tak 4 z 13, może podjadę, gdzie stoisz autem i w jakich godzinach można się styknąć
no pewnie jak mozesz, jestem z Rembertowa, jakos w godiznach wieczornych bede na miejscu. pasuje Ci? skad Ty jestes? widze ze ty masz juz ta po lifcie wiec moze dlatego uy mnie nie dziala tak jak powinno?
Mam ave z 2000 roku t22 przed fl. Silnik 4a-fe. Też posiadam Elm 327 i mam ten sam problem co kolega. Próbowałem na rożnych programach. Zawsze kończy się zgłoszeniem komunikatu typu Make sure U have OBD 2. Pomóżcie bo mam sytuację że po przejechaniu ok 10 km zaczynają się pojawiać błędy silnika po przekroczeniu 4k obrotów. Po obniżeniu się obrotów po około 3 sekundach MIL gaśnie... Jedyne co udało mi się odczytać kodami błyskowymi to dolny dopływ przepływomierza... niestety moje auto takowego w tym miejscu nei posiada zamiast tego jest coś w rodzaju termistora.
Objawy uszkodzenia czujnika położenia wału:
- odcięcie zapłonu przy 4500 obr/min,
- przeważnie spadek mocy silnika,
- niekiedy występujący trudny rozruch silnika,
- błąd sygnalizowany przez komputer samochodu lub niekiedy powiązane zwarcie do masy, zwarcie do plusa.
Czytałem w ostatnim "Motorze", że do końca lat 90 (czyli Ave przed liftingiem) samochody były wyposażone w OBD I, a od 2000 roku montowano już OBD II. Z tego wynika, że w przypadku Avek przed liftingiem trzeba zwierać ze sobą inne PINy niż w przypadku tych po liftingu. Czy dobrze rozumuję?
Moja avka jest z kwietnia 2000 i jest przed fl no i jak wcześniej wspominałem mam problem z połączeniem. Udało mi się zdiagnozować "czujnik położenia wału". Po skasowaniu błędu po 4,5k dostaje z powrotem błąd "czujnik...". Pojechałem na diagnostykę do znajomego i pokazał to samo.
A teraz pytania:
1)Da się jakoś za pomocą hyperterminala w windowsie przestawić odczyt pinów w elmie?
2)W którym miejscu szukać tego czujnika położenia wału? siedziałem na toyodie i nie znalazłem - domyślam się że źle szukałem lecz generalnie nie wiem gdzie to ustrojstwo się znajduje...
P.S.
U mnie w aucie pojawia się tylko check i obniżony próg odcięcia o jakieś 400 obrotów. Spadku mocy w aucie nie odczuwam. Może dlatego że nie piłuje auta i nie wiem jaka jest nominalna odczuwalna moc.
EDIT
co zrobiłem w aucie od pojawienia się checka:
-filtry
-oleje
-pompa wody
-czujnik temperatury w dolocie
-wyczyściłem egr
-sprawdziłem sonde lambda
-sprawdziłem alternator pod oscyloskopem
-sprawdziłem uszczelkę pod głowicą
-wymieniłem przewody chłodzące
-sprawdziłem moduł zapłonowy kopułka/palec
-dałem do ogólnego przeglądu znajomemu z toyoty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum