Wysłany: 2009-09-13, 19:28 [Avensis T25] chip tuning 1,6l,co da się z tym zrobić?
Witam wszystkich.Myślę o chip tuningu swojego auta.Ma przejechane dopiero 50tys. i ciekawy jestem o ile można poprawić sprawność silnika robiąc w nim chip tuning.Interesują mnie także koszty takiej operacji,jak i spalanie.Obecnie średnie spalanie z włączoną klimą i prędkością około 100-120km/h oscyluje w granicy 7,2-7,5litra.Czekam na podpowiedzi.Dzięki.
Mam co prawda diesla 2.0 o 116 kucach ale powiększę w grudniu o jakieś 30KM dodatkowych. Koszt około 700-900 zł zależy jak chłopaki się namęczą.
Jak juzż to zrobię dam znać jak się sprawdza
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-01-09, 11:53 ]
Dobry
Jeżeli chodzi o tunning Diesla bez zakładania chip'a to jest to jak najbardziej możliwe +20% mocy silnika. Koszt takiego przeprogramowania to ok.600,-
Ale jedna bardzo ważna uwaga!! Trzeba sprawdzić jakość wtryskiwaczy, jaką mają tolerancję.
Jeżeli są zbyt zużyte to grozi to powaleniem katalizatora.
Natomiast benzyniaki - niestety chyba pozostaje założyć chip bo z tego co mi wiadomo to niestety jeżeli da się coś uzyskać to + 5% mocy a w Twoim przypadku silnika 1.6L nawet tego nie poczujesz.
Z tego co się orientuje to mało kto podejmie się chipowania benzynki w Avensis. Owszem chipują Abathy, silniki benzynowe turbodoładowane, ale w Ave to się raczej ani nie opłaci, ale nie da żadnych rezultatów, bo tak jak mówił poliniak, rezultaty osiągane są na poziomie 5-7% przyrostu mocy.
Co innego w Dieslach D-CAT'a maniach chipują o 35% czyniąc z niego potwora 210-215KM 460-470Nm
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Niee nadal jest moda na zmianę dolotu powietrza i montowanie K&N, w przypadku Ave 1.6 to może dać porównywalny efekt co chiptuning nieco mniejszym kosztem
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ostatnio zmieniony przez Klub Avensis 2010-05-31, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Bez dużych modyfikacji mechanicznych, zmiana oprogramowania w silniku wolnossącym mija się z celem. Jak pisali poprzednicy efekt jest wątpliwy, co innego w silnikach turbodoładowanych tam można uzyskać naprawdę dużo. W Saabie 9-5 z silnika fabrycznego ( 2.0 L benzyna + turbo, fabrycznie 150 KM ) sama tylko zmiana oprogramowania daje nam 210-220 KM. A to tylko tzw. Stage 1, później są kolejne, niestety droższe już opcje wymagające wymiany podzespołów, ale można osiągnąć około 300 KM.
_________________ Courage is Not The Absence Of Fear.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum