Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Piszczący pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-03-22, 21:14   

dzisiaj odkręciłem ten plastik nad "pedałami", powyginałem się jak jogin z latarką w ręce, popsikałem środkiem smarującym i nie pomogło...(pewnie na zły element psikam)...
chyba nie wiem która to ta cała tulejka...

Czy u góry, do której przymocowany jest pedał sprzęgła i widać tam nakrętkę ?

Czy chodzi o to "coś"...co po naciśnięciu sprzęgła cofa się poziomo w stronę skrzyni biegów ?
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzychu 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-03-22, 22:03   

ja tez teraz psikam i wała, niekiedy przestaje piszczec
a psikam na wszystkie elementy pedala sprzegla .. =/
_________________
Toyota Avensis Prestige
27.12.2004
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-03-22, 22:13   

Chyba zrobię zdjęcie i może ktoś powie gdzie ta tulejka...
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-23, 18:43   

ludzie ale często nie skrzypi pedał tylko łapa wyciskowa w skrzyni, a tego nie nasmarujecie :mrgreen: bez odsunięcia skrzyni
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-03-23, 20:51   

Ale ja ewidentnie słyszę to okolicy pedałów :)
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-23, 22:16   

Sol-Wagon napisał/a:
Ale ja ewidentnie słyszę to okolicy pedałów :)


to weź lampę/latarkę połóż się na plecach pod kierą i wszystko będzie jasne po naciśnięciu pedału :mrgreen:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
manol29 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 41
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-03-24, 11:58   

skrzypi tulejka mocowania pedału do nadwozia Sol-Wagon muszisz bardziej poćwiczyć jogę ja doszedłem do prefekcji już ha ha ostatnimi czasy mam spokój i doceniam cisze w aucie nie ma nic gorszego jak takie skrzypienie ten co tego nie doznał nie wie co to znaczy i jak jest wkurzające ..............
 
 
 
lisu 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-03-24, 17:54   

Są 2 miejsca gdzie skrzypi - przeorałem to skrzypienie z każdej strony, jedna sprawa to w kabinie, przy pedale, 2 to skrzypienie docisku wewnątrz skrzyni (zazwyczaj słyszalne na zewnątrz lub przy opuszczonych oknach).

ja mam ten drugi przypadek, czzekam na lepszą pogode zeby sie z tym pomęczyć..
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzychu 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-03-24, 18:32   

miejsce piszczenia to jest to zaznaczone na czerwono ?
czy w innym miejscu ?




Tutaj sa jeszcze inne zdjecia pedalu sprzegla, wskazcie miejsce skrzypienia ;d



_________________
Toyota Avensis Prestige
27.12.2004
 
 
 
Klub Avensis 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: avensisklub
Wysłany: 2011-03-25, 20:59   

Łomatko, co Ty masz w niej tak wiązki powyciągane?

BTW: na tych zdjęciach nic nie widać, bo te wiązki wszystko zasłaniają :mrgreen:
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzychu 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 46
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-03-25, 21:47   

bo tam mam zamontowany taki moduł przeciwkradzieżowy i elektryk musiał tam sie dostac
(tak mi sie wydaje) xd
oO to piszczenie to jest jeszcze za tymi kablami ?:>
nie sadze... piszczenie ustało jak narazie ;]
_________________
Toyota Avensis Prestige
27.12.2004
 
 
 
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2011-03-28, 21:35   

Krzychu napisał/a:
miejsce piszczenia to jest to zaznaczone na czerwono ?
czy w innym miejscu ?


U mnie okazało się, że to tam...
użyłem środek smarujący Ronson...
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Grzegorz G 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 66
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Jawor, dolnośląskie
Wysłany: 2011-08-19, 11:16   

Witam,

Po dwóch miesiącach walki ze zjawiskiem przedstawiam zainteresowanym moje „naukowe” ustalenia. Teza I – piszczenie, skrzypienie, itp. to efekt tarcia metalu o plastik lub metalu o metal. Teza II – piszczeć, skrzypieć, itp. może: przy wciskaniu pedału sprzęgła, przy puszczaniu pedału sprzęgła oraz przy wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła. O tych oczywistych oczywistościach warto pamiętać czytając poniższe ustalenia. Precyzyjne i jednorazowe zlokalizowanie tzw. piszczenia, skrzypienia, itp. pedału sprzęgła jest wyjątkowo trudne i dość uciążliwe. Działamy metodą prób i błędów przez wiele tygodni.
W grę wchodzą następujące miejsca.
PIERWSZY. To pedał sprzęgła. W tym miejscu mamy 5 plastikowych tulejek i sprężynę oraz miejsca (metalowe bieżnie) w których pracują tulejki. Nie sposób wskazać, która tulejka piszczy i w której fazie ruchu pedału sprzęgła. Pryskanie w ciemno różnymi „dezodorantami” przy odrobinie szczęścia przynosi zazwyczaj chwilową ulgę dla ucha. Najbardziej podejrzana jest półtulejka z końcówką sprężyny na szczycie pedału sprzęgła (patrząc od gumowej nakładki w górę) oraz rurkowata tulejka podparcia sprężyny (na drugim końcu sprężyny) Najlepiej zatem wymienić wszystkie 5 tulejek. Koszt tulejek to ok. 80zł w ASO)
By wymienić tulejki trzeba wymontować pedał sprzęgła. Mając pedał sprzęgła przed sobą koniecznie trzeba przejrzeć wszystkie miejsca, tj. metalowe bieżnie w których tulejki pracują. Jeżeli metalowe bieżnie są już wyrobione, to sama wymiana tulejek przynosi zazwyczaj krótkotrwały efekt. Konieczna zatem będzie wymiana pedału sprzęgła wraz z nowymi tulejkami. Gdy po wymianie tulejek lub pedału sprzęgła z nowymi tulejkami nadal słyszymy znajomą nam „muzykę” proponuję zainteresować kolejnym strategicznym miejscem.
DRUGIM miejscem podatnym na piszczenie i skrzypienie jest pompka sprzęgła, a w szczególności metalowy tłok poruszający się w plastikowej, niewidocznej tulejce pompki sprzęgłowej oraz tulejka w osi widełek tłoka pompki sprzęgłowej. Metalowy tłok pompki sprzęgłowej z jednej strony przyczepiony jest widełkami do pedału sprzęgła (jest tu ośka z jedną tulejką), z drugiej zaś strony pracuje jako tłok w pompce sprzęgłowej. Gdy nie pomogą „dezodoranty i kremy z Paryża” nanoszone na tłok pompki sprzęgłowej lub tulejkę w osi widełek w pedale sprzęgła, wówczas cała pompka sprzęgłowa nadaje się do wymiany.
Gdy po w/w wymianach nadal dochodzą do nas dźwięki jakże znanej nam już od tygodni „muzyki”, ale najczęściej w fazie puszczania pedału sprzęgła, wówczas proponuję skoncentrować się na TRZECIEM strategicznym miejscu występowania naszego zjawiska. Miejscem tym jest tzw. łapa włączania sprzęgła, a w szczególności sworzeń podparcia łapy znajdujący się niestety po wewnętrznej stronie obudowy skrzyni biegów. Sworzeń przykręcony do obudowy skrzyni biegów wygląda jak śruba z łbem kulistym. Na sworzniu tym niejako „kołysze się” łapa sprzęgłowa, w której to łapie wyprofilowane jest specjalne gniazdo pod sworzeń. W gnieździe powinien być smar, a jak smaru już nie ma, to słuchamy „ulubionej melodii”. Łapa sprzęgłowa z jednej strony podczepiona jest pod siłownik zwany potocznie wysprzęglikiem, zaś z drugiej strony, już wewnątrz skrzyni biegów, przymocowana jest zabezpieczeniami do łożyska sprzęgłowego (wyciskowego). Łapy nie można zatem wyjąć bez demontażu i wyciągnięcia skrzyni biegów. Miejsce wejścia łapy do skrzyni biegów otoczone jest gumową osłoną, którą można ściągnąć tylko w kierunku siłownika. Otwór w skrzyni biegów, przez który przechodzi łapa jest zbyt wąski, by włożyć palec ze smarem i trafić na sworzeń podparcia łapy. Miejsca starcza jedynie na wyprofilowaną rureczkę od „dezodorantu” , którą trzeba ostrożnie włożyć na ściśle określoną odległość i delikatnie prysnąć trafiając na kulisty łeb sworznia podparcia łapy. Błędy popełnione przy tej czynności kończą się zaoliwieniem lub zasmarowaniem docisku i tarczy sprzęgłowej, co kończy się zazwyczaj wyciąganiem skrzyni biegów i wymianą elementów sprzęgła.
W moim przypadku w przeciągu 2 miesięcy 3 krotnie składałem wizyty w ASO Toyota Lubin Dobrogowski. W sposób niezwykle przystępny opisano mi przedmiotowe zjawisko i poinfor-mowano, że proces usuwania skrzypienia i piszczenia pedału sprzęgła może być długotrwały i będzie postępował metodą prób i błędów. Za pierwszym razem pryskano „dezodorantem” i po tygodniu skrzypienie wróciło. Za drugim razem wymieniono wszystkie tulejki i przesmarowano pompkę sprzęgłową, a po kilku dniach znowu skrzypiało. Za trzecim razem przesmarowano sworzeń podparcia łapy i skrzypienie całkowicie ustąpiło. Mam jednak świadomość, że sworzeń podparcia łapy i gniazdo w łapie sprzęgłowej powinny być najpierw dokładnie wyczyszczone i dopiero przesmarowane długotrwale działającym smarem. Możliwe to będzie tylko przy wyciągniętej skrzyni biegów. Póki, co cieszę się brakiem skrzypienia i wyraźnie lżej pracującym pedałem sprzęgła.
_________________
Grzegorz G
 
 
tomitop 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Koło
Wysłany: 2011-08-19, 12:40   

walczyłem z piszczącym, pykającym sprzęgłem 6 miesięcy. różne smarowania (wd, stałe, do piast i inne ) działały od 1 godziny do 2 dni. 10 tysięcy kilometrów temu tj 4 miesiące popryskałem Smarem do łańcucha motocyklowego Motul Chain Lube Road 400ml i jest cisza cena około 55 zł.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Grzegorz G 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 66
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Jawor, dolnośląskie
Wysłany: 2011-08-19, 13:30   

Witam,

W mojej ocenie ważne jest przede wszystkim to, by ze środkiem smarującym trafić we właściwe miejsce. Raz wystarczy pospolity WD, a innym razem nie pomogą nawet wyrafinowane syntetyczne smarowidła.
Nie piszcząco i nie skrzypiąco - pozdrawiam.
_________________
Grzegorz G
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony