mała moc i moment, 116KM i 250Nm
jak jest zadbany to nie ma problemów z niczym, wtryski wytrzymują grubo 300tys, EGR nie syfi się tak jak w innych, nie ma kłopotów z UPG ani z głowicą, turbiny bezproblemowe - o ile ktoś nie uprawiał PSJ :mrgreen:


Kolego Ty sobie teraz żartujesz, czy może zapomniałeś czegoś dopisać?? - to nie cynizm tylko pytanie, ponieważ jak tylko gdzieś słyszę o D4D 116 Km to zaraz lecą hasła że te silniki psuja się na potęgę... ciekną, żrą olej, pada dwumas, wtryski, turbo, UPG, a wszystko zakończone opinią chcesz mieć problem i wydatki kup D4D 116 KM...
I że mam się rozglądać za D4D 2,2 150 KM albo poliftem 126 KM
A od Ciebie słyszę takie błahostki... to teoretycznie odpukać więcej może się popsuć w moim TDI 130 KM... :roll:
Teraz to ja już nie wiem komu i w co wierzyć. Czy szarpać sie finansowo na 126 KM na łańcuchu, lub wybrać jak dla mnie w rozsądnych pieniądzach pomiędzy 116 lub 150 KM (zaznaczam ze nie chce muła, ale też nie mam własnej rafinerii)
Czy serio jest duża różnica w spalaniu pomiędzy 2,0 a 2,2 ??
Jak z awaryjnością 150 ??
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
czakmol 
Nawiedzacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 198
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-31, 00:12   

Kolega @wtom ma rację tak opisując silnik 116 KM, myślę że jeśli znajdziesz zadbane i sprawdzone auto z tym silnikiem, nie pożałujesz swojej decyzji.
_________________
pozdrawiam,
czak
如果你不改變方向,你可以得到你要去的地方
 
 
Maniek-ave 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: 58-310
Wysłany: 2011-03-31, 08:42   

Są tu trochę sprzeczne opinie co do silnika o mocy 116KM a 126 po lificie. Poczytaj sobie to:

http://www.auto-swiat.pl/...liczach#Scene_1

A i tak w większości decyduje jak auto było wcześniej użytkowane, lub zwykłego farta przy kupnie auta.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-31, 10:47   

Maćko napisał/a:
Koledzy, mam ave 2007 126km...ten silnik ma problem z uszczelką pod głowicą...Może ktos z forumowiczów spotkał sie z tym problemem,... warto wiedziec czy to fakt czy mit.

Nie mit. Mój szfagier pracuje w firmie flotowej gdzie mają kilkadziesiąt AVE 2007-2008 z silnikiem 126KM, prawie połowa z nich przed 100tys miała uszczelkę pod głowicą wymienianą.

[ Dodano: 2011-03-31, 10:50 ]
1975maniek napisał/a:
Są tu trochę sprzeczne opinie ... www.auto-swiat.pl ...

Auto Świat zawsze pisał głupoty na temat różnych toyot, to wybitnie nie wiarygodne źródło informacji.
 
 
BEKACZU 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Inne
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Myslowice
Wysłany: 2011-03-31, 12:03   

Czyli reasumując jeśli wybierać w tych samych pieniądzach pomiędzy 2,0 a 2,2 lepiej wybrać ten mocniejszy?? Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na jego temat
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-31, 13:21   

BEKACZU napisał/a:
Czyli reasumując jeśli wybierać w tych samych pieniądzach pomiędzy 2,0 a 2,2 lepiej wybrać ten mocniejszy?? Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na jego temat

Chyba lepiej wybrać 2.2 150KM, na pewno dynamika silnika zdecydowanie lepsza.
Na pewno najważniejsze to samochód z pewnego źródła prawidłowo eksploatowany, bo w silnikach 2.2 są np fajne wtryskiwacze, których komplet kosztuje 10tys zł :mrgreen:

Pamiętaj, że nie ma okazji, omijaj promocje komisów i handlarzy, bo niestety często wiele osób chce kupić samochód lepszy niż ich stać i łyka okazje. Oni się cieszą, że taką okazję znaleźli, a handlarze cieszą się jeszcze bardziej, że znaleźli łosia na mocno odmłodzony samochód.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga