"
dla silników toyoty a szczególnie benzynowych castrol nie służy. lepszy każdy inny nawet ten z logo toyoty (chevron). lepiej lać porządne marki LM, Motul, Amsoil, Quaker State, valvoline itp. mobil tylko z Niemiec, bo u nas podrabiany a castrol to ogólnie "syf" i ma częste wpadki produkcyjne (nawet w hurtowniach olejów go nie polecają, ale siła reklamy TV robi swoje )
"
Dzięki poczytam jeszcze. Będę szukał SLX a jak nie znajdę to zaleję Edga
Witam,
jak napisałam istnieją dwie szkoły: falenicka i otwocka, i oczywiście zawsze można zastosować jakościowo lepszy olej, przeznaczony głównie do silników wyrafinowanych technologicznie i pracujących w trudniejszych warunkach eksploatacyjnych niż "dorożkarskie"; i reasumując pozostawiłabym SLX, o właściwym SAE 5W30, kupno tu:
http://www.olejesamochodo...0-powerflow-1l/
lub nieco droższy i lepszy, ten:
http://www.liquimoly-skle...05L-.html#title
Do D4D 2.0 potrzebujemy 6l. z wymianą filtra,
pozostaje pytanie, czy jest sens zmiany typu oleju przy małym przebiegu auta ?
pozdrawiam,
PS.
ten wątek jest mojego autorstwa i zastosowanie oleju LM zalecam do silników benzynowych.
I to by było na tyle.
Ostatnio zmieniony przez jamela 2011-02-07, 09:54, w całości zmieniany 1 raz
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-07, 09:46
Ja mam benzynę 1.8 więc przypuszczam, że 4 l wystarczy
jamela [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-07, 09:59 olej LM
JacekKu napisał/a:
Ja mam benzynę 1.8 więc przypuszczam, że 4 l wystarczy
Mała korekta różnicy cen Castrol vs. LM,
miska benzyny mieści z wymianą filtra 4,2 l. - zatem bezpieczniej wziąć 5 l. (ew. dolewki) - może rzeczywiście spróbuj LM ? jest dostępny w Warszawie,
a właściwy olej dobierzesz tu:
http://liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju
pozdrawiam,
napisz też coś uczynił
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-07, 10:05
Do zmiany mam jeszcze z 5 tyś km więc jeszcze trochę
Zobaczę, 4l powinno wystarczyć, ale masz rację może warto 1l więcej na dolewki.
System wyspecygikował mi takie ustrojstwo, ale tak jak piszesz chyba zostanę przy SLX.
Samochód ma 175 tyś km od 2004 ale teraz znacznie mu spadnie średnia miesięczna (rok max 15 tyś km a nie 25 tyś km)
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Top Tec 4100 5W-40
· Zastosowanie : trudne warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 7500 km / 6 miesiące
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Top Tec 4100 5W-40
Rodzaj oleju zależy oczywiście od przebiegu auta;
Producenci olejów i serwisy podają termin wymiany oleju co 15 tys albo rok czasu, a nie
większych bredni nie słyszałem. kolego co ty wypisujesz . na oleju syntetycznym jeździ się jak najdłużej i niezależnie od przebiegu. olej po 20tys a szczególnie w dieselu traci swoje właściowści. poczytaj sobie trochę wyników z badań laboratoryjnych. propaganda kolego to właciwie jest, to żeby stosować oleje longlife czyli nie wymieniać za często, bo ekologia ...a tak naprawdę nabijanie kasy producentom aut i serwisom, bo tak robiąc szybko zmienisz auto.
Jeżeli chodzi o poczytanie wiadomości na temat stosowania olejów to myślę że sporo mogę cię na ten temat nauczyć to jest włąśnie to co Ty piszesz propaganda ja mam dostęp do wyników laboratoryjnych i sam u siebie przeprowadzam doświadczenia na różnego rodzaju smarach i olejach. Propaganda firm produkujących oleje to włąsnie żeby ludzie wymieniali co najlepiej 5 tyś kilometrów bo to czterokrotnie podniesie ich zyski prosta kalkulacja. Teraz to ty sobie dokładnie poczytaj na temat konkretnego składu poszczególnych produktów smarnych co zawierają i do czego uszlachetniacze służą w danych smarach(wtedy możemy porozmawiać) Jak najdłużej jeździć na syntetyku no gratulacje jak tak myślisz. Podstawowa sprawa wypłukiwania a nie uszczelniania silnika czy uważasz że silnik po 250 tyś potrzebuje wypłukania drobinek od dotarcia czy raczej uszczelnienia w niektórych miejscach.???????
[ Dodano: 2011-02-07, 10:52 ]
Chyba się Kolega machnął i chciał napisać po zgaszeniu silnika
Nie sprawdza się poziomu oleju na włączonym silniku :!:
Zgadza się kolego błąd podczas pisania już porawiłem
Dzieki
[ Dodano: 2011-02-07, 11:00 ]
kris1610 napisał/a:
necik napisał/a:
Jeżeli chodzi o zużycie to wnioskuje że masz około 160 tyś przebiegu i to jest normą, a jeżeli chodzi o barwę to wszystko ok tylko się cieszyć
Pozdrawiam.
No prawie trafiłeś aktualnie już 153tys.km czyli nie 7tysięcy a 8 walnąłem na tym oleju. poziom oleju utrzymuje się ten sam kolor oleju tak samo.Co do pomiaru to robię na zimnym np. po nocy. I co dziwne pierwszy pomiar jest tym właściwym bo jeśli później włożę bagnet i znów go wyjmę to jakieś "bzdury" wychodzą.
Pomiar zrób po nagrzaniu silnika odczekaj po wyłączeniu jakieś 10 - 15 minut oczywiście na płaskiej powierzchni wtedy bedziesz miał najbardziej miarodajny pomiar, ponieważ po nocy całkowita ilość oleju zlatuje ci do misy (z filtra itp.). Każdy producent i pożądny mechanik poda ci taką samą wersje
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-07, 18:47
necik napisał/a:
Propaganda firm produkujących oleje to włąsnie żeby ludzie wymieniali co najlepiej 5 tyś kilometrów bo to czterokrotnie podniesie ich zyski prosta kalkulacja. Teraz to ty sobie dokładnie poczytaj na temat konkretnego składu poszczególnych produktów smarnych co zawierają i do czego uszlachetniacze służą w danych smarach(wtedy możemy porozmawiać) Jak najdłużej jeździć na syntetyku no gratulacje jak tak myślisz. Podstawowa sprawa wypłukiwania a nie uszczelniania silnika czy uważasz że silnik po 250 tyś potrzebuje wypłukania drobinek od dotarcia czy raczej uszczelnienia w niektórych miejscach.???????
nie rozśmieszaj mnie bo mam zajady . kolego na syntetyku w fordzie sierra zrobiłem 400tys i jakoś silnik nie potrzebował uszczelniania, koleżanka co kupiła dokręciła kolejne 100tys i obecnie auto jeszcze żyje, bo jeździ nim jakiś goguś. silnik był "niedotykany' i brał oleju 0,3l od wymiany do wymiany.
przestań powtarzać brednie "paprochów". jak chcesz to sobie smaru nałóż co by uszczelniło silnik, ale innym takich głupich rad nie sprzedawaj!!!!, bo nieopacznie ktoś ciebie posłucha. ręce opadają ja się czyta takie głupoty.
Ja mam diesla D4D, i Toyota zaleca doń 5W30 A1, natomiast do Twojego autka Castrol zaleca 0W40 A5 i uważam tego należy się trzymać:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060743
Podobno do benzyny lepszy jest LM o którym pisałam, musisz wybrać między szkołą falenicką i otwocką...
pozdrawiam,
PS.
przy małych, spokojnych przebiegach pozostałabym przy Castrolu.
nie rozśmieszaj mnie bo mam zajady . kolego na syntetyku w fordzie sierra zrobiłem 400tys i jakoś silnik nie potrzebował uszczelniania, koleżanka co kupiła dokręciła kolejne 100tys i obecnie auto jeszcze żyje, bo jeździ nim jakiś goguś. silnik był "niedotykany' i brał oleju 0,3l od wymiany do wymiany.
przestań powtarzać brednie "paprochów". jak chcesz to sobie smaru nałóż co by uszczelniło silnik, ale innym takich głupich rad nie sprzedawaj!!!!, bo nieopacznie ktoś ciebie posłucha. ręce opadają ja się czyta takie głupoty.[/quote]
Kolego jeżeli jesteś takim fachowcem to podaj mi powody na to żeby stosować oleje syntetyczne w silnikach powyżej 300 tys, jeżeli dasz mi argumenty zapraszam do nas do laboratorium i poproszę o przeprowadzenie audytu płacę za wszystko. To ty ośmieszasz się pisząc takie bzdury to że ktoś tak jeździł to nie znaczy że tak ma każdy robić ja tez miałem Forda Sierke 2.0 DOHC benzyna dobre ponad pół milina kilometrów, Toyote carine E 380 tyś, a jeżeli chodzi o głupie rady to podaj jakiś konkterne fakty czemu stosować syntetyk a jeżeli potrzebujesz konkretnych informacji naprawde moge udzielić ci pewnych danych na ten temat na pewno nigdzie ich nie dostaniesz,
Ja mam diesla D4D, i Toyota zaleca doń 5W30 A1, natomiast do Twojego autka Castrol zaleca 0W40 A5 i uważam tego należy się trzymać:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060743
Podobno do benzyny lepszy jest LM o którym pisałam, musisz wybrać między szkołą falenicką i otwocką...
pozdrawiam,
PS.
przy małych, spokojnych przebiegach pozostałabym przy Castrolu.
Jamela, ale to musiałbym zmienić dotychczasową klasę oleju z SLX 5W30 (lany od nowości) ma 0W40. Czy to masz na myśli ?
Sprzedającym jest Kolegaberlin jesli dobrze widzę........bardzo pozytywne opinie krążą w necie o nim/tej firmie.
Tak na marginesie Jacku......Jamela jest kobietą.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-07, 23:17
O chorobcia
Przepraszam za gafę :lol:
No ludziska polecają ten olej, że na castrolu mieli dużo gorzej. Faktycznie słaby marketing ma chyba ta firma. Olej wydaje się być bardzo dobry, na allegro sporo taniej niż z linka Koleżanki Jameli
Ludziska polecają jeszcze płukankę : LIQUI MOLY ENGINE FLUSH Płukanka 2640
ponoć niezła smoła spływa z silnika
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-07, 23:28
necik napisał/a:
Kolego jeżeli jesteś takim fachowcem to podaj mi powody na to żeby stosować oleje syntetyczne w silnikach powyżej 300 tys, jeżeli dasz mi argumenty zapraszam do nas do laboratorium i poproszę o przeprowadzenie audytu płacę za wszystko. To ty ośmieszasz się pisząc takie bzdury to że ktoś tak jeździł to nie znaczy że tak ma każdy robić ja tez miałem Forda Sierke 2.0 DOHC benzyna dobre ponad pół milina kilometrów, Toyote carine E 380 tyś, a jeżeli chodzi o głupie rady to podaj jakiś konkterne fakty czemu stosować syntetyk a jeżeli potrzebujesz konkretnych informacji naprawde moge udzielić ci pewnych danych na ten temat na pewno nigdzie ich nie dostaniesz,
wytłumacz kolego jeden fakt:
dlaczego na oleju 10w40 (całkowicie mineralnym) zużycie było 1,5l na 12tys
a obecnie na 5w30 mam 1l/15tys? silnik się doszczelnił na mniej lepkim i "rzadszym"?
wiesz jaka jest różnica między teorią a praktyką...ogromna. wiesz jak długo trzeba czekac aby "minerał" dotarł na górę silnika przy -15*C a ile na to potrzebuje "syntetyk"? i co?... polecasz innym, przy większych przebiegach pracę na sucho silnika?
wytłumacz kolego jeden fakt:
dlaczego na oleju 10w40 (całkowicie mineralnym) zużycie było 1,5l na 12tys
a obecnie na 5w30 mam 1l/15tys? silnik się doszczelnił na mniej lepkim i "rzadszym"?
wiesz jaka jest różnica między teorią a praktyką...ogromna. wiesz jak długo trzeba czekac aby "minerał" dotarł na górę silnika przy -15*C a ile na to potrzebuje "syntetyk"? i co?... polecasz innym, przy większych przebiegach pracę na sucho silnika?
Widze kolego ze raczej nie mamy o czym rozmawiać jeżeli ty piszesz że 10W40 jest pełnym minerałem no to gratuluje, podpierasz się własną praktyką i bardzo dobrze trzymaj się swojego i rób jak chcesz ale inny głupoty nie wciskaj i piszesz totalne bzdury. Poczytaj sobie o klasach lepkości o jeszcze raz o składach uszlachetniaczy itp. i wtedy może poważnie porozmawić, bo narazazie to ja mam zajady od śmiechu.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-08, 08:57
necik napisał/a:
Widze kolego ze raczej nie mamy o czym rozmawiać jeżeli ty piszesz że 10W40 jest pełnym minerałem no to gratuluje, podpierasz się własną praktyką i bardzo dobrze trzymaj się swojego i rób jak chcesz ale inny głupoty nie wciskaj i piszesz totalne bzdury. Poczytaj sobie o klasach lepkości o jeszcze raz o składach uszlachetniaczy itp. i wtedy może poważnie porozmawić, bo narazazie to ja mam zajady od śmiechu.
kolego nie ośmieszaj się na forum, jeżeli ty klasyfikujesz oleje po tym czy to 10w czy 5w... jest syntetykiem, pół czy mineralem, to współczuję
kolego oleje dzielą się na :
- syntetyczne (wystęują klasy lepkościowe 0W-5W i 10W60)
- w technologii syntetycznej (HC) (wystęują klasy lepkościowe 5W-10W)
- półsyntetyczne (wystęują klasy lepkościowe 5W-10W)
- mineralne (wystęują klasy lepkościowe 10W-20W)
dla przykładu:
- LM 10W40 diesel jest olejem mineralnym! tylko poczytaj sobie na stronie producenta a nie tłumaczenia polskich dystrybutorów
- ford formula E i ford formula F to dwa różne oleje chociaż o tej samej klasie 5W
po drugie gratulacje...jak dobierasz oleje tylko po klasie lepkościowej nie biorąc pod uwagę właściwości fizyko-chemicznych oleju. dla przykładu oleju 5w30 firmy LM jest 6 rodzajów, każdy o innych właściowściach i przeznaczony dla innego producenta silników. układ olejowy w każdym silniku jest inny, wspólna jest jedynie zasada dzaiałania smarowania. ten sam 5w30do VW nie jest dobry dla Toyoty, chociaż ma tą samą klasę lepkościową !!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum