A moim zdaniem gra jest warta świeczki.
Masowa produkcja nie stroi każdego samochodu, a wg mnie każdy samochód jest inny, inaczej spasowane są między sobą części, ale to tylko taka mała wstawka.
To co chcę powiedzieć, to taka modyfikacja optymalizuje przebiegi, tym samym jest możliwość dostosowania auta, właśnie w dowolny sposób pod klienta.
Co się z tym wiąże, że auto ma więcej mocy, i moment w czasie gdzie osoba kierująca go potrzebuje, wg mnie zwiększa to przyjemność z jazdy, no i częściowo w jakimś stopniu zużycie paliwa, co zostało potwierdzone, przez testy na TVN Turbo w jakimś programie.
To moje skromne zdanie, żałuję, że czegoś takiego nie ma do benzyny i gazu
Ja miałem u siebie PowerBOXa (mówię miałem, bo troszkę powymieniałem w aucie i w efekcie póki mi źle nie złożyli turbiny i nie zatarłem jej to autko miało 156KM, z seryjnych 116KM).
I gra jest warta świeczki, bo naprawdę czuć jak się lepiej zbiera i jest bardziej elastyczne. Negatywnego wpływu na silnik nie zauważyłem
Generalnie moge polecić. Ja robiłem w V-Techu.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam,
Spytaj w Toyocie czy w Twoim modelu można zastosować boxa.
Ostatnio rozmawiałem z kolegą z Toyoty i aktualnie są dostępne fabryczne pakiety tuningowe. Szczególnie to się opłaci zastosować w modelu D4D 2.0D z mocą 126 KM. Tuningują ten silnik do 156 KM za kwotę 3300 zł. Co ciekawe silnik nie ma podnoszonego ciśnienia w komorze spalania ale wydłużany jest czas wtrysku. Podobnie można zrobić z D4D 2.2 z mocą 150 KM. Ponoszą moc do 175 KM.
Pzdr
Wugie
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-03-24, 09:37
Od ładnych kilku lat Toyota oferuje swoje BOXy do D4D, ale w cenie 3-6 tys zł
Zamiast płacić 3300 lepiej kupić Vtecha za 1300, albo używanego Vtecha za 400-600zł.
Box V-tech będzie współpracował ze wszystkimi D4D, a dodatkowo ma stopniowany przyrost ciśnienia, co pozwala dopasować go do możliwości i kondycji konkretnego silnika.
Gdyby BOX Toyoty zwiększał, tylko paliwo, przy tej samej ilości powietrza, to by z samochodu zrobił się Stefan Batory :lol: , a przyrost mocy byłby znikomy.
Zwiększenie ilości paliwa, powoduje więcej gazów spalinowych i szybszą pracę turbiny, a zatem więcej wtłoczonego powietrza i większe ciśnienie w komorze spalania. Czy to się podoba producentowi BOXa Toyoty czy nie.
Tylko większa ilość mieszanki paliwo+powietrze spowoduje większą energię spalania. Możliwe, że BOX toyoty nie realizuje wzrostu ilości paliwa przez większe ciśnienie, a przez dłuższy wtrysk. Pewnie jest to zdrowsze dla pompy, ale prowadzi dokładnie do tego samego.
Powiedz koledze z Toyoty, niech się jeszcze douczy o zasadzie działania D4D i BOXów.
Witam
Chciałbym trochę odświeżyć temacik
Jestem zainteresowany małym podrasowaniem swojej (T25) 2.0 D4D
Koleszka przedstawiał mi ostatnio chip Box do swojego Opla Vectry
Po rozejrzeniu się wyszukałem na allegro Boxa do Toyoty....
Chciałbym poznać opinie jak to się sprawuje i jaki zapas mocy ma ten motor?
czy jest to bezpieczne dla turbiny i innych podzespołów?
podsyłam linka o jaki chip box mi chodzi
Nikt tego BOXa nie testował, możesz go sam stestować na swoim samochodzie
Każdy BOX czy CHIP jest nie zdrowy, jeżeli regularnie dajesz w kiche.
Trzeba wiedzieć, że koło 2masowe nie lubi gniecenia z niskich obrotów.
Podane przyrosty mocy i Nm są mocno wyżyłowane i raczej będą generowały CHECKi i skrócenie życia pompy CR.
piokli - mówisz, że nawet dobre chipy chociażby te v-techa za ponad kafla mogą znacząco zaszkodzić ??
Nie mam na myśli ciągłej jazdy na wysokich obrotach i zacieraniu go na sportowo
Mam na uwadze dobry zryw do wyprzedzania i tyle ....[/b]
_________________ AVE
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 13:48
Każdy BOX/CHIP podnosi moc ponad znamionową, dając w kichę cały czas sprzęgło, 2mas, skrzynia, przeguby pracują z obciążeniami większymi niż te, na jakie zostały zaprojektowane. Na pewno ma to negatywny wpływ na żywotność tych podzespołów.
ALE ...
moim zdaniem, jeżeli będziesz jeździł normalnie, bez ciśnięcia z niskich obrotów (poniżej 2000), bez kręcenia silnika na 4 tys, bez strzelania ze sprzęgła, to nie ma powodów żeby żywotność silnika ucierpiała od BOXa. Box V-techa podnosi ciśnienie na listwie CR. Jeżeli nie będziesz kręcił na 4tys to ciśnienie nigdy nie będzie wychodzić poza max fabryczne 1350 bar.
Jeszcze fajniejsze są BOXy TTE i HOPA, bo nie podnoszą ciśnienia, tylko zmieniają długość wtrysku, ale kosztują ponad 3000zł, więc
Jeżeli ktoś jeździ z głową, to turbina i 2mas w Toyocie są praktycznie wieczne, a jak ktoś je zarzyna to po 50tys km i turbina i 2mas powiedzą papa.
Z BOXem jest tak samo.
całkiem ładnie i fajnie to opisujesz - dzięki Ci za wskazówki i info...
pozdrawiam
_________________ AVE
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-11, 19:43
BOXa V-Tech ze względu na popularność wyrwiesz używanego na alledrogo za 300-500zł. Box może być od innego samochodu, w V-Techu dokupisz odpowiedni kabel lub jeżeli trzeba przerobią bebechy BOXa za 100-200zł i
Moim zdaniem ważne, aby nie żyłować ustawień BOXa na granicy CHECKa, ale używać sobie np. program 5 (z 8). Jeździć z głową i zarówno silnik będzie dobrze znosił współpracę z BOXem, jak i banan na Twojej twarzy nie będzie znikał przy wyprzedzaniu.
PS. Do Twojego silnika 1CDFTV 116KM, będzie pasował BOX Vtech zarówno od mojego 1CDFTV 110KM jak i z 1ADFTV 126KM - tylko kabelek sobie dokupisz w V-Techu.
Witam. Czy ktoś z was nie ma przypadkiem do sprzedania takiego BOXa??? Avensis T22 D4D 110KM. Nie mam za bardzo czasu żeby jechać V-TECHa tym bardziej że mam ponad 100km do najbliższej ich siedziby... Żadnego gotowego używanego na allegro nie znalazłem a nowe chodzą po ok. 1300-1400PLN
piokli [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-14, 18:32
Jak napisałem wyżej, szukaj używek od innych silników na allegro, pytaj bezpośrednio Vtech Kraków - powiedzą czy wystarczy zmienić kabelek czy coś wgrać i za ile.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum