witam serdecznie,
czy po wymianie rozrządu (t25 d4d) trzeba go ustawiać i/lub sprawdzać elektronicznie?
i jeszcze jedno pytanie
po wymianie rozrządu "mechanik" nie dokręcił przewodu paliwowego skutkiem czego zalany został silnik olejem napędowym - jak rzecz się ma do trwałości pasków na których znalazł się ten olej?
Oczywiście rozrząd trzeba ustawić na znaki (mechanicnie).Elektronicznie nic się nie ustawia.Zalanie paliwem pasków nie przedłuży ich trwałości ,ale są wykonane z gumy olejoodpornej i nic nie powinno się stać.
Witam
Ja wymieniałem rozrząd w ASO w sierpniu i kosztowało mnie to około 1500 zł tak więc nie ryzykował bym wymiany u zwykłego mechanika.
A czy wymieniałeś też pompę? Bo mnie w ASO powiedzieli, że wymiana rozrządu to koszt około 1500 pln i jeżeli będę chciał wymienić pompę to jeszcze dodatkowo 500 pln.
Powiem szczerze że kolega mi wymieniał w t 25 d4d 116kM rozrząd (pasek, rolki, pompa, napinacz kosztowal prawie tyle co pompa :/) WSZYSTKIE CZĘŚCI ORGINALNE KOSZT CZĘŚCI 880 ZŁ + 200 ZŁOTYCH DLA KUMPLA
_________________ Toyka to to! tylko czemu takie drogie w utrzymaniu? :/
Uwaga na Oszusta sprzedającego na Allegro komplety rozrządu z Tarnowa. Chińska podróba. Do tego nawet sprytny. Kombinuje tak że sprzedaje tobie komplet a przysyła bez jednego elementu gdy się upomnisz to dosyła Ci ten element ale nie ma już zwrotu tego kompletu bo upomina się o ten element którego nie wysłał. Mami Cię, że nie może zwrócić pieniędzy bo nie otrzymał zwrotu kompletnego rozrządu. A towar jest kiepskiej jakości do tego stopnia , że zaproponowałem niech sobie potrąci za brakujący element a resztę zwróci. Śpiewka ta sama brak kompletnego rozrządu a u mnie pieniędzy. W przyszłym tygodniu sprawę zgłaszam na Policję
Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 177 Skąd: RBR...
Wysłany: 2014-02-15, 13:19
jarko13 napisał/a:
Uwaga na Oszusta sprzedającego na Allegro komplety rozrządu z Tarnowa. Chińska podróba. Do tego nawet sprytny. Kombinuje tak że sprzedaje tobie komplet a przysyła bez jednego elementu gdy się upomnisz to dosyła Ci ten element ale nie ma już zwrotu tego kompletu bo upomina się o ten element którego nie wysłał. Mami Cię, że nie może zwrócić pieniędzy bo nie otrzymał zwrotu kompletnego rozrządu. A towar jest kiepskiej jakości do tego stopnia , że zaproponowałem niech sobie potrąci za brakujący element a resztę zwróci. Śpiewka ta sama brak kompletnego rozrządu a u mnie pieniędzy. W przyszłym tygodniu sprawę zgłaszam na Policję
czy chodzi o firmę JPARTS?
_________________ ...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
Dzień dobry
Ja tu tak chyba na chwilę. Przeglądam forum przy pomocy odnośnika szukam i nie mogę znaleźć informacji lub potwierdzenia, otóż:
po ilu kilometrach wymienia się pasek w avensisce t25 2.0 D4D 116km? na tej która mnie interesuje ma info takie: TIMING BELT REPLACTEMENT data 23.13.2011, przebieg 116700, obecnie ma 156tysi. jeżeli to prawda.
Dzwoniłem do ASO to najpierw Pani powiedziała że mam łańcuch, co nie jest prawdą a po dłuuuuugiej pauzie powiedziała, że pasek wymienia się co 105tys. lub co 7 lat.
Proszę o potwierdzenie tego lub wyprowadzenie z błędu.
Z góry wielkie dzięki
Też tak mi się wydaje, te bajki z ASO że po 105 tys. lub 7 lata to jakieś z czapki, a 90 to raczej taki standard, jednie co to ta fiszka na silniku mnie zastanawia o której wspomniałem
Dzień dobry
Ja tu tak chyba na chwilę. Przeglądam forum przy pomocy odnośnika szukam i nie mogę znaleźć informacji lub potwierdzenia, otóż:
po ilu kilometrach wymienia się pasek w avensisce t25 2.0 D4D 116km? na tej która mnie interesuje ma info takie: TIMING BELT REPLACTEMENT data 23.13.2011, przebieg 116700, obecnie ma 156tysi. jeżeli to prawda.
Dzwoniłem do ASO to najpierw Pani powiedziała że mam łańcuch, co nie jest prawdą a po dłuuuuugiej pauzie powiedziała, że pasek wymienia się co 105tys. lub co 7 lat.
Proszę o potwierdzenie tego lub wyprowadzenie z błędu.
Z góry wielkie dzięki
Ja słyszałem taką zasadę, ze pierwsza wymiana rozrządu po 100tys (tyle gwarantuje producent na fabrycznie zamontowanym komplecie). Przy kolejnych wymianach odejmuje się 10tys od tego co przejeździło auto na poprzednim rozrządzie, czyli druga wymiana po 90tys czyli 190tys, trzecia po 80tys czyli 270tys, czwarta po 70tys czyli 340, a potem można zostać przy 60tys przy każdej wymianie.
W Twoim przypadku możesz dać mechanikowi do oceny w jakim jest stanie ten rozrząd i pompa wody (takie sprawdzenie stanu powinno się robić przy wymianie oleju co 15tys) lub po prostu wymień dla świętego spokoju... Za każdym razem wymieniaj cały komplet, czyli pasek, napinacz hydrauliczny, rolki, pompę wody, uszczelniacz wałka i wału. To co piszą niektórzy, ze pompa wody jest na całe życie samochodu, albo, że wymienia się ją co drugą wymianę rozrządu to bzdura. Komplet części czyli pasek, rolki, napinacz i pompa wody kosztuje od 650zł. Najdroższa jest pompa wody. Jeśli chodzi o marki częsści to: Pasek - Mitsuboshi, rolki NSK, napinacz hydrauliczny NTN, pompa wody AISIN. Stosując tańsze pompy wody można się naciąć, że zacznie ona cieknąć po 20tys... więc nie warto szukać oszczędności w postaci 100zł....
Nie ma co wymyślać nowych teorii i swoich wersji terminów wymian. Wymiana rozrządu jest co 105tys lub 7 lat, jak jest napisane w instrukcjach serwisowych Toyoty i co potwierdzają w ASO.
Pasek do tego silnika tylko Unitta for Toyota. Nie słyszałem jeszcze, aby komuś pasek Unitta w silniku 1CD-FTV nie wytrzymał 105tys km, a nierzadko beztroscy ludzie przeciągają termin 105 tys bezkarnie z tym paskiem.
Paski rozrządu Mitsuboshi były od początku lat 90-tych często stosowane w różnych silnikach toyoty, gdzie w silnikach 4A-FE i 4E-FE latały po 150tys km bezproblemowo. Chyba tylko Mitsuboshi bym dopuścił jako zamiennik Unitty dla silnika 1CD-FTV.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum