Wysłany: 2014-04-21, 10:51 [Avensis T25] Nierówne obroty i biały dym po odpaleniu
Witam wszystkich forumowiczów i przy okazji wesołych świąt
Mam avensis z 2007, 2,0 d-4d. Problem polega na tym, że na zimnym silniku, po odpaleniu z rury wydobywa się biały dym i tak dziwnie pachnie. Obroty po odpaleniu są nierówne i dopiero po chwili wchodzą na ustalony poziom. Czytałem o SCV, o uszczelce pod głowicą i innych rzeczach, ale może ktoś miał taką sytuację jak ja:)
Zamieszczam dwa filmiki:
1. Nierówne obroty
https://www.youtube.com/watch?v=EAAtucERPLk
Na tym filmie tego nie widać, ale czasami jest tak, że jak dodaje gazu, to obroty są "szarpane" i takie wrażenie jest, że trzęsie całym autem
Ciężko trochę odróżnić na tym filmie biały dym od niebieskiego, ale nierówna praca zaraz po rozruchu świadczy o tym że w trakcie uruchamiania coś jest w cylindrach czego nie powinno być - czyli albo woda (dostającą się przez nieszczelną uszczelkę lub pęknięcie w głowicy), albo olej (dostający się przez zużyte uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod głowicą...).
Przy zużytych uszczelniaczach silnik wystartowałby kłębem niebieskiego dymu, przy uszkodzonych zaworkach SCV to raczej albo nie chciałby zapalić, albo wystartował z czarnym dymem.
Miałem takie same objawy jak lałem do baku V-power Shela. Teraz zalewam zwykły ON i problem nie istnieje. Z forum dowiedziałem się że paliwo V-power jest suchym paliwem i z tego powody potrafi przyciąc się wtryskiwacz. Problem ustał po wypaleniu chyba czterech zbiorników.Pozdrawiam
Nie, oleju cały czas tyle samo jest:)
A co do paliwa, to każdy mi mówi inaczej i w końcu zostało na tym, że jeżdże na Verva On non stop i jeszcze przez pół roku ze 3 razy wlałem do baku po kieliszku magicznego specyfiku Valvoline HD Diesel System complete Jakieś coś do czyszczenia wtryskiwaczy czy cos:) To może tak jak kolega spróbuje zalewać normalny ON i zobaczymy:)
A myślicie, że podpięcie pod komputer może dać jakąś podpowiedź?
Podłączenie pod kompa na pewno nie zaszkodzi.
Jak z płynem chłodniczym - poziom nie zmienia się, nie zmienia koloru na czarny? Można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodniczym. Biały dym to woda w komorze spalania....
Kurde, dolałem kapke płynu, ale chyba auto delikatnie stało pod górkę, więc płynu raczej nie ubywa, jeszcze sprawdzę:) Odkręcałem tez korek od płynu chlodniczego, bo slyszałem ze jak jakas nieszczelność jest, to bąbelki powinny iść i pachnieć spalinami, ale nic sie takiego nie dzieje:) Także chyba podepnę pod komputer na warsztacie:)
Wiem, że spadanie obrotów to normalne, mi chodziło o to, że obroty jakby nie mogą się ustabilizować do pewnego momentu, a potem już są na stałym poziomie:) jak mnie wkurzało i przy 800 tak dziwnie głosno chodził, to włączyłem mu klimę o od razu podskoczyło na więcej i wydawało się że chodzi lepiej:) (mniej klekotał )
Odnośnie uszczelki pod głowicą, to u mnie nie było żadnych bąbelek i nie "pachniało" spalinami a była wydmuchana. Test możesz zrobić, nawet w ASO Toyoty trwa to 2 minuty a będziesz wszystko wiedział, odpukać w razie czego jak uznasz, że drogo nie musisz u nich nic naprawiać a za test zapłacisz parę groszy albo i wcale.
Byłem u znajomego mechanika na podpięciu pod komputer i wykazało jakiś błąd z EGR-em, że przytkany czy coś takiego. EGR wyczyszczony, ale problem jest dalej niestety:)
Natomiast zauważyłem jedną rzecz, nie wiem czy to ma znaczenie, ale:
jeśli samochód stoi na polu (lub jak ktoś woli -na dworze ) i temperatura wynosi kilka stopni, to auto odpala bardzo ładnie i od razy wskakuje na 1000-1200 obrotów, natomiast jak jest ciepło na zewnątrz i się go odpali, to wtedy takie dziwne rzeczy się z dymem i obrotami dzieją, wtedy chce wejść na te 800 obr. ale coś nie może od razu. Może to jest jakiś trop?
Kolego mam ten sam problem co chodzi o gaśnięcie bo dymić nic nie dymi. Jadę rano do pracy pale auto łapie od razu wracam z pracy po kilku godzinach pale i jakby odpala załapie ale obroty od razu spadają i gaśnie i tak za każdą próbą odpalenia aż do momentu dodania gazu na okolo 3-5sekund. Nie dzieje sie to zawsze. Na razie jestem we Francji więc nic nie moge zadziałać za tydzień jade do Pl i będę dochodził o co z tym chodzi.
Kolego mam ten sam problem co chodzi o gaśnięcie bo dymić nic nie dymi. Jadę rano do pracy pale auto łapie od razu wracam z pracy po kilku godzinach pale i jakby odpala załapie ale obroty od razu spadają i gaśnie i tak za każdą próbą odpalenia aż do momentu dodania gazu na okolo 3-5sekund. Nie dzieje sie to zawsze. Na razie jestem we Francji więc nic nie moge zadziałać za tydzień jade do Pl i będę dochodził o co z tym chodzi.
Witam
Wg mnie to coś z układem paliwowym - cofanie paliwa do baku. Przy odpalaniu auto wypala resztki z pompy i filtra, i następuje przerwa w dopływie paliwa do czasu zassania go z baku. Sprawdź czy nie ma jakiś nieszczelności przy filtrze paliwa.
Mam to samo przy odpalaniu. Polecam wyczyścić układ zasilania poprzez bezpośrednie podpięcie Forte. U mnie przy takim dymieniu korekcja wtryskiwaczy sięgała 3,5. Po zabiegu spadło do 1,7.
Padła decyzja o pojechaniu do ASO i sprawdzeniu o co chodzi. Autko zostawione tak, żeby mogli sobie odpalić na zimnym i wiedzieć o co chodzi:)
Diagnoza bardzo krótka, 2 wtryskiwacze na teście miały 5,0 (max ile pokazuje komputer) a dwa pozostałe po 3,0. Pan przedstawił 2 wyjścia:
wymiana wtrysków - ponad 2k za sztukę
regeneracja - prawie 1k za sztukę.
Dodam jeszcze, że EGR znów był zapchany (wyskakująca kontrolka silnika oraz VSC i TRC OFF) po 2 miesiącach od czyszczenia!
Wybór padł na regenerowane wtryski. Po wymianie samochód jest nie do poznania, zero kopcenia, chodzi dużo ciszej i przy niższych obrotach jest miliardkrotnie bardziej elastyczny.
Co do spalania:
wracając z serwisu średnie spalanie wyszły 5,3 (klima non stop), a przed wymianą zejście poniżej 6,5 graniczyło z cudem. Zobaczę ile z tankowania wyjdzie i dam znać:)
Podsumowując, proponuję nie sugerować się wyłącznie forum, gdzie ktoś od razu mówi, że jak wytryski są zepsute to dym jest wyłącznie czarny i koniec:)
Co do kopcenia, to mechanik coś mówił, że jak jest mróz na zewnątrz, to metal jest skurczony i nie ma problemu przy odpalaniu, a jak ciepło, to coś tam może trzeć i takie cuda się dzieją przy zimnym silniku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum