witam pisalem juz o drganiu kierownicy podczas hamowania problem ustal na chwile po przetoczeniu tarcz ale znow powrocil tyle ze teraz jest przy predkosci ponizej 80 km/h pojechalem do mechanika przegladnal tarczei klocki i wszystko jest z nimi ok ale kierownica znow drga i znow niewiem z czego to sie bierze moze ktos z was bedzie wiedzial jak temu zaradzic?
Mnie się wydaje,że to ciągle sprawa tarcz i klocków.Niby tarcze były przetaczane,pytanie tylko czy fachowo.Sama tokarka to za mało do właściwego wycentrowania.Osobiście poszukałbym tarcz podobnych do opisywanych przez kolegów wyżej.
jeżeli drganie tylko przy hamowaniu to albo krzywe tarcze... albo krzywa piasta, ale to rzadko się zdarza... niech ktoś ci zmierzy bicie tarcz.. jeśli wychył przekracza 0,03mm to jest już jest wyczuwalne... piastę przy okazji też można zmierzyć
przypnę sie do tematu,
miałem bicia na kierownicy przy hamowaniu
wymieniłem tarcze na brembo i dałem nowe klocki, to było w lutym. koło kwietnia pojawiły sie znowu bicia na kierownicy, trochę słabo na początku teraz sie nasila. odczuwalne tak od 100km/h
zrobiłem na tych tarczach jakies 15tys km
porażka
_________________ było Audi A6 C5 2.4 1997
wreszcie T25
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2012-06-11, 20:31
a nie miałeś przed tym sytuacji że przy/ tuż po ostrym hamowaniu wjechałeś w np kałużę - bo szybkie wychłodzenie tarcz może skutkować jej zcentrowaniem (odkształceniem) i biciem - "przebieg" na tarczach wtedy niekoniecznie jest wyróżnikiem.
a czy słyszalne są jakieś niepokojące dźwięki bo wtedy ew. sprawdź łożyska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum