Witam,
Ja poprzednio miałem 6 Corollek i zawsze lałem ELF-a. Nigdy żadnych problemów z silnikami. Przejechałem Corolkami 1,5 mln kilometrów. Ja do 100 tys km leję pełny syntetyk 5Wxx. Po 100 tys km leję półsyntetyk 10Wxx. Po 250 tys km lałem mineralny 15Wxx.
Od wielu osób słyszałem, że Castrol nie jest najlepszym wyjściem i silniki "padają".
jeżeli toyota ma podpisaną umowe z castrolem to chyba świadczy że maja do tej marki zaufanie :lol: leje castrola do swoich motocykli i nigdy nie miałem z nimi problemu. co znaczy że silniki padają? od słabej jakości oleju?znacie osobiście przypadek uszkodzenia/awarii silnika spowodowanej właśnie tym olejem czy jest to tylko opowieść gdzieś zasłyszana.
ps nie prauje dla castrola czy firmy z nia związaną chce tylko dobrać odpowiedni olej do swojego autka
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-18, 08:30
stooowa napisał/a:
jeżeli toyota ma podpisaną umowe z castrolem to chyba świadczy że maja do tej marki zaufanie :lol: leje castrola do swoich motocykli i nigdy nie miałem z nimi problemu. co znaczy że silniki padają? od słabej jakości oleju?znacie osobiście przypadek uszkodzenia/awarii silnika spowodowanej właśnie tym olejem czy jest to tylko opowieść gdzieś zasłyszana.
ps nie prauje dla castrola czy firmy z nia związaną chce tylko dobrać odpowiedni olej do swojego autka
też jeździłem na castrolach i co z tego. rozbierałem silniki jeżdżące na np. magnatecu i taki syf był w środku, że aż strach. po drugie zużycie oleju castrola w silnikach np. d4d jest o wiele wyższe niż np. LM, amsoil itd. po trzecie już pisałem castrol wiele razy d... dawał i zapiekał pierścienie, przez co toyota wymieniała na gwarancji i nawet po gwarancji shortbloki. kolego umowa to nie zaufanie tylko kasa i profity!!!!! i akurat najmniej obchodzi dilera co z twoim silnikiem będzie się działo. pomimo, że to firma ze 100l tradycją i należy do grupy BP, to zamawia oleje gdzie popadnie (nawet u nas), bo nie ma własnej fabryki, tak naprawdę castrol to jedynie znak towarowy.
[ Dodano: 2011-01-18, 08:41 ]
Wugie napisał/a:
Ja do 100 tys km leję pełny syntetyk 5Wxx. Po 100 tys km leję półsyntetyk 10Wxx. Po 250 tys km lałem mineralny 15Wxx.
robisz głupotę słuchając i stosując się do bredni z netu i opinii paprochów. na syntetyku jeździ się tak długo jak silnik na to pozwala, tzn. niezależnie od przebiegu!!!! ja jeździłem na syntetykach nawet do przebiegu 400tys. i nie było potrzeby lać minerala
robisz głupotę słuchając i stosując się do bredni z netu i opinii paprochów. na syntetyku jeździ się tak długo jak silnik na to pozwala, tzn. niezależnie od przebiegu!!!! ja jeździłem na syntetykach nawet do przebiegu 400tys. i nie było potrzeby lać minerala
Gdybyś uważnie przeczytał mój post to zauważyłbyś, że to nie słuchanie bredni tylko moja praktyka, którą stosuję od 31 lat. Ilośc przejechanych kilometrów świadczy o tym, że nie jest to zla praktyka.
Zatem proponowałbym czytać ze zrozumieniem i oprócz swojej "wszechwiedzy" brać pod uwagę opinię innych - naprawdę pomaga w życiu. :lol:
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-18, 19:33
Wugie napisał/a:
Zatem proponowałbym czytać ze zrozumieniem i oprócz swojej "wszechwiedzy" brać pod uwagę opinię innych - naprawdę pomaga w życiu. :lol:
Pzdr
Wugie
kolego nie robię osobistych wycieczek pod twoim adresem, więc nie pozwalaj sobie również na to.
natomiast to, że zrobiłeś 1.5mln km nie oznacza wcale, że twoja praktyka jest uzasadniona i logiczna. bo taka nie jest i nie jest to moja prywatna ocena. poczytaj sobie opracowania naukowe, wyniki testów itd. przchodzenie na "gorsze" oleje kierując się wyłacznie przebiegiem a nie stanem technicznym silnika jest bez jakiegokolwiek sensu.
Wugie [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-18, 23:00
Witam,
Ja po to zapisałem się do tego forum by czytać spostrzeżenia, uwagi odnośnie eksploatacji i usterek pojawiających w Ave w trakcie eksploatacji a nie dowartościowywanie czyjegoś ego.
Nie zamierzam dalej prowadzić takiej polemiki gdyż trudno dyskutować z kimś, kto nie przyjmuje do siebie żadnych argumentów i a jedynym argumentem jest rzucanie przez niego kalumnii.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-19, 08:38
Wugie napisał/a:
Witam,
Ja po to zapisałem się do tego forum by czytać spostrzeżenia, uwagi odnośnie eksploatacji i usterek pojawiających w Ave w trakcie eksploatacji a nie dowartościowywanie czyjegoś ego.
Nie zamierzam dalej prowadzić takiej polemiki gdyż trudno dyskutować z kimś, kto nie przyjmuje do siebie żadnych argumentów i a jedynym argumentem jest rzucanie przez niego kalumnii.
EOT
Pzdr
Wugie
proszę jeszcze raz, powstrzymaj się z oskarżeniami pod moim adresem, szczególnie o "rzucanie kalumnii" w stosunku do Twojej osoby! przytocz tu w którym miejscu Ciebie oskarżyłem czy rzuciłem oszczerstwem. opamiętaj się człowieku! jak widać problem z własnym ego jak widać masz Ty. rzeczywiście dyskusja z Tobą nie ma sensu.
wyjaśnij tylko innym (skoro przekazujesz swoje słuszne doświadczenia) jaki sens techniczny ma przejście na półsyntetyk przy 100tys i na mineral przy 250tys. proszę tylko o techniczne argumenty a nie własne przemyślenia.
forum jest po to aby dzielić się doświadczeniem i wiedzą a nie wprowadzać innych w błąd, bo ktoś słuchając Twoich rad może wpędzić się w niepotrzebne koszty.
jak ktoś napisze np., że zrobił 1,5mln km na trzech kołach i twierdzi, że to jest prawidłowe, a drugi skrytykuje takie postępowanie to czy oznacza to, że ten drugi jest wszechwiedzący i ma problem z ego? zresztą myślę, że inni mają swoje zdanie i potrafią wyciągnąć odpowiednie wnioski z porad forumowych
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-19, 11:26
wtom dobrze mówi. Nie ma sztywnych reguł aby zmieniać typ oleju po przekroczeniu określnego przebiegu. Tak samo bez sensu jest stwierdzenie że nie przechodzi się na syntetyk z półsentytyka. Wszystko zależy od stanu silnika i ile oleju kierownik akceptuje żeby dolewać. Dla jednego 1l na 15000 km to norma a dla innego sygnał aby kombinować. Sposób jazdy też ma wpływ. TD zawsze będzie wciągał więcej oleju na autostradach z gazem prawie w podłodze.
Do cariny E z silnikiem 4A-FE zawsze od nowości lałem Castrola Magnatec 10w40, rewelacyjny olej, przejechałem 200tyś z czego 80 na gazie, wierzcie lub nie ale od wymiany do wymiany nie dolewałem nawet 100ml, ten silnik był rewelacyjny, sprzedałem samochód i już ma prawie 250 tyś a znajomy który go kupił ciągle z podziwu nie może wyjść.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-22, 18:09
Oto co napisałem na sąsiednim forum. Może się komuś to przyda a jak nie to czekam na dyskusję i poprawki.
Ja od czasu zakupu Avensisa D4D (1CD-FTV) zastanawiam się jaki olej zalewać. W instrukcji obsługi jest napisane:
5W30 ACEA B1, API CF–4 lub CF(Dopuszczalne jest stosowanie oleju API CE lub CD).
5W30 to dla wszystkich jest najważniejszy parametr ale czy to wystarczy? Norma ACEA opisuje:
Silniki benzynowe:
ACEA A1 - jakość standardowa;
ACEA A2 - wysoka jakość standardowa;
ACEA A3 - wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji;
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Silniki Diesla dla samochodów osobowych:
ACEA B1 - jakość podstawowa;
ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;
ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;
ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.
Z powyższego wynikałoby że Toyota zaleca praktycznie najniższą jakość podstawową i nie ma potrzeby kupowania drożysz olejów. W oznaczeniu ACEA zawarty jest też podział w oparciu o HTHS czyli jak niektórzy zwą lepkość wysokotemperaturowa. Ja to rozumiem to jak mocno olej traci lepkość wraz ze wzrostem temperatury. I w tym przypadku jest kompromis bo wysoka HTHS powoduje doskonałe właściwości smarne (wysoka lepkość HTHS> 3,5mPa.s) a z kolei niska powoduje oszczędność paliwa ze względu na klasę lepkości. Poniżej trochę inny podział ACEA:
A1/B1-04 - oleje lekkobieżne (energooszczędne) zalecane do użycia w samochodach osobowych i dostawczych zasilanych jednostką benzynową, jak również Diesla. Charakteryzuje je niskie tarcie wewnętrzne, niska lepkość i wysoka odporność na ścinanie HTHS 2,6-3,5 [mPa s]. Zastosowanie tych olejów musi być zgodne z "Instrukcja obsługi samochodu" co do klasy i lepkości stosowanego środka smarnego.
A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
A5/B5-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.
Jak widać klasa A1/B1 i A5/B5 mają najniższą lepkość HTHS z tym że A5/B5 jest olejem wysokiej jakości do wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Z powyższego dla mnie wynika że najlepszy zalecany olej do silnika D4D (116 KM) to A5/B5. Zastanawiające jest natomiast czy stosować olej najgorszej klasy A1/B1 (czyli taki jak zaleca Toyota) czy też lepszy jest A3/B4 przeznaczony do silników z bezpośrednim wtryskiem.
Poniżej przykładowe oleje jakie wyszukałem i ich specyfikacje
1. CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W-30 Specyfikacje: API SM/CF, ACEA A1/B1, A5/B5, ILSAC GF-4, Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C913-B
2. FORD FORMULA F 5W-30 okreslany też jako Fuel Economy właśnie ze względu na spełnianą specyfikację ACEA A1/B1
3. MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 ACEA A5/B5, ACEA A1/B1 APROBATY: ACEA A5/B5, API SL/CF
4. ELF EVOLUTION SXR 5W30 SPECYFIKACJE: API: SL/CF ACEA: A5/B5
5. Mobil 1 ESP Formula 5W30 API: SM/SL/CF, ACEA: C2/C3, A3/B3/B4, A5/B5
Ogólnie jest tego cała masa. Sam na pierwszą zmianę zalałem Castrol Edge 5w30 a teraz Motul 8100 X-cess 5w40 ale następnego chyba poszukam sobie 5W30 A5/B5.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum