Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania kabiny przy puszczaniu sprzęgła - Toyota T27 sedan
Autor Wiadomość
DanielM 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 benzyna
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 11 Maj 2023
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2023-05-23, 11:52   Drgania kabiny przy puszczaniu sprzęgła - Toyota T27 sedan

Witam wszystkich serdecznie,

Jestem właścicielem Toyoty Avensis T27 - sedan, 1.8 benzyna + LPG Staga. Rocznik 2009.
Od początku zeszłego roku i jeszcze przed wymianą sprzęgła na nowe z autem zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Ciężko to tak wyjaśnić i temat poniekąd poruszany już był na forum w tym miejscu:

https://avensisklub.pl/avensis-t27-18-benzyna-drgania-podczas-ruszania-na-rozgr-vt6254.htm

Ale bez jednoznacznej odpowiedzi.

Rzecz w tym, że auto, na ciepłym już silniku, przy ruszaniu i tylko na pierwszym oraz wstecznym biegu, wpada w coraz silniejsze drgania. Wrażenie jest takie, jak gdyby silnik chciał wyskoczyć. Zaczyna" trzepać" całą budą.
Dzieje się tak, w chwili puszczania sprzęgła i jednoczesnym dodawaniu gazu. Tak na ok 1/3 puszczonego sprzęgła, kiedy auto chce jechać. Podobnie jest na samym, puszczanym powoli sprzęgle.
O dziwo nie dzieje się to na zimnym silniku. Dopiero na ciepłym - gorącym. Najgorzej jest w korkach, kiedy z każdą próbą ruszenia z miejsca, autem zaczyna coraz mocniej trzepać.

Przed wymianą sprzęgła, działo się to również na drugim biegu. Obecnie - po wymianie, tylko na biegu pierwszym oraz jak pisałem - wstecznym.

Tuż po wymianie sprzęgła na nowe - maj 2022 problem jakby zniknął. Nic podobnego się nie działo i wrócił ok października :(
Zaprzyjaźniony mechanik Toyoty, który pracował wcześniej w ASO twierdzi, że problem na 90% nie leży w sprzęgle a w zawieszeniu. Wg niego drgania powodować może delikatny luz na lewej - przedniej półosi.
Nie mniej jednak dziwi fakt, że drgania te nie pojawiają się w ogóle na zimnym silniku. Gdyby zatem chodziło o półoś, występowałyby one niezależnie od temperatury silnika.
Sprawdzane już też były poduszki silnika - tu wszystko jest ok.

Czy ktoś z Was miał już może podobny problem z tym autem i udało się go rozwiązać?
Będę wdzięczny za informację i wszelkie sugestie.

Bardzo dziękuję.
Pozdrawiam,
Daniel.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
tadzikus 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 29 Mar 2024
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-29, 23:51   

Witam Serdecznie,

W mojej Avensis T27, 2.0 Valvematic 2009 Kombi (LPG STAG) ten sam problem z szarpaniem – przy szybkim wysprzęglaniu bardzo szarpie.

W grudniu 2023 wymieniałem sprzęgło (AISIN CKT-371RA – jedyne inne dostępne od tego modelu to chyba tylko OEM toyota – 3450zł) - wtedy jedyny objaw to ślizganie się na 2-3 biegu.

Zlecona wymiana sprzęgła, dodatkowo mechanik wymienił tylną poduszkę silnika. Pojawiły się problemy z zapieczonymi śrubami, 2-3 zostały zerwane podczas demontażu – nie wiem czy z silnika czy ze skrzyni. Koło zamachowe wymagało „przeszlifowania” ponieważ było przypalone. Zauważyliśmy z mechanikiem że nowa tarcza Aisin-a jest minimalnie większa od oryginału Toyota (produkowanego przez Valeo), ale na tyle, że mieściła się w całości na średnicy koła zamachowego. Na stronie z wykazem części OEM jest zapis że od któregoś roku tarcza została „zastąpiona” na inną ale parametrów oczywiście brak.

Odebrałem auto działające sprzęgło działało bardzo dobrze z jednym objawem – sprzęgło nie wracało sprężycie, można było zabrać z niego but szybciej niż odbijało. Przy normalnej jeździe nie był to problem, jedynie przy bardzo szybkiej zmianie biegów można było wyczuć nieduże opóźnienie.


Po wymianie przez pierwsze 2-5 tysięcy kilometrów idealnie, brak ślizgania - problem z drganiami pojawił się dopiero po tym dystansie.

Problem wolniej wracającego pedału sprzędła został rozwiązany – na przewodzie hydraulicznym sprzęgła jest taka „baryłka” łącząca dwa sztywne przewody hydrauliczne – to jakiś zawór zwrotny (jak ktoś wie co to jest to proszę o informacje, w Toyocie część jest już niedostępna). Mechanik
baryłkę rozpruł, wszystko w środku było zapieczone. Do auta wróciła sama obudowa bez „bebechów”

Opis:
- problem nie występuje na zimnym silniku
- pierwsze objawy szarpania pojawiają się po nagrzaniu całego auta i przejechaniu około 20-25 km
- problem występuje na pierwszym biegu i czasami na wstecznym
z 2-giego biegu można ruszać jak się chce, nic nie szarpie
- wymiana poduszek na nowe – przód i tył nie pomogła (oryginały OEM – z zamiennikami tutaj też ciężko) - i jest duża szansa, że nowe poduszki również uszkodzę zanim problem się rozwiąże.
- zwiększenie luzu na pedale sprzęgła również nie pomaga (może minimalnie ale problem nie został rozwiązany)
- z wyłaczonym systemem VSC problem nadal występuje


Moje podejrzenia: czyli:
- Luz na półosi – wspominany czasami na niektórych forach
problem z mocowaniem skrzyni biegów – możliwe, że związany z zerwanymi mocowaniami podczas demontażu,
- Zużyte koło zamachowe „dopasowane” i dotarte do poprzedniej tarczy sprzęgłowej o minimalnie mniejszej średnicy
- wersja optymistyczna – fabrycznie uszkodzone sprzęgło AISIN-a
- niepoprawnie wyregulowany pedał sprzęgła, na samej pompie sprzęgła, (za mały luz na samym pedale sprzęgła) płyn nie ma jak wrócić do zbiorniczka wyrównawczego, w wyniku czego cały układ się nagrzewa, płyn się rozszerza i podpiera sprzęgło na tyle, że pod sam koniec wyprzęgania wszystko drga – Mam poderznie, że faktycznie po zamontowaniu nowego sprzęgła jeździłem z tak wyregulowanym luzem, ale testowałem jazdę z przesadnie powiększonym luzem i nie było pozytywnego efektu, nadal wszystko drgało (może mniej ale to mogło być placebo) - Jest też szansa, że pompka sama w sobie jest już uszkodzona i nie pozwala aby płyn wracał do zbiorniczka wyrównawczego...? - (wspomniane w jednym z Materiałów „profesora Chris-a”)

- przed awarią z 3 razy pojawiał mi się błąd „check hand break” - teraz po wymianie sprzegła dwa razy pojawił mi się błąd „check hand break” razem z „check VSC system'. Oba błędy pojawiały się jednoczesnię podczas ruszania z ręcznego – pytanie czy system VSC jest w stanie sterowae sprzęgłem sprzegła? Może włąśnie problem jest w jakimś automatycznym systemie który jest w stanie sterować tym sprzęgłem – na tą chwilę błąd zresetowałem i jeżdżę dalej

Z góry bardzo dziękuje za jakąkolwiek pomoc.

PS. Będę bardzo wdzięczny za informacje o innym zamienniku sprzęgła niż: AISIN CKT-371RA, dostępnych odpowiedników firm: Valeo, LUK-a czy Sachs-a nie znalazłem.

Pozdrawiam,
Tadzik
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony