Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2009-12-22, 20:39
czyli "ochładzałeś" ją z zewnątrz - czyli "rozgrzewka" trwa dłużej. Ja właśnie przeleciałem po naszym kraju prawie 600 km (głównie trasa) i wskazówka temperatury nie doszła nawet do połowy skali. Z reguły nie oznacza to że coś jest nie tak. Gorzej jak by podskoczyła do "górnych stanów" - bo to by oznaczało że masz problem z właściwym chłodzeniem i się motor przegrzewa. Czy nie jest dogrzana pośrednio możesz sprawdzić w taki sposób, że jak Ci się ustabilizuje temperatura (wskazówka przestanie się wspinać) to wyłącz klimę i daj grzanie na jakieś 23-24 stopnie (jeśli masz sterowanie automatyczne)l lub na ok 3/4 "ciepła" (przy manualu). Jak Ci będzie szło "przyjemne ciepełko" z nawiewów to znaczy że z "temperaturą" powinno być oki
Nie będę się autorytatywnie wypowiadał bo mam benzynę a nie diesla, ale z moich obserwacji wynika, że właśnie dłużej trwa nagrzewanie w mieście bo niskie obroty silnika plus ogrzewanie powodują duże wychładzanie nawet na małym obiegu, natomiast przy normalnej prędkości, a nie od świateł do świateł ładnie łapie temperaturę i po jakichś 4-5 km jest już tyle ile powinno być niezależnie od temp. zewnętrznej. Według mnie nie ma opcji, żeby przy sprawnym termostacie i 18 km w trasie silnik nie osiągnął prawidłowej temperatury, chyba że przy dieslu jest inaczej.
ja również doświadczyłem nowych wrażeń podczas ostatnich prawie -20 stopniowych mrozów a mianowicie, moja avka z benzynką 2.0 nagrzewa się wolniej niż latem ale i tak bardzo szybko, tzn odpalam auto, odśnieżam (ok. 4-5min) i temperature mam już na 1/4 skali, aby doszło do połowy czyli jej normalnego stanu muszę przejechać kilka kilometrów. Kolega ma Corolle Diesla D4D 1.4 i jego ropniak nagrzewa się strasznie długo, podobno to normalne zachowanie że diesle dłużej się nagrzewają, dodatkowo posiada on przycisk na dole przy gałce biegów do szybkiego nagrzewania (jak włączył to i przejechaliśmy kilkanaście kilometrów po mieście po czym staneliśmy pod sklepem zgasił silnik to wydał dźwięk niczym silnik samolotowy odrzutowy, nie wiem co to za wynalazek i jak to działa czy to jakaś grzałka czy co. Tak czy inaczej jeździliśmy sporo po mieście a wskazówka temp. stała na 1/4 także ciężko ma z rozgrzaniem, chyba dlatego że mały motor w sumie to 1,4.
Dziękuje kolegom,widzę że zachowanie mojej awki jest normalne . Zimą trzeba się do tego przyzwyczaić , nie ma co inwestować w wymianę termostatu . Dzęki
[ Dodano: 2010-01-25, 10:18 ]
Witam jeszcze raz pytam jak długo nagrzewa się Avka z 2,0 d4d prz 20 c mrozu. Czy ktoś wymieniał już termostat i gdzie go szukać, czy to skomplikowana operacja. Moja Avka przy -15 C po przejechaniu 22 kilometrów wskazuje na wskaźniku około 6 kreski. Ten dystans to normalna trasa , prędkość około 80km.
[ Dodano: 2010-03-18, 09:15 ]
Jednak w mojej avce należy wymienić termostat. Czy koledzy wiedzą gdzie się znajduję . Proszę o radę schematy lub foty
Odkopuję aby nie zakładać nowego tematu.
W mojej 2.0 vvti wskazówka temperatury nie osiąga nigdy pełnego poziomu; zawsze jest kilka stopni poniżej. Czy u Was też tak jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum