a co myślisz o profilu opony 225/45r17 jest większy wybór opon
Wybór jest może większy, ale rozmiar 225/45R17 nie jest wymieniony w instrukcji do T25, nie jest homologowany do tego modelu. Pomijając kwestię tego "czy się zmieści" - wszystko jest dobrze, dopóki nie będziesz uczestniczył w jakiejś poważniejszej kraksie. Wtedy może znaleźć się jakiś biegły, ktory np. wstrzyma Ci odszkodowanie, bo będzie dowodził, że na zaistnienie wypadku miało wpływ to, że miałeś koła/opony inne, niz to dopuszcza producent.
Uważam ze opony 205/65/16 jednak bedą za wielkie do Toyoty , na tyle by spokojnie sobie poradziły bez obcierania, ale wydaje mi się ze na przedzie możesz haczyć o nadkola przy maksymalnym skręcie. jeśli chodzi o komfort jazdy to napewno było by miękko , ale trzymanie w zakrętach mogło by się tobie zdecydowanie pogorszyć.
Ja chciałbym zapytać czy ktoś próbował założyć opony : 215/60/16? Proszę tylko o info czy ktoś w T25 miał taki rozmiar ?
Będą tarły o nadkola aż miło. Nie ma sensu, po co Ci takie wielkie baniaki.
Zainteresuj się proszę oponami 205/55/16, to jest najlepsza opcja dla T25.
Jeżdżę od 3 miesięcy avka we Wrocku , po jego dziurach, po poniemieckich kocich łbach i wiem co pisze .
Taki rozmiar jest najlepszą opcja jeżeli chcesz pogodzić komfort z właściwościami jezdnymi.
Jeżeli jesteś przed kupnem opon to polecam Pirelli Cinturato P7 205/55R16 91V. Według mojej subiektywnej opinii - rewelacja.
Będą tarły o nadkola aż miło. Nie ma sensu, po co Ci takie wielkie baniaki.
Zainteresuj się proszę oponami 205/55/16, to jest najlepsza opcja dla T25.
Jeżdżę od 3 miesięcy avka we Wrocku , po jego dziurach, po poniemieckich kocich łbach i wiem co pisze .
Taki rozmiar jest najlepszą opcja jeżeli chcesz pogodzić komfort z właściwościami jezdnymi.
Jeżeli jesteś przed kupnem opon to polecam Pirelli Cinturato P7 205/55R16 91V. Według mojej subiektywnej opinii - rewelacja.
Aktualnie mam opony 205/55/16, i jakoś nie czuje że jest to najlepsza opcja
Pozatym czy miałeś założone inne opony niż właśnie ten rozmiar ? czy porównywałeś je z innymi ze akurat te wybierasz ? to że fabryka poleca jakieś tam rozwiązanie nie znaczy ze to jest najlepsze, tylko uniwersalne.
Ja akurat mieszkam pod miastem i czasami muszę polem do domu podjechać więc chciałbym by autko wisiało choćby minimalnie wyżej niż aktualnie wisi ...
Ja chciałbym na przód na zimę kupić 215/55/16, a na tył założyć 215/60/16 (zostały mi w bardzo dobrym stanie po Hondzie HRV ) , różnica między przodem a tyłem będzie niewielka <4% więc żadne elektroniczne urządzenia nie powiny szwankować ...
Stąd moje pytanie ... Czy ktoś zakładał większe opony niż 205/55/16 ?
Moim podstawowym błędem było to, ze nie oznaczyłem osoby do której mój wcześniejszy post był skierowany. Dotyczył kolegi McGREGOR'a.
Pan Komar trochę za bardzo się chyba spiął, co nie było moim zamiarem.
Jednak jak czytam posta p. Komara( ten ostatni skierowany do mnie) to szeroki uśmiech gości na mojej twarzy. Oczywiście opony większe i o wyższych wartościach 215/60/16 czy 215/65/16 wejdą jak najbardziej, tylko zniwelujesz prześwit miedzy kołem a nadkolem, będziesz obcierał nadkola na każdej nierówności.
Jeżeli chcesz powiesić auto wyżej to należałoby chyba zmienić sprężyny i żadne pole nie będzie problemem. Pozdrawiam
Moim podstawowym błędem było to, ze nie oznaczyłem osoby do której mój wcześniejszy post był skierowany. Dotyczył kolegi McGREGOR'a.
Pan Komar trochę za bardzo się chyba spiął, co nie było moim zamiarem.
Nie domyśliłem się ze twój poprzedni post był skierowany do McGregor'a gdyż nie odpowiedziałeś w nim na żadne z zadanych przez niego pytań.
A rzeczy o których piszesz również zdaje sobie z nich sprawę ze większą oponą zabiorę troche miejsca w nadkolu, ale właśnie chciałbym poznać tą bezpieczną granicę którą mogę osiągnąć zanim koła zaczną mi obcierać ... nie zamierzam negować tego ze rozmiar 205/55/16 jest kompromisem między wygodą a prowadzeniem, ja jednak chciałbym bardziej skupić się na wygodzie niż trzymaniu w zakrętach i zachowaniu przy szybko pokonywanych łukach.
Siema . Podzielę się swoim doświadczeniem. W moim poprzednim samochodzie (Mazda Xedos 6) miałem przez krótki okres przyjemność śmigać na ogumieniu 205/65/16(standard dla tego auta to 195/60/15). Wiesz, nie było kasy na nowe, do wypłaty cały miesiąc, a jeździć trzeba było:)
Jakie wrażenia ? Jeździć się dało,bardzo fajnie tłumiło nierówności i jazdę po tz kostce.
Avka jest większym autem z większymi nadkolami więc z tarciem o nadkola chyba większego stresu miał nie będziesz. Jednak w przypadku jazdy w 5 osób będzie tarcie na 100% tak uważam. Xedos obcierał zawsze wystarczyło lekkie bujanie budą, hopka, czy głupi spowalniacz na parkingu. Szybka jazda w zakrętach była dość stresującą,miałem wrażenie, jakby uśizgiwał mi się tył samochodu(zawieszka i amory sprawne 79-80 %).
Reasumując. Jeżeli preferujesz piknikowy styl jazdy to śmiało wkładaj, w przeciwnym wypadku nie polecam.
Pragnę zaznaczyć, że jest to moja subiektywna ocena. Powodzenia:)
mam możliwość odkupić nówki praktycznie(z roku '12) za dobrą cenę.
Z tego co przeliczyłem to będą wyższe na promieniu o 5,1mm od standardowego rozmiaru - czy to będzie jakiś problem?
Jeździ ktoś może na takim rozmiarze?
Proszę o opinie - pilna sprawa!
[ Dodano: 2013-04-06, 09:49 ]
odpowiem sobie sam - nie ma najmniejszego problemu z takim wymiarem opon - przerabiałem cały sezon i sprawowały się super !
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 03 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-03, 11:42
Witam
Będę kupował opony letnie. Obecnie mam zimówki na stalówkach 195/65 R15. Myślałem nad alusami 16 wtedy opona 205/55 R16. I tu pytanie: Czy zwiększenie szerokości opony i zmniejszenie profilu wpływa na jakość i komfort jazdy. W internetach piszą, że
"ze względu na sztywny bok opony niskoprofilowej i większy ciężar spowodowany szerokością modelu, komfort użytkowania opony radykalnie się zmniejszy"
Koła z alusami są dodatkowo też trochę cięższe. Będzie większe spalanie? Będą głośniejsze?Auto będzie gorzej się prowadzić? Ktoś ma doświadczenia i doradziłby? Zostać przy takiej samej oponie tylko letniej czy zmieniać?
Pozdrawiam
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 03 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-06, 08:10
Wisniowy149 napisał/a:
Z tego co wiem to Ave ma w standardzie rozmiar 205/55/16 a więc nie wiem skąd u ciebie te 195 się znalazły
A no niemiec zmienił nie wiem czy tylko na zimę, czy na stałe bo kupiłem go na zimówkach, no i teraz z zakupem letnich mam zagwozdkę. Na 15 prowadzi się super elegancko, nie wiem czy się to nie pogorszy po zmianie na 16
A na naklejce na słupku figurują oba rozmiary jako alternatywa.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 03 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-13, 14:53
To co nikt nie ma doświadczeń i nie podpowie?
[ Dodano: 2017-03-30, 16:38 ]
Nikt mi nie odpowiedział to odpowiem sobie sam. Poszperałem, poczytałem i wnioski są takie:
195/65R15 na felgach stalowych 6Jx15 ET45 vs. 205/55R16 na alusach 6,5Jx16 ET45
15 cali zalety:
1.Tańsze opony
2.Tańsze felgi
3.Zestaw lżejszy o ok.3kg na jednym kole
4.Lepsze prowadzenie się auta, lepiej tłumi drgania, lżej skręca, mniej cierpi wspomaganie i zawieszenie
5.Mniej pali
16 cali zalety:
1.Ładne
a to co powyżej w pkt. 1-5 w odwrotności to ich wady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum