Witam
Drodzy klubowicze pisze z pytaniem jakie żarówki są montowane do świateł krótkich-mijania H7 czy jakies inne??, kolejnym pytaniem jakie mozecie poradzic zarowki swiecace na biało chetnie poslucham waszych porad
Pozdrawiam
_________________ Bo życie zaczyna sie po 3 biegu...
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 65 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-17, 21:35
Ja kupiłem do swojej T25 Philips H7 BlueVision Xenon Effect i naprawde fajnie świecą przynajmniej u mnie w soczewkach. Fakt, że są drogie bo trzeba zapłacić 100zł za komplet. Żarówki godne polecenia, dobrze oświetlają drogę i nie świecą hamsko niebiesko jak tania chińszczyzna o słabych parametrach i wykonaniu.
jakie dużo tylko +30%, jeśli ktoś chce mieć naprawdę więcej światła to odradzam bo będzie zawiedziony, musi kupić żarówki z minimum +50% więcej światła
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 01 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-20, 12:04
RAFAŁ napisał/a:
jakie dużo tylko +30%, jeśli ktoś chce mieć naprawdę więcej światła to odradzam bo będzie zawiedziony, musi kupić żarówki z minimum +50% więcej światła
Im więcej % na plus tym mniejsza żywotność żarówki.
Polecam poprzednie Premium +30%.
sprzedaje żarówki i na wszystkich typach jeździłem przed kupnem trzeba jasno określić swoje wymagania i mogę powiedzieć, że dla mnie prawie nie ma różnicy między zwykłymi i +30%, a różnica w cenie jest trzykrotna. Jeśli ktoś liczy się z wymianą żarówek co 6 miesięcy, ale w zamian dostaje +90% więcej światła w cenie 33zł brutto za żarówkę, a jak nie to musi wybrać na czym mu bardziej zależy, czy na cenie, czy na jasności. Poza tym przed zastosowaniem żarówki wysilonej należy sprawdzić jakie mamy napięcie na oprawkach żarówek, powinno być nie większe niż 13,2V, jeśli jest większe to wysilone żarówki będą miały mniejszą żywotność niż deklarowana przez producenta, dodatkowo wysilone żarówki są bardziej wrażliwe na przepięcia co dodatkowo skraca ich żywotność
Tak czytam wasze odpowiedzi i chyba kupie Philips Premium +30%
Przetestuj kolego, to dobry wybór.
I nie wierz w cudowne żarówki +50 +90%, które światła dają troszkę więcej, ale święcą teoretycznie 6 miesięcy, a praktycznie najczęściej przepalają się po 1-3 miesiącach.
Żarówki o nazwie 50-90% nie dają światła 50-90% więcej, ale około 10-20% więcej, tyle że da się zauważyć różnicę. I tak żadna hiper super żarówka H7 za 100zł nie przekroczy 1600-1700lm strumienia światła, bardzo dobrze jak żarówka potrafi wytworzyć strumień ponad 1500lm. Nie słuchaj bredni o 90% więcej światła z żarówek z takim napisem, bo ośmieszają się producenci i sprzedawcy, którzy chętnie sprzedają jeleniom żarówki za 100zł.
Żarówki a'la xenon, świecące na biało-niebiesko mają niebieskawą powłokę (filtr) na szkle i cieńszych żarnik, aby bielej się świecił. Zawsze efektem ubocznym takich zabiegów wybielania światła jest mniejszy strumień światła, krótsza trwałość żarówki, albo jedno i drugie.
Ostatnio zmieniony przez piokli 2011-03-21, 12:05, w całości zmieniany 2 razy
nie prawda robiłem zdjęcia z pozycji kierowcy i widać o wiele więcej i dalej oraz barwa jest bardziej biała, jeśli świecą 1-3 miesiące to znaczy, że wina (nie zawsze, bo bywają wady fabryczne)ale najczęściej jest po stronie instalacji samochodu lub samego użytkownika(uruchamianie i gaszenie silnika na zapalonych światłach, wtedy jest najwięcej przepięć , gdzie przepięcia to 50% przyczyn spalonych żarówek)
Oko ludzkie czułe na światło widzi, że zrobiło się więcej światła już przy małych różnicach, nie jest to 90%, co pokazują testy z pomiarem strumienia światła.
Wrażenia dla kierowcy nie są piorunujące, jakby to mogło wynikać z tych podawanych 90%, tyle że są pozytywne i odczuwalne na plus, ale kosztem dużego skrócenia żywotności żarówki. Niestety w praktyce na różnych forach zwolennicy maksymalnie "wysilonych" żarówek piszą, że jest jaśniej, ale co kilka miesięcy zmieniają żarówki.
Gdyby przepięcia w instalacji dochodziły do 50%, to komputer silnika i kilka innych układów by ich nie przeżyły, a żyją więc raczej nie możemy mówić o takich przepięciach przy sprawnym regulatorze napięcia.
Po prostu ciężko jest oszukać fizykę - przy tej samej mocy (rezystancji włókna żarówki) włókno wolframowe w otoczeniu halogenków ma optymalną temperaturę świecenia i podnoszenie jej daje mały przyrost jasności i duże skrócenie żywotności.
Uważasz, że wydłużenie o 7-10 metrów pola widzenia to mało?
Uważam, że bujdą jest pisanie, iż wydłużenie zasięgu światła o 7-10 metrów wydłuży zasięg światła o 50 czy 90%.
Nie neguję poprawy bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia samochodu dzięki wydłużeniu o 7-10 metrów pola widzenia. Stwierdzam tylko, że różnica chociaż jest, to procentowo mała i kosztowna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum