Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2012-02-13, 12:14
Przed chwilą dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że jest możliwość aktualizacji modułu ECU...
Na miejscu tylko sprawdzą czy jest przewidziane takie coś dla mojego typu silnika...
Gdy pytałem o możliwość wgrania nowszej wersji całego oprogramowania to mówili że nie...tylko aktualizacja...
[ Dodano: 2012-02-13, 12:15 ]
kocur napisał/a:
T-25 z 1cdftv łapie się jeżeli ma nowsze wtryski z tego co się dowiedziałem.
Dziwne, bo Krzysztof83 ma 2004 rocznik, więc raczej nowszego typu wtrysków nie ma...
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Wtryski też były sprawdzane i wszystko niby ok.
Ale, wczoraj miałam kolejna przygodę, bo przy 4 tyś obrotów auto przeszło w tryb awaryjny i nie chciało normalnie jechać, zaświciły się kontrolki: taka od silnika, trakcji i VSC.
Nie wiem czy to może mieć związek z kiepskim odpalaniem ale jutro jadę do elektryka i zobaczymy co się stało, z tego co czytałam na forum to może być wiele przyczyn mniej lub bardziej błachych.
Ważne, że po ponownym zapaleniu auto jechalo noramalnie i mogłam wrócić do domu, a miałam jakieś 250 km, jak go ponownie wkręciłam do 4 tyś obrotów (juz w okolicach domu) sytuacja się nie powtórzyła i wszystko było ok.
Zobaczymy co powie na to wszystko ten elektryk, zapytam też jutro w ASO o tą aktualizację oprogramowania.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-13, 12:55
Kosiarysia napisał/a:
Dziekuję za informacje
Wtryski też były sprawdzane i wszystko niby ok.
Ale, wczoraj miałam kolejna przygodę, bo przy 4 tyś obrotów auto przeszło w tryb awaryjny i nie chciało normalnie jechać, zaświciły się kontrolki: taka od silnika, trakcji i VSC.
Nie wiem czy to może mieć związek z kiepskim odpalaniem ale jutro jadę do elektryka i zobaczymy co się stało, z tego co czytałam na forum to może być wiele przyczyn mniej lub bardziej błachych.
Ważne, że po ponownym zapaleniu auto jechalo noramalnie i mogłam wrócić do domu, a miałam jakieś 250 km, jak go ponownie wkręciłam do 4 tyś obrotów (juz w okolicach domu) sytuacja się nie powtórzyła i wszystko było ok.
Zobaczymy co powie na to wszystko ten elektryk, zapytam też jutro w ASO o tą aktualizację oprogramowania.
Pozdrawiam
tryb awaryjny występuje najcześciej od błędów układu wtryskowego lub turbiny, więc albo wtryski albo turbawka wylezie ja obstawiam p1250 lub p1251
w tych silnikach zmiana softu nic nie pomoże o ile wogóle jest mozliwa taka operacja (z tego co wiem to nie )
w przypadku silnika 1CDFTV pozostaje do sprawdzenia:
- wtryski "niby czy ok " - jakie korekcje na zimno!
- czujnik ciśnienia w CR-e
- czujnik temperatury płynu chłodzącego (pomiar charakterystyki - na skróty -> rezystancja na zimno i na gorąco)
- czujnik położenia wału (mierzy sie rezystancję na zimno i na gorąco)
- zawory SCV (dotyczy pompy starego typu)
poza tym rozrusznik musi kręcić >200obr/min (czyli tulejki muszą być ok), sprawny aku i świece
jak wszystko jest ok, to pali od strzała nawet przy -25*C o ile w baku nie ma budyniu
Ostatnio zmieniony przez wtom 2012-02-13, 13:09, w całości zmieniany 4 razy
Witam no to co ? Toyota wypuściła na rynek auta ze złym softem i wszystkie to złomy i trzeba teraz go zmieniać .To jest jakaś bzdura ,i te wszystkie problemy z zapalaniem to przecież wina całkiem czego innego , ale nikt nie wie dokładnie o co chodzi .Można gdybać moim zdaniem dobry mechanik będzie wiedział co jest grane .Fakt jest jeden że Toyota to auta bardzo awaryjne i nie oszukujmy się na wzajem :lol:
Toyota awaryjna aaaaaaa ale się ubawiłem, ja już drugą swoją toykę, jeździłem jak miałem służbową corolkę diesla nie ma o czym dyskutować jak się dba o autko akumulator jest ok, paliwo nie zalane od rolnika za 3 zł tylko odpowiednie dla autka to nie ma się do czego doczepić zrobiłem toykami około pół miliona km i nigdy nic poważnego się nie działo.
Paliło jak było ponad -30 i na mrozie stało i nie było jakiegokolwiek problemu.
nie wiem mam jedną t 25 2005 rok 1,8 benzyna 250 tyś przejechane nic nie wymieniane oprócz olejów klocków itd, mam t27 nie ma do czego się do czepić, corolla 1,4 d wszystko ok tylko przy wiekszych prędkościach pali jak smok. a tak poza tym wszystko ok i nie ma do czego się doczepić nie wiem o co wam chodzi.
w wielu markach znajdą się auta awaryjne i nie i tak sie akurat zdarzyło w waszym przypadku.
tak jak np. audi i vw 2,0 tdi te z około 2006 rok masakra nigdy tego silnika wodzik który łączy pompę oleju z silnikiem się ukręca i oczywiście samego nie kupisz tylko z pompą koszt około 4-5 tyś nowa i co wy na to też kicha.
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2012-02-14, 18:52
Shotgun napisał/a:
paliwo nie zalane od rolnika za 3 zł tylko odpowiednie dla autka
dobre, dobre...zatankowałem na Shellu i co...parafinka w filtrze...
Passat jeździ na ropie z Ukrainy i odpala...
Shotgun napisał/a:
igdy nic poważnego się nie działo
coś poważnego to pojęcie względne...
auta odpalają, ale z problemami...to nie zawsze coś poważnego...może to zaworki w pompie...
Shotgun napisał/a:
Paliło jak było ponad -30 i na mrozie stało i nie było jakiegokolwiek problemu
tylko że te Toyoty był pewnie względnie nowe...pewnie max do 3 lat...te nasze mają już po 9 lat...:p
a że Toyota Avensis to taki japończyk jak ja tajlandczyk to inna sprawa...
pytanie gdzie linia montażowa...
pytanie gdzie silniki robili i robią...
zauważcie, że generalnie D-4D ma problemy z odpalaniem i to większe niż np. 1.9 TDI...
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
tak tak na shell-u zatankowałeś ale jak sobie poczytasz to zależy jakiego diesla nalałeś. ja leje zawsze albo BP ultimate albo shell v power szczególnie w zimie jak poczytamy o paliwie to się jednak okazuje że testy na wytrącanie się parafiny przy shell vpower było od -26 do -35 czyli im wyszło średnio około -28 bezpiecznej temperatury i co to się dziwić że nie odpalają jak jest poniżej -30 stopni.
a co do paliwa z Ukrainy to jest prawda mają niestety ropę o wiele lepszą niż nasza i nic na to nie poradzisz.
Mnie zalecił serwis jak kupiłem nową żeby wlewać co około 5-6 baków ten ich specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy kupuje w serwisie butelka około 65 zł serwisant powiedział że jest dobry ale nie kazdy go stosuje i może czasami mogą być problemy.
Jak chcemy dyskutować o rozruchu silnika w niskich temp to może zacznijmy najpierw od podstawy czyli od paliwa a później przyczepiajmy się do aut to jest moje zdanie.
auta tak były względnie nowe ale tez mam znajomych co maja starsze i nigdy nie mieli z toykami problemów.
Co do produkcji naszych toyek to niestety nie ma już japońca oryginała zakończyło się to z tego co wiem to na carynie e to był ostatni model składany w kraju kwitnącej wiśni.
nasze składane w UK skrzynie biegów w bielsku itd itd.
Witam.
Wcześniej pisałem o problemie z uruchomieniem mojej avki. Jakiś czas nie było mnie na miejscu więc nie mogłem pisać. Jeśli ktoś czytał moje wcześniejsze wpisy to wie o co chodzi. Po odebraniu auta od mechanika (poleconego od kolegi z forum-dziękuję) poprawiło się na tyle, że odpalałem avkę po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku za pierwszym razem albo drugi raz i paliła. Gość zrobił płukanie całego układu paliwowego. Wtryskiwacze w toyotach są podobno bardzo wrażliwe na paliwo i wszelkie zanieczyszczenia. Warto co parę tysięcy dolać specyfiku valvoline.Teraz zostawiłem u niego auto aby zdemontował wcześniej zamontowany zawór zwrotny (który i tak ktoś inny zamontował nie w tym miejscu co trzeba bo przy filtrze, a powinien być przy baku). Tak jak mówi mechanik po przeczyszczeniu układu paliwowego zawór ten może przeszkadzać. Jeśli tak nie będzie to zamontuje go tak jak powinno być. Zresztą auto ma odpalać bez zaworka.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum