Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Silnik gaśnie na biegu jałowym
Autor Wiadomość
flozbi 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-11-07, 16:58   [Avensis T25] Silnik gaśnie na biegu jałowym

Witam. W zeszły poniedziałek jak jechałem do pracy, silnik przy prędkości ok. 50km/h nie wchodził na obroty i nie reagował na pedał gazu, przy redukcji biegów to samo. W zasadzie samochód toczył się i wytracał prędkość aż się zatrzymał. Podjechałem do ASO Toyoty, gdzie podpięli auto pod komputer, niestety nic nie wykazało. W kolejnym dniu, jadę do pracy, silnik na biegu jałowym 800 obrotów i gaśnie na światłach, ponownie odpalam i zapala za 1 razem, jestem znowu w ASO dalej komputer nic nie pokazuje, czyszczą zawór EGR. Następny dzień ta sama sytuacja silnik na biegu jałowym gaśnie, tym razem odpalam go dopiero za 3 razem jestem w ASO i dalej nic. Dopiero 4 dnia jak auto zgasło na wolnych obrotach przy kolejnym pobycie w serwisie, diagnosta przejechał się z pracy do domu, i z powrotem 88 km. Miał ciągle podpięty komputer. Stwierdzają, że auto nie zgasło. Na moje życzenie wymienili filtr paliwa. Dzisiaj jak wracałem do domu taka sama sytuacja auto gaśnie na biegu jałowym jak stoję na skrzyżowaniu. Po zgaśnięciu, udało mi się nagrać telefonem zegary, zapaliły się 4 kontrolki: oleju, check engine, filtra paliwa i ładowania akumulatora. Zaraz po ponownym odpaleniu silnika zgasły. Szczerze mówiąc już mam tej sytuacji dosyć, ma ktoś jakiś pomysł co się dzieje?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
RAFAŁ 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 409
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-07, 23:08   

Na początku nadmieniam, że nie wiem czy w toyocie też są 3 czy 2 czujniki, ale może warto sprawdzić zwłaszcza, że te czujniki są po 30-50 zł. W oplu vectra miałem tak, tam są trzy czujniki temperatury bloku silnika, jeden podaje na zegary, drugi odpowiada za sterowanie chłodzeniem, a trzeci podaje wyniki na kompa i ten był walnięty bo nagle pojawiały się odczyty poza skalą. np podawał, że blok ma 130 stopni i komp gasił motor by nie uległ zniszczeniu lub innym razem nie mogłem odpalić jak był gorący dopiero jak wciskałem gaz to udawało się odpalić. dodam, że naciśnięty pedał gazu zwiększa dawkę powietrza nie paliwa diagnoza ciężkiego odpalania na ciepłym silniku taka, że wtedy czujnik podawał temperaturę 0 stopni mimo iż blok miał 90 stopni i komp podawał za dużo paliwa jak na ssaniu i zalewały się świece a zwiększona dawka powietrza powodowała prawidłowe parametry mieszanki i odpalał
_________________
Wymiana sprężyn tylnych - Audi A6.
Audi A6 C4 2.8. Problem z olejem.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-11, 09:52   

Witam.

Jeżeli nie zapala się check, skan komputerowy nic nie pokazuje to moim zdaniem trzeba byłoby rozpocząć poszukiwania gaśnięcia od strony elektrycznej. Wygląda to na kostkę stacyjki. Może masz dłuższe nogi niż diagnosta i zaczepiasz o kluczyk a w kostce stacyjki coś nie łączy i na chwilę rozłącza się zapłon. Nie pasuje mi tylko ta pierwsza historia z tym brakiem reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Nie wiem czy pedał gazu może na tyle "paść" zeby silnik zgasł. Najczęściej jest tak, że jeżeli nie ma możliwości dodatnia gazu lub gaz działa tylko w jakiejś części to jest to działanie zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniem - ale sygnalizowane jest to checkiem.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
flozbi 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-11-13, 17:41   

Dzięki za opinię, ale wadliwa stacyjka odpada. Auto raz zgasło jak zostawiłem ja na parkingu, na biegu jałowym i nikogo nie było w środku. Zauważyłem, że czasem na parę ładnych sekund się dławi, np. dzisiaj jadąc ok. 80-90km/h na 4 biegu dodałem gazu i przez jakieś 5-6 sekund kompletnie nic się nie działo, nie przyspieszał.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-14, 09:26   

To takie dławienie się przypomina mi zacinające się zaworki SCV na pompie wtryskowej, ale w Twoim silniku (nowszy model) ich już raczej nie ma... Jeżeli elektryczna strona jest ok, to może jest problem z ciśnieniem na listwie wtryskowej, ale to zawsze sygnalizuje check, z tym bardziej skan komputerowy ...
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
lupus_arctos


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 84
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-06-06, 18:53   

Odgrzeję temat. flozbi, udało Ci się poradzić z problemem? Mam ten sam silnik. U mnie problem widzę gdy silnik jest nagrzany mocno. Dopiero zaczęły się upały i w stojąc w korkach zdarza się, że silnik gaśnie kilka razy na godzinę. Zawsze na biegu jałowym. Przejawia się to tym, że nagle obroty spadają i silnik gaśnie. Odpala od razu po czym potrafi znowu zgasnąć. Na razie jadę na paliwie ze Statoila, ale zobaczę, że czy po zatankowaniu na Orlenie/Shellu czegoś z dodatkami sytuacja się powtórzy. Niemniej jeśli ktoś zna potencjalną przyczynę, to będę rad.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
flozbi 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Opole
Wysłany: 2015-06-09, 13:56   

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Jak możesz to zalej paliwem premium pod korek (wg moich subiektywnych testów najlepiej na Lotos Dynamic, później Verva) i wyjedź z miasta na trochę dłuższą trasę. Odkąd przejechałem pół roku temu trasę Opole-Przemyśl ok. 450km odpukać nic się nie dzieje. Póki co, jeśli ci się to dalej dzieje, to jak obroty spadają, po kilku zgaśnięciach udawało mi się "wstrzelić" w ten moment, dodaj trochę gazu żeby je podbić, taki doraźny środek.
 
 
lupus_arctos


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 84
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2015-06-22, 21:51   

Gdy prawie wypaliłem cały bak ze Statoila to zatankowałem do pełna na Shellu V-Power. Wyjechałem już pół baku. Problem zniknął. Także delikatne falowanie obrotów na jałowym zniknęło.

Filtr wymieniałem w ASO 10kkm.

[ Dodano: 2021-09-01, 12:09 ]
Myślę, że warto odgrzać temat dla innych :-)

Mianowicie po kilku latach doświadczeń z tym motorem wiem, że gaśnięcie na jałowym miało miejsce zawsze gdy zatankowałem na innej stacji niż zwykle. Mam kilka stacji na których tankuję regularnie, a że na wyjazdach nie ma tego komfortu (marka nie ma znaczenia, to i tak franczyza, więc jakość bywa losowa choć paliwo powinno być jak nie z Orlenu to z Lotosu).

Podsumowując, raz na dwa lata warto przeczyścić sobie zawór SCV i tankować na sprawdzonych już stacjach.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga