Ok, dzięki.
A tymczasem, oglądałem dziś jeszcze dwie VVT-i 1.6/1.8 (piąta i szósta VVT-i jakie widziałem). Każda z tych dwóch lekko terkotała, ale w jednej (1.6) coś potwornie wpadało w rezonans przy pewnych obrotach. Nie mogłem domacać co - ani kolektor, ani plastikowa pokrywa. Telefon trochę za blisko trzymałem, więc za głośno słychać tło, ale słychać jak to terkocze. No i ogólny terkot VVT-i też słychać.
- dość goła, TERRA ale z klimą
- czarna, więc nie wali po oczach czy lakier nie zacieka na konserwację albo uszczelki czy zderzaki, ale obmacam ją czujnikiem
- silnik kiedyś tam był myty, ale widać że raczej dawno i mało jeżdżony
- obroty praktycznie nie falują, ale jednak minimalnie
- silnik ma malowane elementy "srebrne" - dolotowy i osłonkę wydechowego, ale suchy
- Terra - kierownica "zwykła" - ona zawsze wyciera się mocniej niż skórzana z SOL?
- generalnie nie zciuchany (nie licząc kierownicy, która wygląda badziewniej niż w poliftach), wszystko proste, nie rozłazi się
- jakaś uszczelka przy tylnej szybie dziwnie wywinięta
- z historią, od "dziadka" prowadzącego zeszycik z naprawami itp.
- coś starguję, choćby dlatego, że ma podaną moc 129, zamiast 110KM
Może Wam coś wpadnie w oko w tym ogłoszeniu?
Co może oznaczać pęknięta szybka licznika? Czy w przedliftach robią "korektę" przez złącze diagnostyczne, czy wyciągając zegary?
Nie wiem już co o tym myśleć. Fajnie, że przedlift, bo silnik cicho chodzi. Szkoda, że nie kombiak, szkoda, że nie SOL. Ale znaleźć coś bez malowania i nie pogniecione, to ciężko. Ja już nie mam siły jeździć moim rdzewiuchem za samochodem. Chyba wezmę tą czarną, ale dalej będę od czasu do czasu szukał przedliftowego SOL kombi w dobrym stanie.
Powiem tak... Jest mała lipa z papierami, bo jest zarejestrowana na 129KM (95kW), a nie 110KM (81kW). Myślałem, że chociaż tym zbiję cenę, ale właściciel (żwawy 84-letni pan :) ), wyciągnął dowód i tam jak wół stało, że 95kW. Niby do ubezpieczenia liczy się pojemność... prostować to? Rzeczoznawca itp.?
dopisano: no właśnie... pojemność :/ . Niby oba są 1.8, ale w dowodzie mam 1794cm³, a powinno być 1762cm³. Niby teraz silnik to część wymienna, ale jakby nie było, pojemność nie ta. Zdarzy się, że spowoduję dzwona, ucierpi ktoś albo mienie i co na to rzeczoznawca wysłany przez prokuratora?
Nie umiem za bardzo posługiwać się czujnikiem lakieru, ale wychodziło tak, że wszędzie 110um grubości, ale poniżej listew na drzwiach około 200um - wszystkie tak mają? Ranty nadkoli zdrowe. Przednia klapa coś powyżej 200um i raczej przód delikatnie puknięty, bo grill lekko cofnięty względem klapy (faktycznie! nie rzuciło mi się, że jest od SOL), jedno mocowanie lampy klejone (ale fachowo). Pas przedni raczej OK, chłodnice całe i oryginalne, bez patentów, trytytek i drutu.
Kierownica trochę zużyta, co daje do myślenia, ale w ogłoszeniach częściej te ze skórzanymi były w dobrym stanie - może taka uroda plastiku?
Do zrobienia:
- zbieżność, bo nowe opony, a drze
- lekko telepie silnikiem, raczej nie jest to nic z wolnymi obrotami, tylko świece / kable
- delikatnie szarpie w okolicach 2000RPM - myślę, że albo potencjometr albo też świece / kable. Nie wiem jakie są objawy przepływki ani czy w ogóle padają. Lambda niby niedawno zmieniona na nową Denso, ale muszę sprawdzić czy na właściwą i czy żyje. Przyznaję, że nawet nie zajrzałem do filtra powietrza.
- trochę buczy przy 3000RPM - wydech?
- z tyłu "gumowe" skrzypnięcie gdy najadę na krótkiego wysokiego "policjanta"
- lewy kierunek działa przy użyciu "normalnym", ale nie reaguje gdy tylko przechyli się dźwigienkę jak przy zmianie pasa. Choć czasem słychać jakieś cyknięcie, to wtedy nie mryga
- podświetlenie wyświetlaczy zegarów jest niesamowicie mocne, nawet jak zmniejszyłem na minimum - może dlatego szybka licznika pęknięta, że ktoś je zmieniał?
- gałka zmiany biegów jest... podświetlana. Świeci się na niej napis "Avensis" i rozkład biegów. To chyba nie jest standard, prawda? Chyba jakiś kombinator jeździł.
- któryś pasek wielorowkowy już się strzępi
Poniżej listew Toyota stosuje dodatkowo taki baranek jako dodatkowe zabezpieczenie przed odbijającymi się kamieniami itp.. Stąd grubsza warstwa. Z resztą widać różnice w gładkości lakieru nad listwą a pod listwa.
Wrzuć tu nr VIN. Wyskoczy jaki powinien być silnik, kolor numer lakieru itp
Build Date 11/1998
Model AT221L-AEMNKW
Body SED SEDAN
Specification SED LEFT-HAND DRIVE VEHICLES
Grade TERRA TERRA TYPE
Market EU EUROPE
Engine 7AFE 1800CC 16-VALVE DOHC EFI
Fuel system EFI ELECTRIC FUEL INJECTION SYSTEM
Transimission MTM MANUAL TRANSMISSION
Frame Number AT221-E054889
Color Code 205
Trim Code FM13
http://www.toyodiy.com/parts/q - mówi to samo. Typowy, normalny przedlift. Na silniku standardowa naklejka 7A-FE. Na holenderskiej stronie, po wpisaniu holenderskiej rejestracji, też pojawia się mniejsza moc i pojemność.
Dzwoniłem do wydziału komunikacji w którym był pierwszy raz rejestrowany w PL - znaleźli jego papiery i powiedzieli, że w holenderskich nie ma żadnej informacji o pojemności, więc o tym co poszło w dowód zdecydował de facto diagnosta na pierwszym przeglądzie. Można by to odkręcić, ale wtedy na stacji diagnostycznej płacę prawdopodobnie 51 zł za badanie "dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym". Potem ze świstkiem do Urzędu i dalej nie wiem. Z drugiej strony, przecież ja się nie muszę znać, a diagnosta to praktycznie urzędnik, który ma zawsze rację, więc po co go podważać?
Kurdę, zaczęło mi klekotać lusterko wewnętrzne po tym jak go sobie przestawiłem :)
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-18, 02:27
xm napisał/a:
dopisano: no właśnie... pojemność :/ . Niby oba są 1.8, ale w dowodzie mam 1794cm³, a powinno być 1762cm³. Niby teraz silnik to część wymienna, ale jakby nie było, pojemność nie ta. Zdarzy się, że spowoduję dzwona, ucierpi ktoś albo mienie i co na to rzeczoznawca wysłany przez prokuratora?
Czyli masz wpisane dane z 1.8VVTi. Zdarza się choć jakby do byle jakiego katalogu zajrzał to by zobaczył, że w 1998 czy 1999 nie było jeszcze tylko silników, dopiero w 2000 były.
xm napisał/a:
- trochę buczy przy 3000RPM - wydech?
Wydech jest wieczny ale może uszczelki do wymiany albo jakaś dziurka w rurze.
xm napisał/a:
- z tyłu "gumowe" skrzypnięcie gdy najadę na krótkiego wysokiego "policjanta"
Jak będzie cieplej to przejdzie. TTTM. Jak zajrzysz w nadkole to tam są takie gumy (osłony), które twardnieją i skąd ten efekt.
xm napisał/a:
Nie umiem za bardzo posługiwać się czujnikiem lakieru, ale wychodziło tak, że wszędzie 110um grubości, ale poniżej listew na drzwiach około 200um - wszystkie tak mają?
I to jest najlepsze w tym modelu, pancerne zabezpieczenie.
xm napisał/a:
- podświetlenie wyświetlaczy zegarów jest niesamowicie mocne, nawet jak zmniejszyłem na minimum - może dlatego szybka licznika pęknięta, że ktoś je zmieniał?
Ja mam na maks i świeci tak sobie. Może ktoś zmienił na nieoryginalne żarówki, bo te są cholernie drogie. Ostatnio wymieniałem od podświetlenia świateł awaryjnych za jedyne 30 zł.
xm napisał/a:
- gałka zmiany biegów jest... podświetlana. Świeci się na niej napis "Avensis" i rozkład biegów. To chyba nie jest standard, prawda? Chyba jakiś kombinator jeździł.
Jakaś rzeźba, oryginał jest plastikowy i dość wygodny. Na pewno wygodniejszy niż to okrągłe coś w T27 i wielu niższych modelach.
A jak wygląda dostęp do jakichś serwisówek czy też poradników technicznych do Avensisa? Jak się w ogóle nazywa to, co mają w autoryzowanych serwisach? Nie chodzi mi o dobór części, bo to jest on-line na ruskich stronach, tylko o np. momenty dokręcania czy diagnostykę podzespołów. Czy jest to tylko jako program czy również jako pliki PDF?
A coś papierowego oprócz Haynesa? Ja rozumiem, że Toyoty się nie psują, no ale... . Książką do Cariny E chyba można się posiłkować (chyba też był 7A-FE).
Na http://www.toyota-tech.eu - to nawet po rejestracji nie ma za wiele za darmo. Albo coś źle robię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum