Wysłany: 2010-07-18, 12:37 [Avensis T25] Problem z silnikiem 2.0 d4d strasznie się muli
Witam.
Na wstępie mojego pierwszego postu chciałbym poinformować że jestem nową osoba na tym forum.
Od ok miesięca jestem szczęśliwym posiadaczem auta Toyota Auris 2.0 d4d od wczoraj mam problem ponieważ auto strasznie się muli na 1 i 2 do 2000 obrotów, przez caly czas tankowałem na shelu. Nie wyskakuje żaden błąd na desce roździelczej.
Mówisz że jesteś nowym posiadaczem aurisa. Więc czy wymieniłeś filtry tj.(powietrza, paliwa)
jeśli nie to zrób bo możne który jest zapchany. Zalej uszlachetnionego paliwa+stp do wtrysków diesla, posprawdzaj przewody czy maja jakieś nieszczelności.
Wszystkie firltry zmieniane tz filtr oleju powietrza przeciwpyłkowy nie zmieniałem tylko filtra paliwa. Dzisiaj nalełem paliwo pb te droższe. Mam nadzieje że nie jest to nic poważnego
Jak jade na 1 i chce przyśpieszyć to do 2000 strasznie wolno przyśpiesza i troche się dławi powyżej 2000 objaw znika i samochód ładnie przyśpiesza na 2 tak samo.
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2010-07-18, 19:07
do ok 2k masz "wolnossaka" to i moc się "nie pojawia" po 2k odpala turbina i auto dostaje "kopa".
BTW
Dla dobra własnego i auta staraj się zanim "odpalisz" turbinę doprowadzić temp silnika do temp. "roboczej" i "przestudzić" turbo po dłuższej jeździe (opisy na forum)
Wiem że od 2000 tys włącza się turnina ale wcześniej do 2000 tyś rozpędzal sie normalnie a teraz strasznie wolno i dławi się nie pracuje równo, objaw taki że jak chce ruszyć to muszę dac sporo gazu, wczesniej tak nie miałem, czy może być to objaw zapchanych wtrysków. Kupilem dzisiaj stp do czyszczenia wtrysków i wlałem pół na pół baku zobaczymy czy to coś da.
Może być to wina wtryskiwaczy. Tylko nie sądze że padł cały komplet. Stawiałbym na 1 lub 2 źle stojące korekcją Najlepiej udaj się do ASO na sprawdzenie korekcji wtrysków
Po 2 jak już uderzysz do ASO sprawdź ciśnienie doładowania (dla własnego spokoju) ciśnienie wtrysku (również dla własnego spokoju)
To tyle co moge na chwilę obecną pomóc. jeśli w ASO sprawdzą i wszystko będzie OK to będziemy myśleć dalej. Ale ja myśle że to wtryskiwacz, skoro silnik sie dławi
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Sprawdzenie w ASO tego co napisałem to koszt podpięcia do komputera i ewentualnie wykonanie testu drogowego Cena podpięcia to 150zł i tyle tez powinni policzyć
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Jadąc dzisiaj do Pracy zauważyłem że podczas przyśpieszania z niskich obrotów samochód strasznie kopci, na czarno, zauważyłem rónież że na kazdym giegu na niskich obrotach dławi się jest ogólnie odczuwalny brak mocy i komputer pokazuje większe spalanie.
Z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi na moje pytania.
[ Dodano: 2010-07-19, 21:16 ]
Wszystkim jeszcze raz bardzo dziekuje za pomoc wyczyściłem zawór egr i wszystko wróciło do normy.
Mam te same objawy. Czyściłem EGR ale nie dobierałem się jeszcze do kolektora i przepustnicy. Postaram sie wyczyścić te element w przeciągu dwóch tygodni. Napiszę po wszystkim czy pomogło.
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na forum.
Mam takie same objawy jak Krzysiorek z tym, że silnik nie kopci. Cały czas tankuję również na Shellu, najczęściej V-Power. Ostatnio nalałem zwykły Diesel extra i od razu wyczułem to mulenie. Po energicznym i gwałtownym wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu obroty wzrastają raptem do ok. 2000. Jeżeli jest to zanieczyszczony zawór egr to napiszcie, po jakim średnio przebiegu trzeba go czyścić. Ja mam przebieg 38.000km. Pozdrawiam
_________________ GOOD -> BETTER -> THE BEST -> TOYOTA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum