To może wytłumaczycie mi co robię nie tak skoro WSZYSTKO poza zmianą softu jest OK. I jest to jedyny sposób na odpalenie?
Wszystko tzn: rozrusznik, wtryski, świece, akumulator, paliwo, filtry, olej, akumulator itd
Po pierwsze aby auto 2.0 D4D to trzeba sprawdzić rozrusznik. najlepiej wykręcić , wyczyścić, nasmarować łożyska. Po drugie sprawdzić wtryskiwacze jak będą złe lub słabe to zawsze będzie słabo paliło auto. A po trzecie jak są świece żarowe dobre to po załączeniu kluczyka odczekać chwilę albo jeszcze raz włączyć stacyjkę aby świece dobrze nagrzały komorę spalania
Ja palę bez gazu i przy -20 odpala całkiem dobrze. Nie powinno się odpalać auta z wciśniętym gazem tak swoją drogą. Można delikatnie musnąc pedał jak już zaczyna łapać, ale gdziesz cisnąc pedał do podłogi :?:
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 2 Skąd: Wielkpolska
Wysłany: 2010-12-12, 18:43
Witam Forumowiczów, czytam Wasze wypowiedzi i odnoszę wrażenie, że poziom wiedzy fachowej w poruszonym temacie jest u jego uczestników zróżnicowany; wydaje się że wszyscy właściciele TA maja podobne problemy z uruchamianiem aut. Prawda jest chyba jednak inna. Jeździ tych samochodów bardzo dużo na naszych ulicach, nawet przy dużych mrozach. Nie bądźmy takimi defetystami, problemy maja wszyscy kierowcy w podobnym stopniu.
Ja tez miałem problem, ale już został rozwiązany. Wymieniłem wszystkie świece żarowe (2 wymagały wymiany). Uważam że to była przyczyna moich kłopotów. Auto odpala i jest O.K.
PS. Konsultowałem z fachowcami niektóre Wasze spostrzeżenia i np. potwierdzano że rozrusznik bywa przyczyną trudności w odpalaniu samochodu, chociaż odnosił to głównie do VW Passata.
jak mają samochody nie wiadomo jakiego pochodzenia i 'serwisują' je w garażu pana Henia to mają problemy, jeszcze cisnąć gaz w czasie odpalania...
Czasami garaż pana Henia jest lepszy niż serwis Toyoty, wciskanie gazu do "dechy" przy odpalaniu jest jak najbardziej NIEWŁAŚCIWE! Auto najlepsze jest od tzw. pierwszej ręki ( z kompletem dokumentów udokumentowanych i zweryfikowanych)
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Chłopaki nie ma co się kłócić , czy spierać o garaż pana Henia, cz A.S.O.
Nie ważne czy auto ma 160, czy 260 tys. przebiegu, jeśli wtryski , świece i cala reszta jest ok, takie auto powinno palić bez problemu, a tu uważam Toyota dala wielką klapę :!: :!:
Miałem focusa I 2000r, 280tysi przebiegu, ja zrobiłem nim 60 tysi i nic nie zmieniałem
(chodzi mi o wtryski, świece żarowe itp.) i Auto odpalało przy -25 stopniach nienagannie, nigdy nie miałem problemu.
A tu proszę TOYOTA i przy -10 stopniach już miałem w zeszłym roku problemy
Wstyd, miałem najlepsze auto z sąsiadów, a każde inne paliło dużo lepiej, nawet stare kadety.
Zamiast się spierać powinniśmy się skupić nad faktycznym rozwiązaniem problemu
i cieszyć się z użytkowania ave- nie tylko latem
Zapewne wielu z nas chcialo by rano wstać i obudzić się z tą myślą, że auto odpali bez problemu :lol: życzę powodzenia w walce :!:
ak mają samochody nie wiadomo jakiego pochodzenia i 'serwisują' je w garażu pana Henia to mają problemy, jeszcze cisnąć gaz w czasie odpalania...
To chyba do mnie więc odpowiadam. Pochodzenie samochodu znane od początku, być może w ASO Toyoty pracuje jakiś pan Henio - nie znam, nie przedstawiał się. A odpalanie z gazem? Jeździłem wieloma dieslami różnych generacji i marek. W różnych warunkach i na różnych ON. Z reguły nie było problemu z odpaleniem takiego pojazdu nawet w ekstremalnych warunkach np +70 w słońcu albo -25. Ale dopiero z T25 mam takie problemy. Jak na razie przy wszystkim sprawnym co wymieniłem w poście powyżej odpalanie z gazem przy podłodze działa.
Krzysztof83 napisał/a:
Nie ważne czy auto ma 160, czy 260 tys. przebiegu, jeśli wtryski , świece i cala reszta jest ok, takie auto powinno palić bez problemu, a tu uważam Toyota dala wielką klapę :!: :!:
Niestety. A najśmieszniejsze jest to że poza tym avce nie dolega nic. Chodzi jak złoto.
Chłopaki nie ma co się kłócić , czy spierać o garaż pana Henia, cz A.S.O.
Nie ważne czy auto ma 160, czy 260 tys. przebiegu, jeśli wtryski , świece i cala reszta jest ok, takie auto powinno palić bez problemu, a tu uważam Toyota dala wielką klapę :!: :!:
Miałem focusa I 2000r, 280tysi przebiegu, ja zrobiłem nim 60 tysi i nic nie zmieniałem
(chodzi mi o wtryski, świece żarowe itp.) i Auto odpalało przy -25 stopniach nienagannie, nigdy nie miałem problemu.
A tu proszę TOYOTA i przy -10 stopniach już miałem w zeszłym roku problemy
Wstyd, miałem najlepsze auto z sąsiadów, a każde inne paliło dużo lepiej, nawet stare kadety.
Zamiast się spierać powinniśmy się skupić nad faktycznym rozwiązaniem problemu
i cieszyć się z użytkowania ave- nie tylko latem
Zapewne wielu z nas chcialo by rano wstać i obudzić się z tą myślą, że auto odpali bez problemu :lol: życzę powodzenia w walce :!:
Wypowiedź prosta i jakże jasna. A skoro mamy już sprawne te wszystkie elementy a auto poniżej 10 stopni ma problemy z odpaleniem to co jeszcze zostaje??? Może dojdziemy drogą dedukcji Elektronika (czytaj komputer) a raczej jego oprogramowanie? Pompa - w końcu ona też jest sterowana elektroniką, co jeszcze może być innego? Przecież silnik diesla co prawda dopadł wielki postęp ale nie licząc komputerów i takich tam to zasada działania chyba się nie zmieniła? Chyba że czegoś niewiem?
Ja zmieniłem soft , ale w październiku, i na razie nie jestem w stanie tego sprawdzić, ponieważ jestem w delegacji we Francji, a tu gdzie jestem jest od -2 do -4 stopni maximum.
Ale wracam na święta i na pewno to przetestuję, zostawię ave na noc na dworze i zobaczymy co będzie.
Na razie wydaje mi się minimalnie na +, bo auto zaskakuje od razu, a kiedyś musiałem dłużej kręcić, ale nie wiem tak naprawdę na ile to pomogło.
Generalnie nowe oprogramowanie ukierunkowane jest na lepszy rozruch, szybsze grzanie świec żarowych, zmniejszenie kopcenia auta itp. Koszt u nas w Polsce 150zł w A.S.O. a u zachodnich sąsiadów ponoć za darmo.
Można jeszcze przeprowadzić na nowo inicjalizację ( czy jakoś tak) pompy, podobno też pomaga, ale A.S.O. powiedziało, że w moim modelu nie mogą tego zrobić.
ps. A.S.O. Toruń , to powiedziało mi , że w moim aucie oprogramowania się nie zmienia i jest dobre, a A.S.O .we Włocławku wgrali mi o trzy wersje wyższe niż miałem (aso a aso.)
Pozdro chłopaki - próbujcie.
prenrzyk [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-13, 22:20
U mnie w tych dniach jest od -4 do -7.Auto garażowane, ale za dnia stoi cały czas na powietrzu.Lampka od grzania świec jak do tej pory nie świeciła się nigdy dłużej jak 2-3 sekundy.Jak tylko gaśnie to opalam z wciśniętym sprzęgłem bez gazu.Wał robi 2-3 obroty i silnik chodzi .Pierwszych kilka obrotów wału dość wolno jakby się rozpędzał a potem normalnie równiutko i spokojnie.Żadnych problemów.Nie stosuje dodatków tylko zwykły Shell diesel tankuje.
ps. A.S.O. Toruń , to powiedziało mi , że w moim aucie oprogramowania się nie zmienia i jest dobre, a A.S.O .we Włocławku wgrali mi o trzy wersje wyższe niż miałem (aso a aso.)
Pozdro chłopaki - próbujcie.
Cóż za ciekawa wypowiedź - ponieważ jestem z Wrocławia chętnie skonfrontuje tutejszy serwis z Twoją wypowiedzią Dzięki Krzysztof i o to chodziło :->
Przy założeniu, że jest część ludzi, u których problem nie występuje i druga, która się z nim zmaga to należy doprowadzić do stanu tej pierwszej części. Bo nie daję wiary sytuacjom z serii "to się nie da", skoro powszechnie wiadomo, że się da
[ Dodano: 2010-12-14, 23:02 ]
Krzysztof możesz jeszcze napisać w którym serwisie we Wrocku robiłeś zmianę softu?
Witam ja też miewałem podobne problemy w zeszłym roku wymieniłem 4 świece choc powiemż ze przy -25 odpalił mi za 3 razem na 2 spalonych. w tym roku wymieniłem 1 świece i leje verve ON + dodatek i powiem ze nie mam problemów nawet puki co przy -12 odpala po 3 sekundach kręceniach i jednokrotnym nagrzaniu świec.
Typ: Avensis T25
Silnik: Inny
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 53 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2010-12-30, 09:01
Krzysztof83 napisał/a:
Ja zmieniłem soft , ale w październiku, i na razie nie jestem w stanie tego sprawdzić, ponieważ jestem w delegacji we Francji, a tu gdzie jestem jest od -2 do -4 stopni maximum.
Ale wracam na święta i na pewno to przetestuję, zostawię ave na noc na dworze i zobaczymy co będzie.
Kolego Krzysztof83 i jak pali Avka. Przetestowałeś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum