Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Poranny rozruch D4D...
Autor Wiadomość
czarna_perła 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2000
Nadwozie: Sedan
Wiek: 69
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-03-09, 18:06   

mam podobny problem ze swoją T22. chcę wymienić akumulator - jaka moc jest zalecana?
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-09, 21:38   

czarna_perła napisał/a:
mam podobny problem ze swoją T22. chcę wymienić akumulator - jaka moc jest zalecana?

Do D4D 2.0 pojemność 70-80Ah i prąd rozruchowy 650-750A.
Sprawdzeni producenci to Bosh, Varta (Centra ma tyle samo zwolenników i przeciwników).
Warto kupić mocniejsze modele Bosh Silver lub Varta Silver Dynamic.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
czarna_perła 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2000
Nadwozie: Sedan
Wiek: 69
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-03-10, 19:05   

wielkie dzięki, jest rozwiązanie problemu: mój aku ma połowę mniejsze natężenie rozruchowe. jeszcze raz dzięki. :-)
pozdrawiam.
 
 
 
McGREGOR 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 32
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-03-21, 20:09   

witam podzielę się spostrzeżeniem z innego auta jakie niedawno miałem tj Opel Omega B 2,5TD .... też ciężko palił i myślałem że to pompa wtryskowa... jednak okazało się że to aku był słaby i jak kręcił to już chyba przymykał elektrozawór od paliwa i nie mógł zaskoczyć - po wymianie gadał aż miło :)

teraz mam ave i podobną sytuację jak tu u kolegów i chyba też muszę zacząć od aku.
Wyczytałem gdzieś tu na forum, że rozrusznik musi mieć też jakąś określoną prędkość obrotową przy uruchamianiu silnika - prawda to ?????? bo jak jest niższa, niż tam jakaś minimalna, to auto nie odpali - jeśli tak jest to uważam że to jakaś głupota - i szczerze powiem, że nie chce mi się w takie rzeczy wierzyć.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-21, 20:18   

nie jest głupota kolego, bo nie ma pompy niskiego cisnienia w baku. więć aby wytworzyć odpowiednie ciśnienie musisz odpowiednio zakręcić. jak masz luzy na rozruszniku to dopiero za którymś razem odpalisz. zresztą temat rozruszników w t25 jest znany i wiadomo, że one są przyczyną trudności z odpaleniem. mi kolego odpalał od pierwszego pomimo, że na aku spadało napięcie w czasie rozruchu do 7V i zapalały się kontrolki na desce, ale verso ma b. dobry rozrusznik.
 
 
dranczar 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2000
Nadwozie: Wagon
Wiek: 45
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: LUBUSKIE
Wysłany: 2011-03-22, 10:46   regeneracja wtrysków

m@roni napisał/a:
Witajcie.

Pozwólcie, że odświeżę temat. W związku z kiepskim rozruchem w tych mrozach wykonałem test akumulatora (w marcu wymienione świece, a ok 2 tyg. temu regenerowany rozrusznik, który kompletnie się wysypał). Zamontowany akumulator to Varta 72Ah680A. Test wykazał: akumulator dobry ale pokazał również 584A. Test wykonywany był na akumulatorze, który do chwili wykonania testu przejechał ok 12 km, jednak wcześniej stojącym ponad dobę w temp ok -10 . Zastanawiam się, czy jednak zainwestować w nowy akumulator, ewentualnie podpowiedzcie co można jeszcze sprawdzić aby nie okazało się, że to był zbędny wydatek.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-01-04, 18:52 ]
poliniak napisał/a:

3. czujnik temperatury - jeszcze nie wymieniłem ale chłopaki obadali sprawę świece żarowe są nowe ale to wina albo przekaźnika albo właśnie czujnika i komory się nie dogrzewają tak jak trzeba i dlatego dopiero łapie za 2 lub 3 razem np przy 0st. Gdy jest tak jak teraz ok 5-8st jest w porządku. 1 strzał i pojechał.


U mnie jest podobnie, że pali po 3 lub 4 razie, ale "cyrki" zaczynają się dopiero od -4, a przy -10 to zastanawiam się czy w ogóle odpali. Po niedzieli odstawiam auto do wymiany rozrządu i poruszę temat rozruchu, może chłopaki coś poradzą.

Małe uzupełnienie. 08.03.2011
Po świecach, zakupie nowego aku (niepotrzebnie), naprawie rozrusznika, nadszedł czas na układ paliwowy. Demontaż wtrysków i wysyłka do Siedlec do firmy, o której już było pisane w innych postach. Regeneracja wtrysków (cokolwiek to znaczy) i auto pali jak nigdy dotąd. Szkoda tylko, że mrozy odchodzą w zapomnienie i nie będę miał jak sprawdzić, ale przy 0stC, pali praktycznie "na dotyk" (na ile w CR to możliwe). Mam nadzieję, że ten stan nie ulegnie zmianie. Po pierwszym dniu jestem zadowolony. Zrobiłbym ten zabieg wcześniej, ale nie miałem tylu PLNów.


M@roni ile płaciłeś za regenerację?
_________________
dranczar
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-03-22, 20:03   

Czyli generalnie D-4D 116 km ma odpalać "od strzała" (jak w starym dieslu z pompą rotacyjną - może to złe porównanie), czy może kręcić te 2 sekundy ?
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-22, 20:23   

ma odpalać od 1 razu ale zakręci z 5 obrotów, bo nie ma pompy wstępnej (niskiego ciśnienia)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-03-22, 20:26   

To już rozumiem, bo wcześniej jeździłem silnikiem z komorą wstępną wirową (pompa rotacyjna), później typowym TDI (wtrysk bezpośredni)...

i teraz mi się wydawało że coś za długo kręci, np. te 4 obroty...

[ Dodano: 2011-03-22, 20:35 ]
Najgorsze odróżnienie dla mnie padniętych wtrysków od "normalnego" zapalania...

Chyba muszę kiedyś nagrać film i poprosić kogoś by na forum zobaczył czy wszystko OK...

[ Dodano: 2011-03-31, 21:22 ]
Mam taki objaw po 48 godzinach postoju, temp. 0 stopni...

Tak jakby rozrusznik wolniej kręcił najpierw, a potem szybciej...
auto odpala, ale jakby nie nie na wszystkie cylindry od razu...
więc pewnie wtryski - a może i świece...
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
mariuszk 
Nowy Klubowicz


Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-24, 18:01   

Witam,

Od pewnego czasu czytam to forum i szukam odpowiedzi na postawione wyżej pytanie ;)
Czy to normalne że 2.0 D4D kręci dość długo zanim zaskoczy?
Pacjent to Corolla z 2003r 110KM, 172 kkm przebiegu
Paliwo obecnie to Verva ON, akumulator nowy, wszystkie filtry + olej 5W40 z lipca, świece Denso zamówione (pewnie niepotrzebnie.. )
Objawy nagrałem
http://www.youtube.com/watch?v=sJaJ7TpF5mo - zimny

http://www.youtube.com/watch?v=N_faGQygkqA - ciepły

Przyznam szczerze że jeśli to jest normalne, to trochę kicha. HDI, TDI, 1.4D4D którym jeździłem palą od strzała....
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2012-01-24, 19:04   

nie rozśmieszaj mnie, ze ten zimny start długo trwa:)

daj sobie spokój:)
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-24, 19:08   

mariuszk napisał/a:
Witam,

Od pewnego czasu czytam to forum i szukam odpowiedzi na postawione wyżej pytanie ;)
Czy to normalne że 2.0 D4D kręci dość długo zanim zaskoczy?
Pacjent to Corolla z 2003r 110KM, 172 kkm przebiegu
Paliwo obecnie to Verva ON, akumulator nowy, wszystkie filtry + olej 5W40 z lipca, świece Denso zamówione (pewnie niepotrzebnie.. )
Objawy nagrałem
http://www.youtube.com/watch?v=sJaJ7TpF5mo - zimny

http://www.youtube.com/watch?v=N_faGQygkqA - ciepły

Przyznam szczerze że jeśli to jest normalne, to trochę kicha. HDI, TDI, 1.4D4D którym jeździłem palą od strzała....


to też pali od strzała kolego :mrgreen: weź pod uwagę, że tu nie ma pompy elektrycznej wstępnej w baku, tu pompa wtryskowa robi za dwie, musi zaciągnąć na sekcji wstępnej i napompować ciśnienie, naturalne więc, że musi zrobić kilka obrotów.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2012-01-24, 19:10   

chciałbym by mi tak odpalało...
PCHI...
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
Kapitan 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-01-24, 21:05   

Ja też
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-24, 23:37   

Mi tak właśnie odpala, 1-2 sek kręcenia i chodzi, zawsze startuje za pierwszym podejściem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony