Na początku 2010 roku miałem to samo. Skończyło się wymianą wtryskiwaczy w aso (auto było na gwarancji). Obecnie problem powrócił. Diagnostyka wykazała, że korekcja wtryskiwaczy to 2.0 przy zimnym silniku i że "nie trzyma zawór scv". Aso twierdzi, że wtryskiwacze są OK ale należy wymienić ten zawór (podobno dopracowany przez toyotę w 2010 roku na skutek wielu zgłoszeń trudności z odpalaniem). Koszt zaworu to 1500zł. Proszę o podpowiedź, czy taka korekcja wtryskiwaczy jest w normie, czy kwalifikuje je do powtórnej wymiany.
PS
Tankuję na shellu, awaryjnie na statoil lub bp (bardzo rzadko).
"nie trzyma zawór scv". Aso twierdzi, że wtryskiwacze są OK ale należy wymienić ten zawór (podobno dopracowany przez toyotę w 2010 roku na skutek wielu zgłoszeń trudności z odpalaniem). Koszt zaworu to 1500zł.
Normalnie jak w brazylijskim serialu, co raz to nowy podejrzany ,a jak TMP nie miało pojęcia co to jest, tak nie ma do tej pory
avent25 napisał/a:
Proszę o podpowiedź, czy taka korekcja wtryskiwaczy jest w normie, czy kwalifikuje je do powtórnej wymiany.
w tej zimie moja avka zachowuje sie jak u kolegów zeby ja odpalic przy -5 ,-10 musze raz zakrecis odpali i zdechnie potem jeszce raz to samo dopiro za trzecim razem normalnie zaskoczy pracuje w miare normalnie. Na dosyc tego moja zona robi inaczej trzyma rozrusznik dopuki nie odpali trfa to ok 3-4sekunt i po sprawie i smieje sie ze auta nieumie odpalac filtry wymienione ok8tys temu verva on dodatek i to samo troche mnie to denerwuje ale obiecałem nic nie kombinowac kupowc słuchac magików aso i reszty aczkolwiek chetnie czytam posty moze jakas mondra głowa cos podpowie mądrego pozdrawiam wszystkich
ps. A.S.O. Toruń , to powiedziało mi , że w moim aucie oprogramowania się nie zmienia i jest dobre, a A.S.O .we Włocławku wgrali mi o trzy wersje wyższe niż miałem (aso a aso.)
Pozdro chłopaki - próbujcie.
Cóż za ciekawa wypowiedź - ponieważ jestem z Wrocławia chętnie skonfrontuje tutejszy serwis z Twoją wypowiedzią Dzięki Krzysztof i o to chodziło :->
Przy założeniu, że jest część ludzi, u których problem nie występuje i druga, która się z nim zmaga to należy doprowadzić do stanu tej pierwszej części. Bo nie daję wiary sytuacjom z serii "to się nie da", skoro powszechnie wiadomo, że się da
[ Dodano: 2010-12-14, 23:02 ]
Krzysztof możesz jeszcze napisać w którym serwisie we Wrocku robiłeś zmianę softu?
Chłopaki mogę powiedzieć że zmiana softu mi POMOGŁA
Dziś miałem -19 stopni, auto 2 tygodnie cały czas na dworze.
Jednokrotne zagrzanie świec i po zgaśnięciu kontrolki kręcenie około 3 do 4 sekund z podtrzymaniem rozrusznika i auto odpala. :!:
Dla porównania przed zmianą oprogramowania przy -15 stopniach odpalałem avkę po 4 takich kręceniach.
P.S. Ropka z taniej stacji (Carrefur) zakupiona jeszcze przy temperaturach jeszcze - 5 stopni. Dolałem tylko jeden z najtańszych dodatków do oleju napędowego 20-30zł za butelkę 0,5l na 500 litrów ON.
Może nie odpala jak samochody koncernu naszego zachodniego sąsiada, ale poprawa jest znaczna - Jedno kręcenie około 3 do 4 sekund :lol: :lol: :!:
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-23, 16:44
w t22 i 25 problem z odpalaniem (kilkukrotne kręcenie) na mrozie w 90% winny jest rozrusznik, choć wydaje sie to niemożliwe . wymiana tulejek pomaga na tą przypadłość . np. typ rozrusznika z verso nie ma tej przypadłości. oczywiście dotyczy to sytuacji, gdy wszystko inne jest ok. (świece, wtryski, aku, soft)
Krzysztof83 [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-23, 17:00
shifter_ napisał/a:
Krzysztof83 napisał/a:
P.S. Ropka z taniej stacji (Carrefur)
i się dziwisz, że masz problemy z samochodem :lol: hahaha!
Słuchaj czytaj uważniej, teraz po zmianie softu nawet na ropie z Cerrfura odpala przy -19 za pierwszym kręceniem, a przedtem przy nawet przy najdroższym dieslu z szela przy -13 stopniach odpalała za 3 lub 4 kręceniem !!!
Typ: Avensis T25
Silnik: Inny
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 53 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2011-02-24, 08:30
No koledzy, najważniejsze że po weekendzie zimy już nie będzie i do następnej spokój.
Ja przed następną zimą zregeneruję rozrusznik, bo nawet przy naładowanym aku wydaje mi się, że kręci jakoś wolno i anemicznie.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-24, 10:31
problem jest tej natury, że d4d nie ma pompy niskiego ciśnienia w baku, zatem pompa wtryskowa musi zrobić kilka obrotów aby wytworzyć wysokie cisnienie (dlatego d4d nie odpalaja od razu). przyczyna w rozuszniku jest taka, że luz na tulejkach powoduje kontrowanie wirnika i duży opór przy obracaniu. przeważnie rozrusznik kręci ale ma za małą prędkość aby odpalić od 1-go. trzeba zatem kręcić na kilka razy aby ciśnienie w CR miało odpowiednia wartość do odpalenia. temat z rozrusznikami w t25 i t22 przerabiany wielokrotnie . nowe typy rozruszników i te z verso mają inna konstrukcję i pozbawione sa tej wady.
tu masz porównanie rozrusznków: t252002, verso2002, t25 2007
http://www.toyodiy.com/pa...EMEYW_1904.html http://www.toyodiy.com/pa...NMDYW_1904.html http://www.toyodiy.com/pa...EMEYW_1904.html
Typ: Avensis T25
Silnik: Inny
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 53 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2011-02-24, 13:12
wtom napisał/a:
problem jest tej natury, że d4d nie ma pompy niskiego ciśnienia w baku, zatem pompa wtryskowa musi zrobić kilka obrotów aby wytworzyć wysokie cisnienie (dlatego d4d nie odpalaja od razu). przyczyna w rozuszniku jest taka, że luz na tulejkach powoduje kontrowanie wirnika i duży opór przy obracaniu. przeważnie rozrusznik kręci ale ma za małą prędkość aby odpalić od 1-go. trzeba zatem kręcić na kilka razy aby ciśnienie w CR miało odpowiednia wartość do odpalenia. temat z rozrusznikami w t25 i t22 przerabiany wielokrotnie . nowe typy rozruszników i te z verso mają inna konstrukcję i pozbawione sa tej wady.
tu masz porównanie rozrusznków: t252002, verso2002, t25 2007
http://www.toyodiy.com/pa...EMEYW_1904.html http://www.toyodiy.com/pa...NMDYW_1904.html http://www.toyodiy.com/pa...EMEYW_1904.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum