Witam.Na jednej z aukcji na allegro przeczytałem że trwałość żarników ksenonowych wynosi 3000h lub około 2,5 roku. Czyli wychodzi że już powinienem wymienić żarniki tym bardziej że jeden mruga no i wcale za mocno nie świecą. Zakładam że odblaski w reflektorach są dobre bo w autach po lifcie tego problemu już podobno nie było. Pytam znawców jakie żarniki kupić. Pozdrawiam
ja bym przed zakupem mimo wszystko podjechał do jakiegoś warsztatu gdzie zajmują się xenonami i niech Ci sprawdzą czy faktycznie musisz wymieniać, może okazać się, że wszystko jest okej i kasa zostanie w kieszeni
Zakładam że odblaski w reflektorach są dobre bo w autach po lifcie tego problemu już podobno nie było.
Był. Są młodsze, ale był. Poprawili mocowanie żarówek, ale odbłyśników nie.
Jeśli mruga na zgaszonym silniku, to wina żarnika lub przetwornicy.
Jeśli słabo oświetlają drogę, słabo działąją, to brud w soczewce lub matowy już odbłysnik - regeneracja 150 zł sztuka.
Żarniki kupuj tylko firmy Philips lub Osram - żadne chińskie badziewia po 40 , 50 zł
Sa to żarniki D2S.
Przy zgaszonym silniku nic się nie dzieje.Ale jak zapalam światła to jedno sie nie zapali.Muszę jeszcze raz wyłaczyć i ponownie załączyć.Dzieje się tak co jakiś czas.
zyga350, wygląda jakby przetwornica nie startowała. Musisz to sprawdzić. Gdybyś miał do mnie bliżej, to posiadam jeden żarnik zapasowy. Musisz go zdobyć na chwile i sprawdzić, aby wyeliminować jedno z dwóch.
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
JA stawiam na przetwornicę, miałem coś podobnego, że raz startowało a raz nie winnym była wilgotna przetwornica (reflektor mi parował i cały efekt tego był)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Mam podobny problem że xenon zapala sie i po chwili gaśnie,na wyłączonym i na zapalonym silniku.Własnie zamówiłe żarnik do wymiany.Mam pytanie czy we wszystkich reflektorach przetwornice są fabrycznie wbudowane?Czy wszystkie trzeba rozklejać aby wymienic przetwornice?Ewentualnie jak je rozróżnić(reflektory)jeżeli są inne rodzaje? Nadmienie że moja avka jest z końca 2006 r. i został sprowadzona z Belgii.Żarnik ma oznaczenie D4S. Dzieki za pomoc.
Mam podobny problem że xenon zapala sie i po chwili gaśnie
Michał, jakieś bezmóżdże najprawdopodobniej włożyło tam żarnik D2S zamiast D4S.
( mocowanie i gniazdo pasuje )
Żarniki ksenonowe D4S są "prawie" identyczne jak D2S zarówno w wygladzie jak i w parametrach jedyną rożnicą jest napięcie znaminowe pracy.
Jeśli chodzi o typ gniazda to wyglądowo są takie same jednak posiadają odmienne oznaczenia D2S P32d-2, D4S P32d-5 (D2R P32d-3).
Napięcie inicjujące zapłon jest identyczne i wynosi 23kV, natomiast różne są napięcia znamionowe (pracy) D2S 85V, natomiast D4S 42V (jest to praktycznie jedyna różnica w parametrach). Jeśli chodzi o moc to wynosi ona w obu przypadkach 35W +- 0,3W, wartość strumienia świetlnego prodana przez producenta wynosi dla D2S 3200 lm +- 450 lm a dla D4S 3050 lm +- 250 lm.
Temperatura barwowa jest identyczna wstępnie 4100 K a po wygrzaniu 4350 K, choć współrzędne charakterystyki kolorystycznej są minimalnie przesunięte D2S (0.380x 0.390y) a dla D4S (0.378x 0.384y). Jeśli chodzi o żywotność to dane są również przybliżone z lekką przewagą dla żarników D4S.
Tak więc poza ekologią i całowitym wyeliminowaniem rtęci, oraz obniżeniem napięcia pracy pozostałe parametry są bardzo zbieżne, tylko cena troszkę wyższa
Objaw gaśnięcie po chwili może być właśnie przyczyną tego co pisałem na wstępie. Tak objawiać sie powinien. Inne napięcie znamionowe.
Inicjujące jest to samo - zapala sie, ale za chwile przetwornica podaje napięcie znamionowe, a ono jest o połowę za niskie i żarnik gaśnie.
Poza tym pamiętaj, że należałoby wymieniać żarniki parami, aby tak samo świeciły, taka samą barwą. Żarnik wraz z biegiem czasu użytkując go zmienia barwę światła, co zauważalne staje się po włożeniu jednego nowego.
Michal_czwa napisał/a:
Mam pytanie czy we wszystkich reflektorach przetwornice są fabrycznie wbudowane?Czy wszystkie trzeba rozklejać aby wymienic przetwornice?
Przetwornica jest pod reflektorem w "kieszeni" plastikowej reflektora. Trzeba wyjąć reflektor, aby móc dostać się do przetwornicy. Po lifcie są chyba zalane plastikiem, trzeba siłą dostać się tam i ponownie zakleić. Są jak najbardziej wymienne. U Ciebie jest to przetwornica podająca napięcia odpowiednie dla D4S i niekompatybilna z D2S.
Dzięki Andrzej za wyczerpujaca odpowiedź.
Co do żarnika to był w lampie D4S sprawdzałem bo nie wiedziałem jaki zamówić,światło ten żarnik daje słabsze i o bardziej żółtawej barwie niz ten w drugiej lampie także przypuszczam że już sie kończy. A co do ceny to w ASO Toyoty w Częstochowie za żarnik D4S krzykneli mi bagatela 1070 zł,az nogi mi się ugieły...Pozdrawiam!
Mam podobny problem że xenon zapala sie i po chwili gaśnie,na wyłączonym i na zapalonym silniku.Własnie zamówiłe żarnik do wymiany.Mam pytanie czy we wszystkich reflektorach przetwornice są fabrycznie wbudowane?Czy wszystkie trzeba rozklejać aby wymienic przetwornice?Ewentualnie jak je rozróżnić(reflektory)jeżeli są inne rodzaje? Nadmienie że moja avka jest z końca 2006 r. i został sprowadzona z Belgii.Żarnik ma oznaczenie D4S. Dzieki za pomoc.
Gdzie zamawiałeś żarniki jak można spytać i jak się sprawują?
Zyga350 pierwsze żarniki które kupiłem to były zamienniki jakiejś firmy HID,niestety troszkę sie połasiłem i odbiło się to czkawką po ok 2 tyg zaczeły żarniki w czasie jazdy na zmianę gasnąć,musiałem zamówić 2 komplet zamawiałem u tego gości:
żarniki D4S
od tamtej pory mineło parę miesięcy i nic sie nie dzieje wszystko jest ok.
Chytry dwa razy traci niestety.
Zyga350 pierwsze żarniki które kupiłem to były zamienniki jakiejś firmy HID,niestety troszkę sie połasiłem i odbiło się to czkawką po ok 2 tyg zaczeły żarniki w czasie jazdy na zmianę gasnąć,musiałem zamówić 2 komplet zamawiałem u tego gości:
żarniki D4S
od tamtej pory mineło parę miesięcy i nic sie nie dzieje wszystko jest ok.
Chytry dwa razy traci niestety.
Pewnie że można,ja to zrobiłem sam bo na czas mojego mechanika nie mogłem sie doczekac takie miał obłożenie roboty....niestety trzeba zdemontować zderzak,żeby wyciągnąć całe lampy....po stronie kierowcy jeszcze jakie takie dojście jest ale po stronie pasażera nie da rady bez demontażu zderzaka niestety....
Pewnie że można,ja to zrobiłem sam bo na czas mojego mechanika nie mogłem sie doczekac takie miał obłożenie roboty....niestety trzeba zdemontować zderzak,żeby wyciągnąć całe lampy....po stronie kierowcy jeszcze jakie takie dojście jest ale po stronie pasażera nie da rady bez demontażu zderzaka niestety....
Czy na pewno trzeba zdejmować aż cały zderzak aby wymienić żarniki ??
Możesz probować nie demontując zderzaka, ale czy ci sie uda to juz nie gwarantuje,poza tym jaką będziesz miał pewnośc że żarnik dobrze będzie siedział w gnieździe....mnie demontaz,wymiana i montaż zajął jakieś 2,5 godziny w dwie osoby...więc chyba nie ma aż takiej tragedii....Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum