Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-08, 10:20
necik napisał/a:
...
Producenci olejów i serwisy podają termin wymiany oleju co 15 tys albo rok czasu, a nie którzy podają co 10 tyś, co jest totalną bzdurą olej śmiało możesz wymieniać co 20 tyś wiem że będzie dużo przeciwników co do mojej wypowiedzi.....
powodzenia z dobijaniem do 20tys
wg testow nawet najlepsze syntetyczne oleje np 5w30 po 12-13 tys gęstnieją i w silniku mamy już W40
Kolego konczac ten spór widze że ty masz swoje racje ja mam swoje. Pisząc krotko jeżeli chodzi o skoki temperatur w naszym klimacie to najlepiej było by zmieniać olej na lato i zimę piszesz o rozruchu silnika przy niskiej temp. zgadzam się z tobą że olej sytetyczny ma lepsze właściwości przy niskich temp. ale silnik w 99% swojej pracy chodzi przy temp ok 100 stopni a więc tu jest kwestia aby on mial jak najlepsze wlaściwości i teraz zależności od zużycia silnika i kwestii co ten olej ma robić trzeba tak go dobrać.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-08, 11:40
widzisz sprawa rozbija się o jedną kwestię: nikt nie zabrania stosowania oleju mineralnego czy półsysntetycznego, chodzi o to, że kryterium jego stosowania nie jest przebieg auta tylko kondycja jednostki napędowej.
może rzeczywiście nie nakręcajmy się
pzdr
Dla uporządkowania informacji (bo zrobił się tu niezły bałagan), jakie oleje (nazwa wraz z wszystkimi parametrami), polecacie do silnika 2.0 D-4D diesel a jakie dla benzyniaka (zalecane, zamienniki)?. Mnie bardziej interesuje ten pierwszy, stoję przed dylematem wyboru, a nie wiem jaki był zalewany w ASO.
Silnik diesel 2,0 D-4D 126KM
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-08, 19:49
takie, jakie zaleca producent auta (klasa, lepkość a nie marka oleju!) . kombinować z lepkością zaczniesz jak silnik będzie niedomagał lub o to sie prosił
Ja mam diesla D4D, i Toyota zaleca doń 5W30 A1, natomiast do Twojego autka Castrol zaleca 0W40 A5 i uważam tego należy się trzymać:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060743
Podobno do benzyny lepszy jest LM o którym pisałam, musisz wybrać między szkołą falenicką i otwocką...
pozdrawiam,
PS.
przy małych, spokojnych przebiegach pozostałabym przy Castrolu.
Chyba wybiorę ten pierwszy co podawałaś tj Leichtlauf Special 5W-30 (nie wiem czy to Otwock czy Falenica, ale ja przez miedzę niedaleko mieszkam )
Jest nieco tańszy
Nie bardzo czuję różnicę np pomiędzy:
Olej silnikowy Leichtlauf Special 5W-30 Liqui Moly 1163
API SL
ACEA A1-02 / A5-02 / B1-02,
Ford WSS-M2C 912-A1, WSS-M2C 913 A, WSS-M2C 913-B
ILSAC GF-2
a
Olej silnikowy Top Tec 4300 SAE 5W-30 Liqui Moly 3740
API SM/CF
ACEA A1-04/B1-04
A5-04/B5-04
C2-04
ILSAC GF-3
Róznice jakie są to: API SL a SM/CF
No i te dodatkowe cyferki, nie wiem czy mają znaczenie
Ale oba jak rozumiem są A1, A5, B1 drugi dodatkowo B5 i C2 ?
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 13:51
No tylko ja do końca nie kumam tych parametrów i z niemieckim też nie najmocniej
Dzisiaj nawet napisałem do gościa z allegro (w opisie ma że jest dystrybutorem LM) i oto co mi napisał:
"
Moim zdaniem zdecydowanie najlepszym był by 4200 (jest to lej uniwersalny) a jeszcze dodatkowo najbardziej specyfikacjami przypomina Castrola (po za tym że jest o klasę lepszy), oczywiście niestety jest też najdroższy ale moim zdanie wart ceny. Jeśli szuka Pan trochę tańszego rozwiązania polecam Top Tec 4100 5W40 lub Top Tec 4600 5W30. Pozostał dwa wymienione oleje (czyli 4300 i Leichtlauf Special) polecał bym do raczej innych samochodów.
"
No czyli podał tak jak tool specyfikuje na stronie LM....
4200
Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdówspełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)
Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-11, 15:11
JacekKu napisał/a:
No tylko ja do końca nie kumam tych parametrów i z niemieckim też nie najmocniej
Dzisiaj nawet napisałem do gościa...
chyba ze sprzedawca z allegro można sie po częsci zgodzic ...do silnika 1.8 katalog LM zaleca zalanie Toptec 4200 lub 4600...(oba identycznej klasy 5W30)
Na zimę 4200 wydaje sie rozsadniejszym wyborem :
punkt krzepniecia w 4200: -45stopni
4600: -36 stopni
Natomiast na temperatury dodatnie chyba raczej 4600 wypada lepiej...:
W dodatnich temp (+15 , +100 stopni) jest minimalnie rzadszy wiec na zimnym silniku odrobine szybciej powinien rozprowadzic sie podczas startu jak 4200, no i przez to minimalnie lepsze wlasciwosci czyszczace...
No i 4600 ma index lepkosci powyżej 4200 --> czyli jego lepkość zmienia sie w mniejszym wraz ze zmiana temp jak 4200.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-12, 16:43
A tak na marginesie to fajny plik z podsumowaniem LM znalazłem
[ Dodano: 2011-03-14, 07:43 ]
Słuchajcie jeszcze takie pytanko teoretyczne.
Nurtuje mnie jak pozbyć się całego starego oleju podczas wymiany. Wiadomo, że pomimo odkręcenia spustu oleju i filtra gdzieś część tam zostanie.
No i teraz tak zupełnie teoretycznie 8-) czy wykonując np krótki rozruch dosłownie na momencik, aby silnik zakręcił parę razy i wypluł resztki oleju zrobimy kuku motorkowi ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum